To není zlé
Mám tu několik zpráv ...
1) 24.5. jsem ospalej ve vedru v Praze byl chaoticky maten zákazy vjezdu (kvůli havárii vody, prý) tak dlouho, až mě to kousek od cíle vyplivlo před křižovatkou, kde jsem měl dávat přednost ... a nějak mi to ani nedocvaklo a vjel jsem do cesty taxikáři se Superbem.
Berucha má dveře pryč, trefil mě ale dobře, takže to jsou jen dveře a lak na zadních. Děda je ok, já taky, taxikář taky.
SuperB dojel do nejbližšího servisu s komplet olámanými plasty z čumáku včetně krytu pod motorem, Berucha si dojela pro dveře do CS AutoLada, dovezla mě do práce, odvezla dědu dom a mě taky, a ještě nějakých 300km. Dveře jsou ale křivé, dole fest zbořené a nahoře utíkají od střechy o několik cm. Kupodivu ale stále funguje stahování okna, centrální zamykání, alarm, všechno, čili Lada má bod
Nové dveře stojí 5045 Kč, za lak, vytažení oblinek v prahu tu chcou 9000.
2) Podle CS AutoLada Kaliny došly, neb se chce Euro 5 a další asistenti a Lada opět zaspala. Co se týče Kaliny, na nových dílech je patrné, že automobilka má snahu chyby vychytávat:
- náhrada mnou ulomeného zp. zrcátka (zatuhlého) má jakousi spec. podložku navíc, už nezatuhává (kontrolováno po roce od výměny).
- výfukové spony jsou masivnější a z jiného materiálu, na převařené příruby mi to ale nešlo nasadit, musel jsem sponu trochu rozklepat.
- novější převodovky už prý nedělají takový kravál.
3) 11.5.. jsem doplatil úvěr na Berušku od
GE Money.
Nedoporučuji:
- podle smlouvy jsem měl dostat mj. DVD přehrávač a hlavně CCS v hodnotě 5000 Kč, nikdy jsem je neviděl. Reklamace ignorovány.
- po splacení mi měli obratem poslat zpět techničák (rukojmí), nedostal jsem ho. Po mém telefonátu mi bylo sděleno, že ČP jim zpětně nárokuj jakýchsi 900 Kč a že mi prý poslali upomínku - za 200Kč navíc. Z toho důvodu mi prý do zaplacení 1100 Kč (plus prý penále, které ale paní nebyla schopná upřesnit!) techničák nedají (v rozporu se zákonem).
- upomínku jsem nikdy nedostal. Prý jsem kdysi zadal doručovací adresu, kde jsem tehdy bydlel, o tom ale nikde není žádný záznam, tudíž jsem to nevěděl (zapomněl). To je jediná chyba na mojí straně, byť sporná, mělo by to být přílohou smlouvy (u konkurence to tak je). Krom toho je zajímavé, že když mi chtějí dělat nabídky nebo vyplňovat dotazníky, můj telefon znají dobře.
- na býv. adrese jsem se ptal, žádná pošta tam není. (?!!!)
- podle smlouvy se povinné ručení i havarijní pojištění platí ze splátek. V podmínkách smlouvy není ani fň o tom, že bych měl kdy co doplácet. Po dobu trvání smlouvy nevznikla ani jediná škodná událost, čili nemohl vzniknout ani žádný malus.
- suma sumárum, GE Money (+ možná ČP) mě v rozporu se smlouvou obraly o dalších cca 6500 Kč.
Konec smlouvy byl podle dohody 16.5.2011, kdy měla být zaplacena poslední splátka (byla zaplacena 11.5.), k tomuto datu končilo havarijko (ČP - min. spoluúčast 10 tisíc Kč!) i ručení. Havarijko jsem si už nesjednal, ručení jsem přes srovnavac.cz přesunul k ČPP.
Ve výsledku jsem tak aspoň rád, že se s nimi nemusím dohadovat ohledně té kolize (podle smlouvy pro klienta může být dost drsné) - jednání s ČPP zatím bylo přímo vzorové.
4) Po odvrtání posledního šroubu (opět moje dílo) a přetěsnění výfuku šla opět dolů spotřeba. Jízdy kolem 6 litrů jsou samozřejmostí a dosavadní minimum je 5,3. A to nejsem ochoten jezdit pod 80, když jedu po rovné přehledné silnici, natož se za někým courat
5) STK na Domažlické mi dali kvůli dveřím 30denní, emise bez problémů. Trochu měli vánoce z toho, že tam mají "Laďu", což jsem slyšel za tu chvíli snad 100x
Dojem trochu kazí fakt, že jsem tam jel s bincem v kufru a hrabali se mi ve světlech, takže teď v noci vidím velký kulový. Až tam pojedu zas, dostanou za uši
- ty světla byly předím perfektní, kdybych mu tak dal přes prsty rovnou, kruci ...