Stránka 56 z 60

Napsal: pon led 10, 2011 15:07
od JmJ
Cooper píše:
Cory píše:kolko je to km? to by sa dalo uhrat aj bez spojky.
100 km
Saša píše:Tak to je asi poslední hřebík do pomyslné rakve
Přesně tak, chtěl jsem s kombálem jet ještě na jarní sraz, ale tohle už moc nevidím :-(
nemuzu mluvit a nabizet pomoc cizich lidi ale muzes zkusit:

a) kontaktovat FOMU, umi radit bez spojky, takze by asi zvladl dojet aspon treba do km na rampu, pripadne k prerovu tam kde bydli DVK?

b) v km je rampa, na ni se da auto lepe prohlednout, nekde by tu nebo pobliz nekdo vyhrabal i vidlicku na spojku a treba nejake naradi a celkove by se ti proste dalo pomoct, pokud projevis nejaky zajem.

ja sam ti pomoct nedokazu, neb tak zrucny nejsem, ale rad prilozim ruku k dilu, pokud o to bude zajem. ja ti muzu nabidnout jen odtah, mozna najdu tu vidlicku a muzu ti umoznit pristup na rampu (pokud s tim foma bude souhlasit) a nasel bych i misto na odstaveni nekde v km.

Napsal: pon led 10, 2011 15:36
od Cooper
JmJ:

Jsi moc hodný. Auto zrovna teď stojí asi 200 metrů od rampy, takže to není takový problém, to spíš jak na tu rampu vyjet. O víkendu si pod auto ještě vlezu a zkusím oddělat prachovku a podívat se jestli něco nepůjde vidět. Pokud to bude jen vidlička, tak se to pokusím spravit, ale půlit motor rozhodně nehodlám.....

Napsal: pon led 10, 2011 16:17
od JmJ
Cooper píše:JmJ:

Jsi moc hodný. Auto zrovna teď stojí asi 200 metrů od rampy, takže to není takový problém, to spíš jak na tu rampu vyjet. O víkendu si pod auto ještě vlezu a zkusím oddělat prachovku a podívat se jestli něco nepůjde vidět. Pokud to bude jen vidlička, tak se to pokusím spravit, ale půlit motor rozhodně nehodlám.....
pak jedine muzu nabidnout pomocnou ruku, silikon pro motory, nejake naradi a blbe kecy ;-)

Napsal: pon led 10, 2011 17:06
od Cooper
JmJ píše:pak jedine muzu nabidnout pomocnou ruku, silikon pro motory, nejake naradi a blbe kecy
Jestli bude potřeba tak se určitě ozvu....nevíš kde saša popisuje výměnu té vidličky?

Napsal: pon led 10, 2011 17:12
od JmJ
Cooper píše:
JmJ píše:pak jedine muzu nabidnout pomocnou ruku, silikon pro motory, nejake naradi a blbe kecy
Jestli bude potřeba tak se určitě ozvu....nevíš kde saša popisuje výměnu té vidličky?
covece to nevim, kde o tom pise. ale mam mozna spojkovy kos, na kterem to muzes nacvicit :lol:

Napsal: pon led 10, 2011 17:23
od Saša
Přesně tak jak napsal Majo2103 . Za 1 a startér , Nebo nastartovat , roztlačit auto a šup tam za 1 . Vše to chce dělat s citem . Synchron tam danou rychlost sam "pustí" až jsou srovnané otáčky motoru a hnané hřídele příslušného qaltu . "Směrem" nahoru se v momentě puštění plynu postrčí fofr klacek do neutrálu a mírným tahem/tlakem (dle toho z jaké rychlosti řadíme) držíme páku až spadnou otáčky motoru rychlost tam doslova skočí .
Pokud řadíme na nižší kvalt je to tropchu složitější ale po několika pokusech to jde jako profíkovi . První fáze vyřazení je totožná jen páku necháme volně v neutrálu přidáme plyn ať motor zvýší otáčky (lépe více) a v momentě když začnou otáčky klesat chytíme páku a zas mírným tahem/tlakem "nutíme" páku do zvoleného rychlostního stupně - až tam skočí .
Popisovat je to složité naučit se to dá za pár minut a pak nikdo nepozná že řadíte bez spojky , dokonce je jízda plynulejší .
Rada : řaďte při trochu větších otáčkách než normálně (kolem 3000 ot/min) jde to lépe než s podtočeným motorem kde je málo času na řazení .
Moje nejdelší "nedobrovolná" trasa byla asi z 35km D1 do Jugoslávie a zpět cca 2600km (přece mi cestu nezkazí nějaká páka za 40kč :P ) A asi 2X dobrovolně (sázka) na trase LTM - Ostrava .
Studený motor nechte nejprve zahřát . Dojezdy ke křižovatkám si pečlivě rozmyslete a včas odřazujte až za 1 a pak klidně pomalu a z dálky .

Napsal: pon led 10, 2011 17:35
od peet2101
Cooper píše:Auto zrovna teď stojí asi 200 metrů od rampy, takže to není takový problém, to spíš jak na tu rampu vyjet
No pokud se dá dostat za rampu, máš druhé auto a dost dlouhé lano tak by to mělo jít :-D

Jestli si vzpomenu pokusím se v garáži onu akci nacvičit na vyndané převodovce. Případně mohu posloužit blbou radou, skromným nářadím popřípadě nějakým zvedacím systémem :-D.

Napsal: pon led 10, 2011 17:40
od Cory
Presne ako pisal Saša, len dodam, ze pri vyradeni pocas brzdenia motorom, treba trosicku pridat, aby vyradenie neslo tazko.

Napsal: pon led 10, 2011 17:43
od Ivo
Cooper píše:a při vjezdu do obce mi začal měknout spojkový pedál. Po ujetí kilometru už šlo všechno přes zuby a nemohl jsem už ani jedničku vyřadit.
Pokud začal měknout, tak bych si tipnul, že to bude něco jiného, než zlomená vypínací packa. Já se kloním ke špatné hydraulice.

Napsal: pon led 10, 2011 17:47
od Saša
Tak , auto v momentě vyřazování nesmí zrychlovat ani spomalovat motorem . Vyřazení bez spojky provádím praktivky vždy kdy chci "zařadit" jen neutrál , v tomto případě je mačkání spojky zcela zbytečné .

Napsal: pon led 10, 2011 17:58
od Cooper
Ivo píše:Pokud začal měknout, tak bych si tipnul, že to bude něco jiného, než zlomená vypínací packa. Já se kloním ke špatné hydraulice.
No jo, jenže nepomáhalo odvzdušňování, nic. Přitom pracovní válec normálně chodí až do koncové polohy a nic z něj neteče. Na pracovním válci jsem spojku seřídil až na konec závitu, tedy na maximální zdvih pístu. Váleček s vidličkou hýbe, ale spojka nefunguje. Krom toho vidličkou pohnu vcelku snadno rukou...

Napsal: pon led 10, 2011 18:01
od peet2101
Nemělo by být vidět že hydraulika je v pořádku?? Pokud šlapneš na spojku a někdo se mrkne jestli se páka hýbe a je všechno v pořádku (vracet by ji měla pružina).

Po asi 10 minutách snažení v garáži se mi podařilo nasadit vydličku na ložisko, aniž bych strčil ruku do koše, ale díval sem se dovnitř a ložisko sem měl v ideální poloze.

Napsal: pon led 10, 2011 18:04
od Saša
Mrkni pod manžetu a bude jasno . Buď se zlomila nebo prošla durch opěrná kulička . Kdyby praskla talířová pružina tak by spojka šla také extrémně zlehka , šlo by řadit zato by ale spojka klouzala .

Napsal: pon led 10, 2011 18:16
od Cooper
Saša píše:Mrkni pod manžetu a bude jasno
Přesně tohle mě napadlo. U auta budu ale až o víkendu. Takže v neděli budu chytřejší. Pokud se ale zničil přítlačák, nový kupovat rozhodně nebudu. Já osobně si myslím že se stalo něco přímo se spojkou, nikoli s jejím ovládáním. Jak jsem nedávno psal, na neutrál mi něco v převodovce chrastilo, někdy. Možná že to má souvislost. Jinak auto má teď najeto 112 tisíc.

Napsal: úte led 11, 2011 09:27
od radek mb
Vypadá to,že si se úspěšně zařadil ke dvojici Plavec-Gery.Nyní již budete trio smolařů.