Stránka 53 z 57

Napsal: stř kvě 11, 2011 18:36
od zelvotron

Napsal: stř kvě 11, 2011 22:37
od Cory
Jeeeej, predok s projektu C...ale je drsny a nehodi sa ku zvysku, naprikad k oblym dveram

Napsal: stř kvě 11, 2011 22:44
od Laďuša
Co to má za číslo? Lada 2132? Ňák mi to nejde rozluštit.

Napsal: čtv kvě 12, 2011 04:53
od mirozv
2192 Obrázek

Napsal: úte kvě 17, 2011 15:28
od DJW
PEKNÉÉÉÉ :heart: :love4:

Napsal: úte kvě 17, 2011 21:05
od Dusan
VYmenim ibizu za kalinu.... len keby aj kvalita bola.

Napsal: ned čer 05, 2011 15:15
od dmatej
To není zlé :)

Mám tu několik zpráv ...
1) 24.5. jsem ospalej ve vedru v Praze byl chaoticky maten zákazy vjezdu (kvůli havárii vody, prý) tak dlouho, až mě to kousek od cíle vyplivlo před křižovatkou, kde jsem měl dávat přednost ... a nějak mi to ani nedocvaklo a vjel jsem do cesty taxikáři se Superbem.
Berucha má dveře pryč, trefil mě ale dobře, takže to jsou jen dveře a lak na zadních. Děda je ok, já taky, taxikář taky.
SuperB dojel do nejbližšího servisu s komplet olámanými plasty z čumáku včetně krytu pod motorem, Berucha si dojela pro dveře do CS AutoLada, dovezla mě do práce, odvezla dědu dom a mě taky, a ještě nějakých 300km. Dveře jsou ale křivé, dole fest zbořené a nahoře utíkají od střechy o několik cm. Kupodivu ale stále funguje stahování okna, centrální zamykání, alarm, všechno, čili Lada má bod :)
Nové dveře stojí 5045 Kč, za lak, vytažení oblinek v prahu tu chcou 9000.

2) Podle CS AutoLada Kaliny došly, neb se chce Euro 5 a další asistenti a Lada opět zaspala. Co se týče Kaliny, na nových dílech je patrné, že automobilka má snahu chyby vychytávat:
- náhrada mnou ulomeného zp. zrcátka (zatuhlého) má jakousi spec. podložku navíc, už nezatuhává (kontrolováno po roce od výměny).
- výfukové spony jsou masivnější a z jiného materiálu, na převařené příruby mi to ale nešlo nasadit, musel jsem sponu trochu rozklepat.
- novější převodovky už prý nedělají takový kravál.

3) 11.5.. jsem doplatil úvěr na Berušku od GE Money. Nedoporučuji:
- podle smlouvy jsem měl dostat mj. DVD přehrávač a hlavně CCS v hodnotě 5000 Kč, nikdy jsem je neviděl. Reklamace ignorovány.
- po splacení mi měli obratem poslat zpět techničák (rukojmí), nedostal jsem ho. Po mém telefonátu mi bylo sděleno, že ČP jim zpětně nárokuj jakýchsi 900 Kč a že mi prý poslali upomínku - za 200Kč navíc. Z toho důvodu mi prý do zaplacení 1100 Kč (plus prý penále, které ale paní nebyla schopná upřesnit!) techničák nedají (v rozporu se zákonem).
- upomínku jsem nikdy nedostal. Prý jsem kdysi zadal doručovací adresu, kde jsem tehdy bydlel, o tom ale nikde není žádný záznam, tudíž jsem to nevěděl (zapomněl). To je jediná chyba na mojí straně, byť sporná, mělo by to být přílohou smlouvy (u konkurence to tak je). Krom toho je zajímavé, že když mi chtějí dělat nabídky nebo vyplňovat dotazníky, můj telefon znají dobře.
- na býv. adrese jsem se ptal, žádná pošta tam není. (?!!!)
- podle smlouvy se povinné ručení i havarijní pojištění platí ze splátek. V podmínkách smlouvy není ani fň o tom, že bych měl kdy co doplácet. Po dobu trvání smlouvy nevznikla ani jediná škodná událost, čili nemohl vzniknout ani žádný malus.
- suma sumárum, GE Money (+ možná ČP) mě v rozporu se smlouvou obraly o dalších cca 6500 Kč.

Konec smlouvy byl podle dohody 16.5.2011, kdy měla být zaplacena poslední splátka (byla zaplacena 11.5.), k tomuto datu končilo havarijko (ČP - min. spoluúčast 10 tisíc Kč!) i ručení. Havarijko jsem si už nesjednal, ručení jsem přes srovnavac.cz přesunul k ČPP.

Ve výsledku jsem tak aspoň rád, že se s nimi nemusím dohadovat ohledně té kolize (podle smlouvy pro klienta může být dost drsné) - jednání s ČPP zatím bylo přímo vzorové.

4) Po odvrtání posledního šroubu (opět moje dílo) a přetěsnění výfuku šla opět dolů spotřeba. Jízdy kolem 6 litrů jsou samozřejmostí a dosavadní minimum je 5,3. A to nejsem ochoten jezdit pod 80, když jedu po rovné přehledné silnici, natož se za někým courat :-D

5) STK na Domažlické mi dali kvůli dveřím 30denní, emise bez problémů. Trochu měli vánoce z toho, že tam mají "Laďu", což jsem slyšel za tu chvíli snad 100x :-)
Dojem trochu kazí fakt, že jsem tam jel s bincem v kufru a hrabali se mi ve světlech, takže teď v noci vidím velký kulový. Až tam pojedu zas, dostanou za uši :-( - ty světla byly předím perfektní, kdybych mu tak dal přes prsty rovnou, kruci ... :cry:

Napsal: sob čer 11, 2011 18:45
od Crocodile

Napsal: úte čer 14, 2011 22:40
od plavec
Líbí se mi, že je to vestavěný mezi budíkama.
Ale už dělají ty kaliny tak, že umí i nastartovat ? :roll: :lol:

Napsal: stř čer 15, 2011 07:14
od Dusan
To je najnovši defendlok :D ochrana proti kradezi....

Napsal: čtv čer 16, 2011 15:18
od zelvotron
Nová výbava v Kalině: Automatické rozsvěcení světel a vyhřívání čelního skla. Zatím jen v Rusku.
Obrázek Obrázek

Napsal: pát čer 17, 2011 00:07
od plavec
Dusan píše:To je najnovši defendlok :D ochrana proti kradezi....
Vždyť by to kradl jen zoufalec :D blbé je, že s tim neodjede ani sám majitel. :(

Napsal: ned čer 26, 2011 08:53
od dmatej
Hele, Plavče, brzdi, to, že ty jsi svoje desítky, nebo spíš jedenáctky, nedokázal udržet při životě, neznamená, že Kalina je špatný auto ;)

Jinak v týdnu bych měl mít závitníky M10x1.25, kdyby někdo potřeboval ;)

Napsal: ned čer 26, 2011 10:48
od Jarda
zelvotron píše:Lada Kalina dostane kratší stálej převod (3,9 místo 3,7). Došlo k mírnýmu zlepšení akcelrace a pružnosti. Paradoxně i ke zvýšení maximální rychlosti. Vliv na hlučnost a spotřebu výrobce neuvádí.
Zlepšení akceleraceje samořejmé, zvýšení max. ryxhlosti není paradox alejen další logický důsledek (při max. rychlosti s dlouhým převodemna pětku jsou otáčky hluboko pod otáčkami max. výkonu. Zkrácením převodu se otáčky zvýší a tím vzroste i výkon, více se přiblíží maximálnímu).
Bohužel již nenapsali, že kratší převod bude znamenat vyšší spotřebu.

Napsal: ned čer 26, 2011 11:11
od dmatej
Jardo, já nevim, ale já měl při 192 (GPS, 202 tacho) nějakých 5300 ot. (už si nejsem jist, bylo to ale určitě nad 5100 a pod 5500), což rozhodně "hluboko pod" není. Spíš bych řekl, že to bylo úplně přesně.
Spotřeba nahoru jít nemusí, on je háček v tom, že v běžném provozu se nepohybuješ po maximálních křivkách, ale kdesi pod nimi. Kratší stálej převod naopak bude znamenat, že na 4 při 50 se v obci vzdálím od minima přijatelných otáček, což motoru bude spíš svědčit.

Je to trochu alchymie, uvidíme, co to udělá. Podstatnější ovšem bude EURO5, ve výsledku bude porovnání trochu zavádějící, nebude jisté co výsledek způsobilo. Na druhou stranu to nás trápit nemusí, podstatný je výsledek - (ne)pojede to lépe, (ne)bude to žrát více, ...