Stránka 53 z 66

Re: Oranžáda 2101

Napsal: sob črc 16, 2016 21:21
od uha2324
co to je za budiky? ukazatel tlaku oleje je snad z 2103? a ty hodiny z Lady nejsou...
je videt ze Oranzada si zije dobre, hraje v divadle, cestuje si po svete a ma sikovneho majitele který se o ni stara.
rekl bych ze motoru a oleji nejvic vadi studene starty. kazdopoadne jak spotřeba benzinu tak spotřeba oleje je na tak stare auto uctyhodna.

Re: Oranžáda 2101

Napsal: ned črc 17, 2016 10:01
od Vašátor
Ukazatel tlaku oleje je samozřejmě z 2103/06. Dále mám na panelu budík dobíjení z 2105 (není vidět, ale fotku jsem do tohoto tématu dával) a hodiny jsou .... ty jsou jedny z nejlepších :-). Chtěl jsem tam dát originální hodiny Lada, jenže najít funkční je hledání jehly v kupce sena. Pak se mi do rukou dostaly tyto krásné hodiny Jaeger. Historie hodin Jaeger spadá až do roku 1830, název Jaeger se objevuje okolo roku 1900. V roce 1937 pak vznikla legenda Jaeger-LeCoultre, která vyrábí hodinky dodnes. Automobilové hodiny Jaeger byly montovány například do Bugatti, Jaguáru, apod.

Re: Oranžáda 2101

Napsal: ned črc 17, 2016 21:44
od Laďuša
Lada party, Lada party!

Re: Oranžáda 2101

Napsal: ned črc 17, 2016 23:26
od Vašátor
bum...bum...bum...bum...

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pát zář 09, 2016 11:59
od Vašátor
Tak opět hlásím stejný problém, vyskytující se převážně když auto delší dobu stojí. Napumpuju palivo, vytáhnu sytič, otočím klíčem, motor jakoby chytí na tři válce a nic. Pak už jen točím startérem a ani to neblafne. Nezbývá než si dát chvíli voraz a pak to všemi možnými i nemožnými způsoby zkoušet tak dlouho, dokud to nechytne. Jak už to jednou nastartuje, motor chytá na cvrknutí. Na zapalování je všechno nové, karburátor nastavený a precizně udělaný. Já už fakt nevím co se tomu nelíbí :-(. Nejhorší je, že jakmile motor nastartuje, dál startuje na cvrnk, takže na nic nepřijdu :-(

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pát zář 09, 2016 12:24
od JmJ
Zkoumal si to pred prvnim pokusem o start? Proste kdyz to mesic stoji, tak nez to startovat, tak se mrknout do karbecu. Nemam tuseni, co bys tam mel najit :-).

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pát zář 09, 2016 12:34
od valda1971
Blbá to závada :( Jediné, co mne napadá, před takovým startem po delší době se kouknout na svíčky, není-li na nich bordel který brání prvnímu startu a jak to pak konečně chytne, spálí se to a pak běhá.
Jak píše JMJ - také mohou být suché usazeniny které se po propláchnutí "ztratí"

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pát zář 09, 2016 12:40
od Luděk Musil
Václave - Ty mě zcela regulérně strašíš ... já měl letos nastartovanýho veterána někdy brzy zjara, pak už nebyl čas :cry: .
Ale na jaře (i kdykoliv předtím) mi chytnul na "druhej", maximálně "třetí" klíček. L.

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pát zář 09, 2016 12:56
od Chester
Jak tam máš starý benzín? mě teď 15ctka po dvou měsících taky moc startovat nechtěla, ale přikládám to tomu že tam je benzín min. rok starý(naposledy tankoval minulý majitel). Nacupoval jsem, potom tak na desáté otočení chytla, hned chcípla, pak chytla na druhé otočení, ale ještě tak 2x chcípla. Jinak startuje bez problémů.

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pát zář 09, 2016 17:49
od Yellow01
Co máš za zapalování? Mě takhle podobně kravnul komutátor od bezkontaktu, než odešel úplně.

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pát zář 09, 2016 18:43
od Vašátor
Kontrolovat něco před samotným startem by možná šlo, ovšem někdy auto stojí 2 měsíce a chytne na první otočení, pak zase stojí 3 týdny a nechytne. Letos třeba po celozimním stání chytla Oranžáda na první dobrou. Po příjezdu z Bulharska auto 3 týdny stálo a nic...nic...nic :-(
Starým benzínem to tudíž nebude, letos už mám najeto k 5.000km :)

Zapalování mám klasické, kontaktní, v podstatě vše co je na zapalovací soustavě, tam není déle než 10.000km. Tedy napadají mne ještě zapalovací kabely, protože ty mají najeto 30.000km Takže asi bych měl začít tím.

Nejhorší je, že se toto objevuje zcela náhodně. Motor na první brnknutí do klíčku ihned chytne jakoby na tři válce, než se roztočí tak chcípne a konec. Jako kdyby se to ulilo benzínem. Bude to něco na zapalování ... ale co. Jak se jezdí, lusknu prstem a motor běží.

P.S. Luďku, Pepíka 2103 jsem letos ještě ani nesundal ze špalků. Nastartoval jsem ho zatím jen jednou (na první otočení), začalo se ale čoudit z relátka dobíjení (klasika, dlouhé stání a slepené kontakty), tak jsem to hned opět vypnul.

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pát zář 09, 2016 20:09
od Yellow01
Zkusil bych teda vyměnit cívku za jinej kus. Když se nad tím logicky zamyslím, tak kabelama to nebude. Kdyby byl třeba špatnej jeden, tak by to chytlo normálně na 3 válce. Kdyby byly špatný všechny, tak by to sice taky nechytlo vůbec, ale rozhodně by se to samo nezlepšilo.

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pát zář 09, 2016 20:21
od Majo
Ja si skôr myslím, že to bude v palive, teda karburátore, ale to sú len dohady

Re: Oranžáda 2101

Napsal: sob zář 10, 2016 07:13
od JmJ
Kdyz je to rezimu "nestartuje"', tak je v karbecu palivo? Strika akcekeracni pumpicka?

Re: Oranžáda 2101

Napsal: sob zář 10, 2016 10:13
od Vašátor
Jak jsem psal, na zapalovací soustavě je vše nové. Indukční cívka sice nová není, ale je jiná než původní. Na zapalovací kabely bych to taky moc neviděl, ale už mě nic moc nenapadá :)

Palivo do karburátoru jde, akcelerační pumpička stříká a když odšroubuju dekl filtrboxu, jde citít, že je to uchcané benzínem. Jenže Lada motor, pokud dobré zapalování, uchcat prostě nejde. I kdybych nalil do karburátoru deci benzínu, motor musí nastartovat. Tak jsem z toho jelen.

Karburátor má všechny dosedací plochy srovnané, nikde nepřisává falešný vzduch, je vyčištěný, seřízený na PAltesteru, natryskovaný jinak ale odladěně, vlasové vůle na klapkách nastavené, sytičová klapka nastavená, membrány nové a funkční.