Stránka 6 z 9

Napsal: čtv črc 01, 2010 13:39
od Teepee
A léta běží...

Napsal: čtv črc 01, 2010 13:41
od Jelen
Ty kokso a to je to krásný auto, který jsme s koprem obdivovali, on do toho nasází lešení :shock: :twisted: ale jo, auto má sloužit ;)

Napsal: čtv črc 01, 2010 13:45
od Teepee
Jelen píše:Ty kokso a to je to krásný auto, který jsme s koprem obdivovali, on do toho nasází lešení :shock: :twisted: ale jo, auto má sloužit ;)
Musím přiznat, že mi docela šrotovalo, jestli té váhy nebylo příliš, ale měl by uvézt 650kg a navíc jsem s tím jel asi 300 metrů rychlostí chůze a přes nerovnosti rychlostí hlemýždě. (pohotovostní hmotnost 1310kg, celková max. povolená 1960kg)
Jinak loni na podzim jsem s tím vezl stavební suť, plachta, plech na podlahu, trochu rozumu a nemůže se tomu nic stát.
A až to budu zase za pár let vyhazovat jako Sierru...

Toto se mi líbí: http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... 06/8074705

Napsal: čtv črc 01, 2010 14:38
od zelvotron
Teepee píše:Toto se mi líbí: http://sauto.cz/detail-in...eot/406/8074705
Ovšem údržba toho motoru není zrovna levná záležitost...
img_20100629_203918.jpg
Užívám si výhod kombíka:
Mimochodem, někde je tu fotka Tavriho sedanu s obdobným nákladem :mrgreen:

Napsal: čtv črc 01, 2010 23:46
od vintera
dokud nedrhnou kola v blatníku tak to jede :lol:

Napsal: sob črc 03, 2010 09:10
od Trevor
zelvotron píše:
Teepee píše:Toto se mi líbí: http://sauto.cz/detail-in...eot/406/8074705
Ovšem údržba toho motoru není zrovna levná záležitost...
Pocul som na tento motor vyhrady ale neviem preco by mala byt jeho udrzba draha ked je to obycajny benzin bez vseliakych vymozenosti.

Na druhu stranu Francuzom sa parodie na auta vzdy darili takze .... :D

ručení

Napsal: ned srp 08, 2010 18:25
od petrtr
ahoj, taky vlastním 406 dvoulitr, právě mi skončilo povinné ručení a vybírám nové, nemáte někdo zkušenosti s touhle kalkulačkou pro povinné ručení ? chtěl bych najít opravdu to nejlevnější, děkuji předem :-)

Napsal: pon srp 09, 2010 09:33
od Teepee
Já ručení vybírám tady: www.srovnavac.cz.
Následně pak uzavírám buď přímo na pobočce osobně, s tím že mám představu o ceně z internetu a tvářím se, že když je to u nich dražší, tak si to uzavřu z domova přes internet a zajímavé, vždy se nějaká ta sleva najde. Za našeho 1761ccm 81kW platím 3 150Kč.

ad. Trevor: Jinak údržba šestiválce je nákladná. Rozvody stojí cca 15-20tKč, výfukový systém se prý sestává z 12 dílů a přední tlumiče pérování jsou jiné, výhradně na tento model, za těžký prachy. :shock:
Na našeho je výfuk ze 4 dílů, právě minulý víkend jsem shledal, že střední a poslední díl to mají za sebou, tak jsem s trochou pročítání Peugeot fora sehnal výfuk za cca 3000Kč (nový Walker a Tesh). Originál by byl asi za 9 000Kč. Uvidíme jak tam pásne, snad tu montáž přežiju.
Jinak rozvody na 1,8 16V mě vyšly na 1000Kč, opět zdroj Peugeot forum, někomu to doma zbylo po prodeji auta u kterého na výměnu nedošlo. Jinak je to asi 5 000kč i s prací - nabízí nějaký servisman z fora, v originále jsem se nesháněl. Výměna mě teprve čeká, asi to svěřím místnímu garážníkovi, přeci jen zkušenosti s tím nemám, šponovat to nějak od oka a pak se s tím bát jezdit nehodlám.

Nicméně. Na Peugeota jsem po roce vlastnictví začal trochu nakupovat. Kromě výfuku, to původně začalo novými pneumatiky Continental WinterContact TS810 195/65R15 91T, za 5 500Kč. (byly tam předtím, jezdilo to super, ale desén místy chyběl, tak jsou tam zase). Sundal jsem kola (po roce a poprvé) vyměnil brzdovku, skouknul brzdy, oba zadní válečky jsou pod prachovkami vlhké. Originál 1300č/ks, sehnal jsem ATE za 550Kč/ks. (v Autobenexu je mají za 750Kč, opět zdroj Peugeot Forum a jeden z kolegů).
Sítko nalévacího hrdla nádobky brzdové kapaliny je odtržené. Musel jsem celé sítko vyndat kvůli odsátí kapaliny a tak jsem to zjistil. Velkým překvapením bylo, jak se dá tahle věc koupit. Zeptal jsem se v Peugeotu a čekal, že to bude přinejlepším součást celé nadobky, nebo že se budou tvářit proč tam takovou zbytečnost chci. Ale nic takového, 60kč.
Velkou výhodou a zaklínadlem těchto aut je VINko, jakmile se kupují díly, prodejce se rád podívá na VINko a ví, jaké přesně provedení auta mám a co mi má dát. Třeba výfuky jsou prý použity na "mém" modelu dva průměry, tak VINko a hned se ví, který tam je.

Shrnu-li to, v tuto chvíli mi přijde, že by zadní válečky téct nemusely, když u Sierry taky netekly, ale na druhou stranu, výfuk má střední a zadní díl spojen konickou přírubou, takže se dá krásně naosit kam je třeba a ne jako u sierry kde nejdřív spoj plochou přírubou a následně spoj zasunutím trubek nepustí výfuk ani o milimetr jinam.

Při lezení pod vozem koroze zatím neobjevena, to se o Sieřře říct nedalo.

Takže zatím spíše cítím FORD - Fix Or Repair Daily.

Uvidíme.

Napsal: pon srp 09, 2010 09:41
od zelvotron
Teepee píše:šponovat to nějak od oka a pak se s tím bát jezdit nehodlám
To je fakt, lepší když to od oka našponuje ten servisák, co oči nevidí... :)

Napsal: pon srp 09, 2010 11:21
od Teepee
zelvotron píše:To je fakt, lepší když to od oka našponuje ten servisák, co oči nevidí... :)
Kterýmu je asi 55 a autá dělá co pamatuju a obecně jsem na něj neslyšel jedinou stížnost. Samozřejmě, že to asi bude napínat od oka i on, ale pořád to bude jistější, než když to budu napínat já, kterej rozvody v životě nedělal. Navíc, až si blbě utěsním vodní pumpu, kdo to bude předělávat?
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2004091501

Radši mi někdo řekněte, jestli rozvodovej řemen, kterej byl sekládanej v balíčku kvůli poslání poštou nemůže bejt namoženej - když je na něm tak významě uvedeno Do not Fold, Do not Crimp. Přeci jen, motor je potkávací...

Asi bych neměl problém to udělat, ale budu mít problém, že pořád bude hlodat, jestli je to udělaný dobře a nepotká se to až s tím trochu zaroštuju.

Napsal: pon srp 09, 2010 12:54
od zelvotron
Vždyť jo, jenom jsem konstatoval fakt, je jasný, že bude mít víc zkušeností, ale zase si člověk nesmí dělat iluze, že tam bude běhat se siloměrem a měřit průhyb řemenu na milimetr. Nebylo to myšleno ironicky. I když chtělo by to vyzjistit, jestli má zkušenost i konkrétně s těmahle motorama, ono může mít x let praxi, ale když by to viděl prvně a byla tam nějaká záludnost...

Mimochodem rozvody jsou u toho řešený naprosto stejně jako u motoru 2112 až na rozměry.

Napsal: úte srp 10, 2010 09:22
od Teepee
zelvotron píše:I když chtělo by to vyzjistit, jestli má zkušenost i konkrétně s těmahle motorama, ono může mít x let praxi, ale když by to viděl prvně a byla tam nějaká záludnost...
Myslím, že tenhle člověk to má srovnaný a kdyby se na to necejtil, tak by to snad řekl. Pořád to bude v lepších rukách, než když se já na tom budu učit, jako samouk. Ona se sice dá používat hlava, ale zkušenost to nenahradí. Navíc nepovažuji za lepší hrabat se v autě s nejistým výsledkem, raději se budu věnovat dětem. :P
Stejně na mě zbydou ty zadní brzdové válečky, přední tlumiče, převodový olej a časem zase výfuk.
Teepee píše:Radši mi někdo řekněte, jestli rozvodovej řemen, kterej byl sekládanej v balíčku kvůli poslání poštou nemůže bejt namoženej - když je na něm tak významě uvedeno Do not Fold, Do not Crimp.
Co ten řemen, snese toho dost, nebo to mám řešit - koupit jiný.

Napsal: úte srp 10, 2010 11:50
od Laďuša
Jestli byl seskládanej opravdu jenom kvůli poslání poštou, tak bych to asi osobně měl v paži. Je třeba si uvědomit, co ten řemen během jeho práce dělá a jak dostává a pak je ňáká epizoda s balíčkem naprosto nevýznamná. Aspoň toliko muj názor a vůbec bych takovýdle detaily neřešil.

Napsal: úte srp 10, 2010 12:22
od Jelen
Taky si myslím, že by ho nějaký významný ohyb poškodil až po delší době, kdyby byl třeba skladován v tom balíčku několik měsíců, tak bych mu asi nevěřil, ale takhle je to asi fuk. Ale je to tvý auto, tvoje rozhodnutí :-)

Napsal: úte srp 10, 2010 13:00
od zelvotron
Přijde na to jak moc byl seskládanej, jestli po rozbalení na něm nezůstaly viditelný místa ostrýho ohybu nebo zlomu, tak bych to neřešil.

edit: jo nebyl jsem přihlášenej, tak jsem neviděl obrázek, nevypadá to podle něj nějak poškozeně, kladky mají daleko menší poloměry, ale platí co jsem psal (což podle obrázku není).