Marek píše:To vše určitě vliv má. Ale vezmeme-li v úvahu, že podle tvrzení VW (a dle skutečnosti) je motor HTP konstrukčně na vrcholu technologií, k tomu má jen pět litrů chladiva a 2,5 litru oleje, musí se ohřívat velmi rychle.
A to právě pravda není, možná kupodivu. HTP ohřeju po městě úplně stejně jako Kalinu. Ta 40kW se roztápí až nepříjemně dlouho, ta novější 51kW stejně jako Kalina. U staré HTP a Kaliny vypínám topení, u té nové je klima, takže tam ne. Nejrychleji topila 2101, ale to tu nikoho nepřekvapí.
Kupodivu po obci při teplotách kolem nuly ta 51kW se studeným motorem sežere zhruba řekněme stejně jako Kalina - na 5km cestě po městě do práce se u obou zvedne ručička teploměru kdesi pod kruháčem (cca 2,5km s kopce), u práce mám průměr s Kalinou 100% mezi 8.5-9.3 litru, s fábií mezi 8.8-9.5, což je řekněme v toleranci chyby.
Souhlasím, že HTP nejsou na dálnici. Ale do města taky ne. Je z toho mizerný výhled, klima je mizerně nastavitelná, spotřeba je v pohopsávačkách kolem Václaváku horší než u Kaliny. Ideálně tak mezi vesnicemi, žádné předjíždění, plynulá jízda kolem 50-80 km/h, pak to auto je asi opravdu schopné jet kolem 6 litrů a možná i motor pak nějaký kilometry vydrží.
Na dálnici se to rozjet na 150 klidně dá, ale trvá to a spotřeba je pak tragická, životnost motoru jde taky do kytek. Škoda auta. Do těch 115km/h bych řekl, že je to pro auto bezproblémové.
Cooper - všimněme si, že úřednící, to udělali dřív, než museli
Musim trošku propagovat i pozitivní věci
radek Mb - to je 8V 1.6? Páč to mám taky, tak vím, jak to jezdí. Já mám minimum 5.3, ale ještě nikdy jsem se nepřiměl jezdit pod 85 km/h, akorát jsem jel s lehčí nohou a nepřekračoval 90 km/h. HTP bych při stejným režimu hádal tak na 6,2.
Marku, otáčkově se dá jezdit od nějakých 1700 ot., pokud nechci zrychlovat, jedn držím rychlost. Proto mám třeba nízkou spotřebu po Plzni nebo po Praze, rozjedu se na 50, dam 4, a pak to jede samo. Na červenou nebo před odbočování se brzdí motorem na 3, ta bere už od nějakých 30km/h.
Na dálnici jsem se kdysi několikrát "popasoval" se 74kW Fábií - jeden druhému neujel, mně to táhlo víc odspoda, on to pak dohnal, ale sešli jsme se na stejné maximálce.
Mhm:
http://autorecenze.centrum.cz/auto-rece ... w-4784.htm