Stránka 53 z 82

Napsal: úte pro 07, 2010 16:44
od Majo
mam suseda, co ma skodu 100 a v chladici ma cistu vodu. Neda si vysvetlit ze nemrzka ma aj antikorozne ucinky, ani to co preberate tu. On si to vzdy necha v gazazi ohriat (s otvorenymi dverami) a az potom vyrazi. Pri tom jeho dochodcovskom tempe mu to este nikdy nezamrzlo :mrgreen:

Napsal: úte pro 07, 2010 18:58
od Marek89
Raz na to zabudne a bude.

Napsal: úte pro 07, 2010 21:05
od vintera
dříve se jezdilo zcela běžně v zimě pouze s vodou, nalila se teplá a každý den vypustila, časem však usazenin vodního kamene značně přibylo. U traktoru to dělám stále. Za velkého mrazu však někdy stačila v chladiči voda zamrznout od větráku dříve nežli otevřel termostat, proto se termostat vyndal a voda ihned cirkulovala. Deka přes motor byla nutností. Známý dokonce jezdil s traktorem (suprem) v zimě zcela bez chladiče do lesa pro dříví.


Fridexu není třeba dávat na teplotu -40 C, taková u nás nebude. Za leta praxe v podniku jsem zjistil, že ani směs do -5 C nemá šanci zamrznout, i když se ihned dá stroj do pohybu, nikdy se neutvoří nepropustná ledová bariera zcela bránící proudění vody, ale pouze ledová tříšť. Je pravdou, že dlouhé vedení vody u škodovek s chladičem v předu a ledovou tříští působilo problém okamžitého přehřátí. Ale nemá cenu nic přehánět a dát raději co dnes trh běžně nabízí za celkem rozumný peníz.

Je ale zvláštní, a často jsem se s tím setkal, že po nalití fridexu místo vody začala kapalina tu a tam více či méně, dříve či později unikat ze spojů hadic i chladičem.

Napsal: úte pro 07, 2010 23:52
od Hurikán
:shock: :koko: :roll: :| :lurk:

Tohle už se nedá. Opravdu nechápu, o co některým lidem jde. Měnit brzdovku je asi zbytečné, lít do chladiče fridex je k ničemu a míchat ho na -25°C a víc je blbost úplná. :roll: Pro mě za mě si do auta lijte klidně chcánky, když si myslíte, kdoví jak to není výhodné. Ale prosím vás o to, abyste tyhle "rady" nepsali na motoristickém fóru. Jak jsem si alespoň doposud myslel, tak tady je převážná většina aktivních motoristů, kteří hledají způsoby, jak v jednotlivých technických aspektech dospět k pokud možno co nejlepšímu a nejkvalitnějšímu řešení. Místo toho se zde ale poslední dobou objevuje čím dál víc "postřehů z terénu", které se téměř pokouší zpochybnit veškeré znalosti a zkušenosti, ke kterým lidstvo dospělo.

Na obyčejnou vodu nejezdili rozumní motoristé ani před 30, ani před 40, nebo ani před 50 lety. Každý rozumě uvažující jedinec používal co? - nemrznoucí směs. :idea:
To je překvapení, co? :D A ještě ke všemu ji neměl namíchanou na nějakou srandovní hustotu (ala -5; -10; ...), ale alespoň na -30°C. Tohle totiž není žádný luxus, ale výsledek naprosto normální a logické úvahy, kdy je potřeba počítat i s nějakými rezervami, kterou ještě 100% neplní ani těch -30°C. Ještě že se takovéto postupy neuplatňují v letecké nebo raketové technice. To bych se bál vystrčit nos z baráku, aby na mě něco hned nespadlo.

A ještě jedna věc - to že se z chladicího systému stane po nalití fridexu cedník, svědčí jen a pouze o předchozí mizerné údržbě, která zcela logicky vyplývá i z vět předchozích.

Napsal: stř pro 08, 2010 00:22
od MartasBrno
Tohle jsem fakt nečekal. Fridex mám správně naředěný i v uložence, která v zimě nevyjede. A proč? Protože jeden nikdy neví a klidně se může stát, že to auto něco vyžene ven. Vodu nemám ani týden v roce ani v clazení, ani v ostřikovačích. Nakonec to s tím cedníkem můžu směle potvrdit. Ne, že by se mi po nalití fridexu rozteklo auto nějak brutálně, ale dva spoje začaly sáknout - při výměně pumpy jsem udělal všechny znova. Auto totiž předtím jezdilo (spíše stálo) s vodou.

Napsal: stř pro 08, 2010 07:33
od ger007
tak momentalne je to stejne jedno auto ma defekt a stoji na parkovisku :-D, ale inac po nariedeni kapaliny do - 30° a vymenenej spuchralej 1000 rocnej hadici sa to chova dobre, cez 90 to nevyliezlo nikde, som spokojny, topi to dobre, jazdi to dobre. Ja som napriklad jazdil na cistu vodu cele leto, no a co, ved v lete mrznut nebude a beztak sa ta voda vymienala pomaly kazdy tyzden, to by som musel trtkat bankarovu ceru aby som si mohol dovolit davat tam furt nemrzku, apropo, neama tu niekdo v sejfe garaznika schovanu fintu jak vypustit vodu z auta bez toho aby sa vsetka vyliala ?? samozrejme bez vlastnictva jamy

Napsal: stř pro 08, 2010 07:44
od Patrac
ger007 píše:neama tu niekdo v sejfe garaznika schovanu fintu jak vypustit vodu z auta bez toho aby sa vsetka vyliala ?? samozrejme bez vlastnictva jamy
co třeba na výpůstný šroub namontovat výpustný kohout ( blok motoru) a u chladiče tam snad je výpustný šroub ne? stačí mírně povolit dát pod to uřízlou PETku a pod to kanystr.. Tuningový šílenec alaá Majo co sundává hlavu co týden může namontovat kohout i na chladič.

i když u maja je to zbtečné s hlavou mění většinou i olej a vodu
:weedman: :weedman: :weedman:

Napsal: stř pro 08, 2010 09:34
od MartasBrno
Já na to mám vandlík a tlustou hadici nebo petku. Vandlík má víc jak deset litrů obsah. Strčím ho pod auto tak, aby se dalo dosáhnout k oběma otvorům - z bloku a z chladiče, povolím zátky a vypustím za pomoci petky (petek) do do vandlíku.

Napsal: stř pro 08, 2010 09:40
od dvk
MartasBrno píše:Já na to mám vandlík
Prosímtě co to je vandlík ? Loďňa ? : )

Napsal: stř pro 08, 2010 12:39
od MartasBrno
Jo, lódna. Repsektive něco jako lavor. Taková ta věc, plochej a širokej "kýbl" k praní prádla nebo mytí nádobí.

Napsal: stř pro 08, 2010 19:03
od Puhi
ja som na to naposledy použil taký veľký hliníkový bazmek :D teda takú plytkú velikánsku hliníkovú kaďu, neviem či niečo také nepoužívajú mäsiari.... :roll: a výsledok? nezmizla ani kvapka a mohol som kľudne pustiť aj z bloku aj z chladiča vodu naraz :lol: proste luxus 8)

Napsal: stř pro 08, 2010 21:45
od vintera
hurikán, prosím číst pozorněji co jsem napsal, vůbec nezpochybňuji výsledky tisícileté více či méně úspěšné snahy lidstva o pokrok na poli dopravy, pouze předkládám v této diskuzi některé své praktické zkušenosti a postřehy právě z terénu.

Měl jsem za to, že teplota dosahující -40 stupňů Celsia skutečně v této zeměpisné šířce není běžná a skutečný Fridex od velvany, co jsem za léta praxe v terénu poznal, namíchaný způsobem uvedeným v návodu k použití, poskytuje skutečnou ochranu proti zamrznutí a to s velkou rezervou. U ostatních kauflandových kapalin bych si nic takového netroufal tvrdit.

Je pravdou, jak jsem se nedávno dočetl na Novinkách, nějací polští meteorologové (označení možná nepřesné) předpovídali letošní zimu v Evropě jako obzvláště krutou, což jsem zřejmě ve svém příspěvku pominul, když jsem tvrdil, že míchat fridex na teplotu -40 C je zbytečné, proto se omlouvám a prosím za prominutí. :oops:

Je také pravdou, že u chlazení v cedníkovém stavu je třeba namíchat kapalinu raději na nižší teplotu, aby se mohla voda na cestě bez problémů dolévat bez obavy ze zamrznutí, potom skutečně výchozí hustota - 35 C nemusí být stoprocentní zárukou, že chladič cestou nezamrzne. Ale u normálního stavu funkčnosti, těsnosti chlazení je hustota fridexu namíchaná na -35C naprosto stoprocentní zárukou, že v této zeměpisné šířce nic nezamrzne. Pokud někdo jezdí do oblastí sibiřských mrazů, potom opravdu musí s tímto počítat a namíchat odpovídající směs.

Napsal: stř pro 08, 2010 22:47
od MartasBrno
Puhi píše:nezmizla ani kvapka a mohol som kľudne pustiť aj z bloku aj z chladiča vodu naraz :lol: proste luxus 8)
přesně tak, podobnou představu mám taky.

Napsal: stř pro 08, 2010 23:01
od ger007
asi pojdem do domacich potrieb a kupim si jeden erarny lavor, levo furt rezem neake bandasky a furt to ide vsade len niedo bandasky

Napsal: stř pro 08, 2010 23:24
od Cory
lavor je najlepsi :wink: