Stránka 51 z 82

Napsal: pát pro 03, 2010 18:52
od ger007
mam tam nemrzku fridex na -20 nariedenu a siel som s tym neska asi 130 km , ak ten chladic zamrzol odmrzne ??

Napsal: pát pro 03, 2010 19:06
od Štěpán
snad jj. :wink:

Napsal: pát pro 03, 2010 19:07
od Nulašestka
Mimochodem, jaké máš téma na bakalářku? :D

Napsal: pát pro 03, 2010 19:15
od ger007
to sa snad moze stat len mne do riti ! keby necham nastarotovane a motor v tockach a nikam nepojdem rozmrzne to ? mohlo by ze ?
alebo mam nabehnut s fenom do garaze ??

Napsal: pát pro 03, 2010 20:10
od Štěpán
Když to necháš nastartovaný a zakreješ z jedné strany chladič papírem, tak by ti to mělo celkem v pohodě rozmrznout. Nech si změřit bod zmrznutí kapaliny. Já kapalinu míchám na teplotu -30 až -35°C. Jistota je jistota. :wink:

Napsal: pát pro 03, 2010 20:30
od ger007
tos to tam asi dam aspon 2l cisteho fridexu ked nie 4 :-D nech je po probleme

Napsal: pát pro 03, 2010 21:12
od Hurikán
Štěpán píše:Když to necháš nastartovaný a zakreješ z jedné strany chladič papírem, tak by ti to mělo celkem v pohodě rozmrznout. Nech si změřit bod zmrznutí kapaliny. Já kapalinu míchám na teplotu -30 až -35°C. Jistota je jistota. :wink:
Souhlasím. Jen bych doporučil nemrzku namíchat na MINIMÁLNĚ těch -35°C. Já osobně míchám vždy na -40°C. ;)

Ono u nemrzek se nedá brát v úvahu jen to, aby číselná velikost odolnosti nemrzky byla stejná, jako předpokládaný mráz, ale je nutné brát vždy v úvahu i to, že velikost mrazu roste s rychlostí proudícího vzduchu. Jízda v mrazu -20°C se vyrovná statickému mrazu -35°C a s tím je nutno při míchání nemrzky počítat. :idea:

Napsal: pát pro 03, 2010 21:14
od ger007
asi mate pravdu, lebo jak sa to ohrialo, zacalo sa od teho motora parit :-D asi sa potil, ked som to prepocital nalial som asi 2,5l nemrzky do celeho okruhu, kolko ma cely okruh 9l ?

Napsal: pát pro 03, 2010 21:19
od Hurikán
No, 2,5 l je fakt hrozně málo. Celý systém má necelých 10 l. Jako úplné minimum bych viděl 4 litry fridexu na celý systém. Pro odolnost do -40°C je to 5 litrů fridexu.

Napsal: pát pro 03, 2010 21:21
od Maysner
10l jsem mel s lpg. bez nej to bylo asi o 1,5l min. nebo litr?. uz nevim. ale v bmw mam 9l a z toho 5l nemrzky. min bych ji nedaval

Napsal: pát pro 03, 2010 21:30
od Hurikán
Mě objem kapaliny v krabicích bez plynu vycházel vždy na cca asi 9,5l.

Ještě se zmíním o druhém extrému a to, když je nemrzky víc, než vody. Většina nemrzek se chová tak, že po překročení poměru cca 6:4 a víc, začne mrazová odolnost klesat. 100% neředěná nemrzka dokáže zamrznout už při pár stupních pod nulou. :!:

Napsal: pát pro 03, 2010 21:37
od Sid
Nemrznúca, ktorú používame my je sama bez vody do -80C. Tak ako môže zamrznúť pri pár stupňoch :?:
Inak mal by si skontrolovať funkčnosť termostatu. A nebol celý systém zahumusený a nemohlo ti pripchať kanály v chladiči?

2,5 l fridexu je priam žalostne málo. To máš tak max -15C.

Napsal: pát pro 03, 2010 21:44
od ger007
dobre som ukludneny asi to zamrzlo jak som s tym dlho siel rychlo, vzduch je studeny vonku bola zima hned rano tam dolejem aspon 4l nemrzky, ale co s tou co ju odtial vypustim HM ,?

cely system som u Ludka M preplachoval H20

Napsal: pát pro 03, 2010 21:46
od Cory
Hurikán píše:Jízda v mrazu -20°C se vyrovná statickému mrazu -35°C
Ale niekto stale bude tvrdit, ze decka je o nicom :)

Napsal: pát pro 03, 2010 21:54
od ger007
to ja som nikdy netvrdil skoda ze na 2106 neni su decky :(