Stránka 6 z 25
Napsal: sob bře 28, 2009 19:51
od Vláďa B
plavec píše:w-power jsem občas taky načepoval a jednou i w-power racing 100oktan a to byla prima jízda.
Tomu říkám plnotučnej benzín.
Napsal: čtv dub 02, 2009 19:44
od plavec
právě jsem šel se spotřebou přes 9 litrů
Něco je u mě pořád blbě.
Živější styl jízdy asi nebude ideální. MOžná mě tak napadá, vyměnit svíčky.Se budu muset podívat do notýsku, kdyže jsem je vůbec měnil.
Napsal: čtv dub 02, 2009 22:17
od Hlavi
plavec píše:právě jsem šel se spotřebou přes 9 litrů
Tolik nežere ani moje dvoulitrová vectra s klimou
Napsal: pát dub 03, 2009 06:15
od plavec
nejspíš bude blbě seřízenej plyn.Musím zkusit jinej servis.
EDIT:
Tak po dnešní konzultaci s jiným, nezávislým plynovým servisem mi bylo sdělěno že lpg filtr se má měnit asi po 15tis.km a že spotřeba je u toho mojeho systému vypořádku když je vyšší o cca 1 litr než BA. Elpigaz-sekvenční vstřik- má to svuj plynovej počítač.A po sdělení že mám spotřebu poslední 9,5 litru plynu se mi dostalo lehkého výsměchu, že je to normální
A když jsem servismanovi oznámil, že s tím jezdí kdekdo běžně pod 7litrů, tak nevěřil, že prej lžu.
ještě musím změřit tu spotřebu na benzín, kolik že to vůbec bere.
Napsal: pát dub 03, 2009 14:29
od Křečík Barbuška
Plavec, nechápu proč se tak rozčiluješ, ty sedmilitrové hodnoty jsou přeci v benzínu. V plynu to bude vždycky horší a to klidně i +2l. V létě bývá spotřeba lepší, v zimě horší, někdy je to i u neřízených systémů po městě naprostá tragédie.
Napsal: pát dub 03, 2009 14:36
od Saša
Filtřík LPG tam nech ten si o výměnu řekne sám , hlavní je čistota vzduchového .
Napsal: pát dub 03, 2009 17:40
od plavec
Plavec, nechápu proč se tak rozčiluješ, ty sedmilitrové hodnoty jsou přeci v benzínu. V plynu to bude vždycky horší a to klidně i +2l
O 2 litry? To se mi zdá hodně. Ale rozčiluju se proto, že hned servisman viděl že je to lada, tak logicky jako ruský auto to musí žrát víc.Zpočátku po koupi jsem nešel přes 9 litrů ani jednou. Ale asi už magořím.
Vzduchový filtr není na výměnu, ale preventivně ho vyměnit mohu.
Jeden nový mám "skladem"
Napsal: pát dub 03, 2009 18:35
od FOMA
no já bych spotřebu 9l LPG zas tak tragicky neviděl myslím,že to odpovídá opravdu těm7-7,5 l benzínu a to není zas tak zlé
.
Prostě spotřeba LPG oproti BA je naprosto běžná věc,takže bych to vůbec neřešil.
Napsal: pát dub 03, 2009 19:27
od plavec
FOMA píše:no já bych spotřebu 9l LPG zas tak tragicky neviděl myslím,že to odpovídá opravdu těm7-7,5 l benzínu a to není zas tak zlé
.
Prostě spotřeba LPG oproti BA je naprosto běžná věc,takže bych to vůbec neřešil.
Což to jo, ale u toho sekvenčního vstřikování ? Mě všichni v okolí ujišťovali že to bude žrát stejně jako benzín a jestli ne tak cca do pul litru víc. Lepší ale řešit takovehle voloviny, než to, proč auto nejede.
Napsal: pon dub 06, 2009 13:59
od Jiri
no spalovací motor je tepelný stroj a platí pro něj zákony termodynamiky.
energii získává spalováním paliva. Pro jednoduchost můžeme u važovat stejnou účinnost motoru při provozu na LPG i na benzín. LPG má vyšší teplotu spalin cca o 5-10proc ( což může přispět k vyšší účinnosti) ale zase jinou rychlost hoření a jiné oktanové číslo. ( to se zas podepíše na snížení účinnosti). Nevíce se ale projeví rozdílná výhřevnost a hustota obou paliv:
stačí si najít v tabulkách spalné teplo benzínu a LPG ( záleží na i tom jaké je procento propanu a butanu). Udává se v J /kg nebo kcal/kg a pak přepočítat podle hustoty na litry.
takže spotřeba vyšší o 15-25procent (měříme- li jí v litrech) je zcela v normě...
JInak podtlakové směšovače snižují průtok a tak více či méně omezují plnění válce - a snižují výkon motoru. Vstřikování plynného LPG je efektivnější a pokles výkonu je zanedbatelný. Vstřikování kapalného LPG může naopak výkon zvýšit o 1-3 proc oproti benzínu protože kapalné LPG při odpaření ochladí nasávaný vzduch a zvýší se tím plnění válců. (benzín chladí taky ale LPG lépe
)
Pak tu máme ještě vypínání zapalování pri deceleraci (a následně i lpg) startování atd atd...
[/center]
Spotřeba
Napsal: úte dub 07, 2009 18:53
od plavec
Zatím vím jen to že špatně maká lambda a rozsvítil se Check Engine.Zítra budu po diagnostice snad moudřejší.Motor divně přede.Není to dobrej zvuk.Tak možná proto vyšší spotřeba.
Spotreba pri brzdení motorom
Napsal: ned čer 28, 2009 19:22
od DJW
Vážení, mám ja taký problém - pri poslednej jazde som si krátil čas tak, že som cez diagnostiku na notebooku on-line v reálnom čase sledoval parametre motora.. Zistil som zásadnú vec:
Pri brzdení motorom mi PC ukazoval okamžitú spotrebu 0,7L/100km, čo som nečakal, nakoľko vzhľadom na MPI systém som očakával spotrebu 0,0L (vstrekovače by nemali vstrekovať palivo, pokiaľ sa brzdí motorom - nie je v záťaži)
Prosím tých čo majú palubné počítače - je to u Lady normálne, alebo mám blbé nejaké čidlo? Podľa diagnostiky je mašina OK.
Napsal: ned čer 28, 2009 19:28
od zelvotron
Při brzdění motorem se palivo nevstřikuje (ani údajně nepálí svíčky), pokud jsou otáčky vyšší než asi 1500 až 2000, pokud jsou menší, tak i když není sešláplej plyn dávkuje se palivo, aby to nezdechlo.
Mimochodem jaktože ti to ukazuje spotřebu na PC, mě to neukazovalo, jen spotřebu vzduchu. Palubák má taky hodnoty o spotřebě odněkud jinuď než z k-line...
Napsal: ned čer 28, 2009 19:33
od DJW
Scanmaster má funkciu sledovania spotreby, musis sa prekliknut cez roletkove menu, druhe zprava myslim.. (No musíš vtedy vypnúť sledovanie ostatných parametrov, inak to nebude presné - nestíha linka)
Ze by nemalo vstrekovat od 1500 hore - to viem, no mne to robilo aj pri 3000..
Napsal: ned čer 28, 2009 20:13
od zelvotron
No já o tom vím, že tam ta funkce je, ale na Ladě mi neukazuje, na fabce a oktávce jsem to zkoušel a tam to šlo.
Při 3000 by tam nemělo určitě nic jít, nesešlapoval jsi plyn dost dlouho? Přestane to vstřikovat tak po 5-15 s, jinak nevím čím by to mohlo bejt...