Stránka 6 z 20

Napsal: stř kvě 27, 2009 16:50
od plavec
Kdybys dovalil na sraz, tak Ti jej taky mohu zapůjčit.

Napsal: pát čer 05, 2009 20:58
od honzat
Ještě bych se rád zeptal, kde je čidlo nerovností silnice a k čemu slouží, protože tahle chyba mi vyskakuje spolu ze selháním zapalování, děkuji.

Napsal: ned čer 07, 2009 16:33
od rudo.
Mám Euro 2, takže čidlo nerovností nemám.
RU mi radili aby som skúsil s niekým vymeniť zapaľovací blok, ako najistejšiu verziu jeho preverenia. Nemal som s kým.
Cena ruského zapaľovacieho modulu na UA bola 37 Eur, tu zaňho chceli 200 Eur. Skoro šesťnásobok ceny, toto by som nepredpokladal, myslel som si, že im tu stačia maximálne štvornásobky.
Modul som kúpil a vymenil, jazdím ďalej.

Napsal: ned čer 07, 2009 19:34
od zelvotron
honzat píše:kde je čidlo nerovností silnice
Na levým kornoutu tlumiče, cca 10 cm pod šroubem uchycení nádobky ostřikovačů, taková černá krabička s výrazným nápisem Bosch a vede do ní zásuvka se třemi kontakty.

Napsal: pon čer 08, 2009 07:06
od Petr HC
honzat píše: ... čidlo nerovností silnice a k čemu slouží....
Slouží k tomu, aby ŘJ rozlišila, zda příčinou "klepání" jsou detonace v motoru nebo nárazy od nerovností vozovky. Přesný algoritmus této činnosti neznám, ale může způsobovat hlášení chyb v zapalování, poněvadž oba snimače ovlivňují předstih.

Napsal: pon čer 08, 2009 20:58
od honzat
Takže chyby zapalování a chybný signál od tohodle čidla spolu může souviset?

Napsal: úte čer 09, 2009 07:53
od Petr HC
honzat píše:Takže chyby zapalování a chybný signál od tohodle čidla spolu může souviset?
Může - ale pro potvrzení bych musel mít více údajů i od ostatních čidel, neboť zde vše souvisí se vším. Tuto chybu může způsobit např. uvolněný snimač detonací. Podrobnosti vč. utahovacího momentu jsem zde psal. Může to být i čidlo fáze atd.
P.S. Škoda že auto nemá "nervy". Když si lékaři nevědí rady s diagnozou, mají to alespoň na co svest. I když ....

Napsal: stř čer 10, 2009 13:08
od Dusan
malo by to fungovat tak ze ak dostane RJ signal od snimaca nerovností vozovky, ignoruje signal od cidla klepania. Aby nedolo k faloznemu ovplyvneniu ze dochada k klepaniu motora a pritom ide o klepot dlažebnych kociek :D

Napsal: čtv čer 18, 2009 21:00
od honzat
Tak si myslím, že jsem na to přišel, nechápu, že mě to nenapadlo dřív. Při výměně svíček v loni mi mechanik říkal, že jeden válec pálí zřejmě i olej. Tenkrát jsem tomu nevěnoval pozornost, přišlo mi to na nový motor jako nesmysl. Ale totéž jsme teď měli na firemním autě Fabia 1,4 TDI, po startu vynechával jeden válec a když se to ohřálo běželo to normálně, auto mělo najeto 97 000 km. Jeden válec byl vydřenej a naměl dostatečnej tlak. Fabrika i když bylo po záruce přispěla na opravu 35 000 Kč. Pochybuju,že Lada by něco takového udělala. Příští týden si nechám změřit tlaky ve válcích a uvidím.

Napsal: pát čer 19, 2009 10:59
od tonda
Podle toho co popisuješ zřejmě někdy sporadicky vynechává jeden válec. Děje se tak zpravidla při přechodu z volnoběhu do akcelerace.
Udělej tedy toto :
1. Nastav vzdálenost na jiskřištích svíček na 0,6 mm, ne více a už vůbec ne na 1,1 mm
2. Prohlédni detailně lupou koncovky kabelů, bude tam někde stopa po jiskření bokem nad svíčkou /nejčastěji to jiskří hned u svíčky do hlavy válců/
3. Pokud získáš 100% jistotu, že kabely jsou v pořádku a nikde nejiskří bokem potom se může hledat dál /cívky zapalování, měření komprese atd./

Napsal: pát čer 19, 2009 21:20
od honzat
Už jsem na příští čtvrtek objednanej u servisáka.

Napsal: sob čer 20, 2009 08:20
od rudo.
Dúfam, že si nezoškvaril kat.
Toto je môj najnovší poznatok, po problémoch s riadiacim modulom. Na zlom chode motora som na jazdil (dojazd domov) asi 40km a teraz nie som si istý, či toto zničilo kat., alebo kadečo iné a k tomu ešte aj na ňom najazdených 70 000 km.
Jedno je isté nespálený benzín vo válci vyhodený do kat. ho spečie a môj čiastočne spečený aj bol okrem toho už aj hrkal, tak som ho vybil. Mám Euro 2.
Mimochodom, ak by som si stým nedal sám rady a neišiel v prípade nutnosti na UA, tak som v prdeli. Už je neskoro ľutovať.

Napsal: sob čer 20, 2009 10:56
od plavec
rudo, já mám taky asi KAT spálenej.Když jsem jezdil s vadnýmm zapalovacímm blokem dost dlouho a pak taky s vadnou váhou vzduchu.Tak nezoufej, nejsi v tom sám. O prázdninách jdu na stk, tak jsem zvědav co řeknou na emisích. Asi to auto někomu šoupnu ať mi tam dojede a bude...

Napsal: sob čer 20, 2009 22:40
od honzat
Neznáte náhodou někdo hodnoty, jaké mají být tlaky ve válcích? (1,5, 16v, r.v.2004)

Napsal: ned čer 21, 2009 08:47
od zelvotron
Nešlo by to spočítat z kompresního poměru? Tedy né že bych ho věděl :D ale bude to jednodušší někde dohledat, než přímo ty tlaky. Ale ani bych si s absolutní hodnotou moc nelámal hlavu, důležitý je, aby nebyly mezi válcema velký rozdíly, když bude mít jeden válec výrazně míň, tak to bude jasný. Mimochodem bude to chtít nějakej měřič komprese s dlouhou trubkou...:)