Stránka 52 z 108

Napsal: úte bře 23, 2010 23:01
od Hurikán
:shock:


Na hranaté auto - hranaté tyče. :)

Napsal: úte bře 23, 2010 23:16
od vintera
můžu se zeptat na co jsou ty hranaté tyče?

Napsal: úte bře 23, 2010 23:41
od Hurikán
Je to sada podélných a jedné příčné (panhardské) tyče pro zadní nápravu. Proti sériovým jsou zjevně ze silnějšího materiálu a patrně mají i kvalitnější pružná pouzdra v okách.

Napsal: úte bře 23, 2010 23:46
od Laďuša
Jak se z fotky pozná, že jsou zjevně ze silnějšího materiálu? Já znam na oko víceméně stejný profily, ale ty bych se rozmejšlel dát i na kočárek :mrgreen:
Nicméně jako asi máš recht, že ano

Napsal: úte bře 23, 2010 23:54
od Hurikán
Máš pravdu, že
Laďuša píše:Já znam na oko víceméně stejný profily, ale ty bych se rozmejšlel dát i na kočárek :mrgreen:
, ale kdyby to bylo něco na tento způsob, tak jsem si jistý, že by to Cory nekoupil. :wink: 8)

Napsal: stř bře 24, 2010 07:59
od Cory
Zda sa to byt bytelne, je to z Ruska, tak hadam to je pevnejsie ako origo...ale ked sa nad tym zamyslim,tak aj keby to bolo z materialu rovnakej hrubky, takyto profil by mal byt pevnejsi ako origo trubky. Vyskusam, poreferujem :wink:

Napsal: stř bře 24, 2010 11:06
od EMI
neplatí náhodou, že i kdyby to byla stejná tloušťka materiálu jako u série, tak i přes to je čtvercovej průřez pevnější než kruhovej? Počítalo se to podle modulů jedn. průřezů. Je tu nějakej strojař, nebo někdo kdo to ví? nebo je kruh (trubka) opravdu nejideálnější?

... cory vlastně napsal to samý svejma slovama :oops:

Napsal: stř bře 24, 2010 13:21
od Marťas
Čtvercovej průřez by měl být pevnější kvůli rohům, které zadrží víc energie.

Napsal: stř bře 24, 2010 13:26
od Hurikán
Nejsem strojař, ale myslím si, že kruhový průřez je v porovnání se stejným čtvercovým průžezem pevnější.

Doufám, že se zde vyjádří nějaký strojař a podá vyčerpávající informaci. :)

Napsal: stř bře 24, 2010 14:02
od Laďuša
Ono to bude na úhlu uhejbání. Kruhová trubka to má všude stejný, ale čtverec postavenej na stranu se ohne o dost líp, než čtverec postavenej na roh.
Ono tuto všechno je ve strojařských tabulkach předpokládam. ňáký ty koeficienty tvaru a podobně už jsou rozhodně udělený :mrgreen:

Napsal: stř bře 24, 2010 17:55
od Saša
Po strojnické stránce pevnosti neporadím , ale pokud bude vůz používán na klasické ježdění a né závody , jsou "pevnějčí" tyče spíš naškodu . Při případném (nechtěném) nárazu je lepší když povolí tyč než kastle nebo most nápravy . Panhardka bývá k tomuto účelu u mnoha vozů připravena . Bývá na ní zeslabené a předohnuté místo .
O silentblocích platí čím lepší tím lepší to je bez výhrad .

Napsal: stř bře 24, 2010 20:11
od Marťas
Laďuša píše:čtverec postavenej na stranu se ohne o dost líp, než čtverec postavenej na roh.
Jojo, já bral v potaz tu možnost s postavenim na roh, ta bude určitě pevnější.

Napsal: sob bře 27, 2010 13:46
od vintera
jestli mohu, nejlepší je vždy originál, je to vyzkoušený od konce šedesátých let co se vyrábějí, jestli kruh nebo čtverec, záleží také na tlouštce a hlavně kvalitě materiálu, a na svaru, je pravda, že příliš pevná tyč poškodí něco jiného, co se mnohem hůř opravuje. Jestli preferuju pevnost uložení před karoserií, tak materiál může být i plný, ale ty následky. Mám s tím zkušenost, jezdil jsem s ladama v terénu po polích v zaměstnání, lépe ohnutá tyč než vytržená nebo prohnutá kastle. Origo tyče jsou z pevnějšího matroše než je běžná kvalita konstrukční oceli prodávaná na zábradlí ke schodům.

Napsal: sob bře 27, 2010 13:57
od Cory
vintera píše:Origo tyče jsou z pevnějšího matroše než je běžná kvalita konstrukční oceli prodávaná na zábradlí ke schodům.
Takže ak mi ide o karoseriu, tak tam mam dat radšej trubky z plota?? To si trosku odporuje. Kazdopadne nejazdim ako somar a nechytam obrubniky v plnej rychlosti.

Napsal: sob bře 27, 2010 14:01
od Acibuk
Já jsem tu tyč například zlomil, zrezlá nebyla, byla origo a stačil přejezd přes tramvajové koleje.