Stránka 56 z 294

Napsal: sob bře 26, 2011 01:34
od MartasBrno
No to jo, ale rád bych k tomu něco víc, třeba jak moc dávkovat vodu, nebo podobnou informaci. Třeba hladinu vody udržuj v průměru 20cm pod úrovní nátrubku karbu a do hadice o světlosti min. 6mm dej trysku 0,5mm. :mrgreen:

Maďaři tam mají jenom fotku, ta je k ničemu. Ne, že bych to chtěl zkoušet, teda teď ne, abych měl rozumný výsledky, musel bych udělat sadu trysek a mít to kde trápit.

Vidíš to, Hurikáne, postup návrhu dávkovací soustavy najdu vím v jaké literatuře :lol: , jen ten poměr stechiometrické směsi : vodě tam určitě nepíšou.

Napsal: sob bře 26, 2011 11:47
od Puhi
MartasBrno, nevymýšľaj, doserieš motor :wink: aj keby si našiel na výkonovej brzde správny pomer kôli výkonu... niekto to tu písal, tuším Saša.... Používalo sa to v 2 sv. vojne v lietadlách, malo ísť o krátkodobé zvýšenie výkonu kôli úniku od nepriateľa, alebo také niečo. Ale vraj po jednom použití sa tie motory hneď vyhadzovali, takže to asi o niečom svedčí :wink:

Napsal: sob bře 26, 2011 13:32
od MartasBrno
Jenom teoretizuju.

Napsal: sob bře 26, 2011 19:53
od Saša
Puhi píše:Ale vraj po jednom použití sa tie motory hneď vyhadzovali, takže to asi o niečom svedčí
Toto je sice pravda , ale nemá to souvislost s "vstřikováním" vody ale s provozem motoru za ZARÁŽKOU plynu ! Motor totiž měl konstrukční výkonovou rezervu nad mechanickou pevností klikového mecanismu (kvůli váze) a proto bylo možno zvýšit podstatně výkon , ale na úkor poškození motoru .
Ano o vodě jsem tu někde dříve psal . Mněl jsem to několik let namontováno . Je ovšem potřeba zajistit "doběh" motoru bez vody aby nedocházelo ke korozi . Hladina byla držena na stálé úrovni pomocí snímače a zubového čerpadla z ostřikovačů Škoda .

Napsal: sob bře 26, 2011 20:18
od MartasBrno
Sašo, jak jsi nastavil směšovací poměr? Podle jízdních zkoušek? A čím to bylo škrcený? Ikdyž to je jedno, ale tak, pro zajímavost. Právě jsem prošel maďarské stránky, věci okolo karburátorů a mají tam dvě šílenosti, které slibují různé efekty.
Jedna věc je to přisávání vody, druhá věc je přisávání dodatečného vzduchu pod karbec, což zní poněkud šíleně, vždyť tady se bojuje o těsnost a rovinnost přírub, zamezení falešného vzduchu a oni, blázni, ho tam lifrují naschvál. Ale vysvětlují to tím, že díky umístění otvorů vyústění vzduchu se za cenu mírného ochuzení směsi dociluje výrazně lepšího promísení směsi, což má přispět k dokonalejšímu spalování a prý výrazně snižuje emise zejména HC.

No, nevím nevím. Tady jsem si zvykl, že šamanům a podobným se nevěří.

Napsal: úte bře 29, 2011 19:44
od peet2101
Mám dotaz na někoho kdo se vyzná v lacích. Já sice občas někomu nějakej díl nalakuju, ale v materiálech a opravách laku mám španělskou vesnici :roll: .

Situace je taková, metalická dvousložková barva se skládá za báze (matná barva třpitkama) a laku(bezbarváč kvůli lesku). Na jednom autě v bordó metle mám (prý po kartáčové myčce) na obou levích dveřích, oloupanej lak (bezbarváč) až na matnou bázi a na přechodu se lak dál loupe dolů.

Má idea je taková že, přechody přebrousím do "stracena" a celou část dveří lakuju oným bezbarváčem.

Otázka je, jestli je to blbost, nebo je to realny :?:

Napsal: úte bře 29, 2011 21:57
od jacek
peet2101 píše:Otázka je, jestli je to blbost, nebo je to realny
Myslíš jako ten účinek kartáčové myčky? :D
Ale vážně - ke správnému technologickému postupu při opravě poškozené metalízy nevím nic, kromě toho, že je to obecně hodně náročné. Ale laicky by to asi mohlo být i tak, jak navrhuješ. Otázkou je typ krycího laku atd. Doporučuji tuto věc konzultovat spíš než zde na fóru raději se zkušeným profi lakýrníkem.

Napsal: úte bře 29, 2011 22:07
od Cory
No, pokial prebehnes bázu smirglom (samozrejme ze jemnym a pod vodou), narusi sa jej struktura a po prelakovani to bude vidiet. Ked som robil u lakyra, tak sa "prebehol" lak dookola a len zlahucka a opatrne prechody...no a potom sa to prestriekalo bezfarebnym lakom... Ale pockaj na rady od odbornikov, je to uz par rokov, co som tam robil a na take veci som len kukal :)

Napsal: stř bře 30, 2011 10:31
od peet2101
Cory, Právě toho sem se bál :? , no ale pořád lepší stříkat auto jenom bezbarvačem než dělat celolak. Při tom broušení auta se šlo až na bázi nebo stačilo "narušit" lak??

Snažím se to ještě konzultovat jinde a pokud usoudím že to doma zvládnu, zajdu za lakyrem pro konkretni rady co a jak.

EDIT: Ještě je tu možnost dveře nalakovat po lištu komplet, ale u metle je zase problém trefit odstín.

Napsal: stř bře 30, 2011 15:25
od Saša
MartasBrno píše:Sašo, jak jsi nastavil směšovací poměr?
Musím se kouknout do sešitu z té doby . Ale myslím že to bylo 1:22 . Karbec byl provrtán přímo v difuzoru a byla tam injekční jehla , sací výškou se pak nastavilo množství přisávané vody . Napřed jsem jen skoušel na zvýšené otáčky (cca 3000) hýbat s hladinou a nastavit nejvyšší otáčky bez změny polohy plynu . Poté následoval vždy test na "Žitenické" rovince . Dnes bych si sestrojil jednoduchou brzdu (válečky z dopravníku , řetězový převod na nějaké vícestupňové vodní čerpadlo zakončené kohoutkem a manometrem) . Čerpadlo by sálo vodu ze sudu , ventil by škrtil výstup a tím pádem zatěžoval motor , voda by se vracela do sudu a manometr měřil výkon . Den práce , investice 00 nic Max do 400kč (zběrné suroviny) + trocha drátu do CO-čka . Nezjistíš sice přesnou hodnotu výkonu , ale to k ladění není třeba .
Musím to jednou testnout i u LPG .

Napsal: stř bře 30, 2011 19:46
od Cory
peet2101 píše:Cory, Právě toho sem se bál :? , no ale pořád lepší stříkat auto jenom bezbarvačem než dělat celolak. Při tom broušení auta se šlo až na bázi nebo stačilo "narušit" lak??

Snažím se to ještě konzultovat jinde a pokud usoudím že to doma zvládnu, zajdu za lakyrem pro konkretni rady co a jak.

EDIT: Ještě je tu možnost dveře nalakovat po lištu komplet, ale u metle je zase problém trefit odstín.
Tam kde bol olupany lak, tam sa to nebrusilo, iba lak dookola, potom sa striekla prva vrstva laku aby sa vyrovnala "jama", nechalo sa zatvrdnut a potom sa to prebrusilo cele a znova strieklo lakom..

Napsal: čtv bře 31, 2011 21:41
od Kewint
Otázka pro plynaře,dá se nějako udělat stav LPG do kabiny ? blbne mi ukazatel na nádrži

Napsal: čtv bře 31, 2011 22:48
od MartasBrno
Dá. Nejsem plynař. Zatím.

Napsal: čtv bře 31, 2011 23:13
od jacek
Když si dáš nádrž na zadní sedadlo... :D

Napsal: čtv bře 31, 2011 23:15
od Jelen
Pohledej na fóru, Saša to tu snad rozepisoval.