Stránka 6 z 8
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: stř kvě 06, 2015 07:16
od Yellow01
Přesně tak, nechal jsem to pozinkovat, tak to doufám nějaký pátek vydrží.
Další plus je rychlost seřízení, sbíhavost byla otázka pár minut.
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: stř kvě 06, 2015 08:32
od Jan Vaníček
Vypadá to opravdu velmi hezky! U těch nových dílů to zinkování chvíli vydrží (pokud na to nepůjde sůl), u těch starých opískovaných max. do podzimu, pak to začne "prašivět". Na to je po tomto nazinkování nejlepší dát komaxit. Na své 06, kde mám zinkováno všechno jsem i na brzdiče a a různé držáčky v zinku dával bezbarvý práškový lak a dobře jsem udělal, neb většina starých šroubů na nápravě po roce, kdy se auto ještě vůbec nedostalo do vody začíná měnit barvu (teď jsem to tedy všechno nakonzervoval silikonovým olejem). Navíc bílý zinek má obecně kraší životnost než žlutý (toto mám podložené ze zkušebny, potřeboval jsem to v práci, nový výrobek v galvanickém zinku má v solné komoře výdrž do červené koroze ca 300 hod., žlutý měl tuším 380 hodin).
Jinak kytování a lakování mě osobně baví nejvíc, tak oprava karoserie, následují podvozkové věci a nesnáším motory a převodovky
. H
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: stř kvě 06, 2015 08:47
od Luděk Musil
Jan Vaníček píše:...
Jinak kytování a lakování mě osobně baví nejvíc, tak oprava karoserie, následují podvozkové věci a nesnáším motory a převodovky
. H
Dtto, jenže obráceně
... a přitom bych v současné době potřeboval svůj současný povoz lokálně vybrousit, vykytovat, stříknout. L.
PS: sorry za OT
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: stř kvě 06, 2015 09:39
od Yellow01
Na výdrž toho zinku jsem zvědavej, když v zimě nejezdím, takže sůl na to nepůjde. Podle výsledku se potom rozhodnu, jakou metodu použiju na věci pro 2101. Podvozkové díly nechám opískovat, našopovat zinkem a nalakuju je navrch polyuretanovou barvou. Jde mi spíš jenom o spojovací materiál. Pro 2101 jsem chtěl použít zinek + olivový chromát, který je vhodný pro tropické, velmi korozivní prostředí, vojenské zakázky. Cenově je to dražší jenom o 7 Kč/kg než bílý nebo žlutý zinek.
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: pon kvě 11, 2015 11:56
od dvk
Precizní čistá práce jako vždy
Jaký máš názor na žárový zinek ? Ramena, kosti, holá nápravnice, štíty, všelijaké držáky, téměř všecko na podvozku by šlo pozinkovat žárově. Už delší dobu o tom přemýšlím, protože odolnost žárového zinku je proti galvanickému daleko lepší. Závity by se protáhly, díry převrtaly, nějaké dosedací plochy srovnaly, ale to je pořád minimum narušených míst, které by se ošetřily lokálně a zbytek by byl "v suchu". Na off fóru je spousta rekonstruovaných aut se žárově pozinkovaným rámem.
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: pon kvě 11, 2015 12:39
od Yellow01
Díky.
Na rám offroadu bych žárovej zinek taky dal, ale nedá se to potom dobře lakovat. Pokud chceš lakovat, tak to musíš zase jemně opískovat.
U mě zatím vede na podvozkové věci šopování zinkem + epox. základ + polyuretanová barva.
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: pon kvě 11, 2015 14:15
od dvk
Hmm, no tu zahrádku na Terrko jsem si nechal právě nazinkovat a na to komaxit, tak snad to chvíli vydrží. Ten žárově zinkovaný podvozek by mě ale lákalo nechat bez další úpravy ... k tomu světle šedé plechy a některé detaily v červené barvě ... pecka !
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: pon kvě 11, 2015 14:27
od Yellow01
Mě láká nechat jen ten olivový chromát na spojovací materiál, jinak jsem spíš na ty barvičky.
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: ned dub 03, 2016 20:34
od Yellow01
Tak dnešní první jarní projížďka (čti střelba) nedopadla bohužel vůbec dobře. Klopená ostrá zatáčka z kopce ve 110 km/h, stejně jako jí vždycky jezdím, tak tentokrát byla na sjetý gumy příliš velký sousto, takže se mi odporoučel zadek kamsi do pryč. Po několikametrovém smyku bokem jsem trefil jedinej kus betonu v širokým okolí, urazil o něj kolo, následovala otočka o 360° a skok z příjezdové cesty na louku.
Zatím co je vidět, tak zlomená věž podběhu, utrženej podběh od přepážky, zákolí posunutý dozadu, ohnutá nápravnice, utržený silentbloky motoru, samozřejmě řízení, ramena, čepy atd. Uvnitř rozlámanej středovej panel, takže mám podezření ještě na zlomený tunel. Uvidí se po odstrojení.
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: ned dub 03, 2016 20:38
od ger007
mno nevyzera to moc otimisticky, dufam ze posadke sa nic nestalo,
na druhu stranu, dvere vyzeraju ze to sedi dobre, este si v klude mohol letet cez budu. kazdopadne ked rozdelas uvidis :/
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: ned dub 03, 2016 20:50
od Yellow01
Jel jsem sám, mám akorát naražený rameno, předpokládám že ráno asi nehnu s rukou.
Dveře u řidiče drhnou, takže je možná posunutý A-sloupek. Až to odstrojím a proměřím, tak uvidím. Možná to bude chtít na stolici a trochu zatáhnout.
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: ned dub 03, 2016 21:14
od Kopr
Tak hlavně že se ti nic skoro nestalo no
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: ned dub 03, 2016 21:27
od Majo
Tak, tak, treba sa na to divat pozitivne a ja tu skutocne vidim iba same pozitiva.... takto vyzerajuce auto po havarii v 110? A iba natiahnute rameno? Tak ano, bude s tym hodne roboty, ale si ok a mozes sa do toho pustit, u aut havarovanych pri 110 uz vacsinou nebyva za potrebu nieco opravovat....
Ked tak rozmyslam, 2106 som zrusil pri 120 a sice sla do srotu, ale dielov k zachraneniu na nej bolo asi tolko ako na 2104, ktora mi "samospadom tukla o susedovu stodolu", takze si vazne dopadol dobre
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: ned dub 03, 2016 21:35
od Yellow01
Ten smyk to dost zpomalil, ale rána to byla i tak pořádná. Jasně že zdraví je hlavní, ale štve mě to hrozně. Generálka byla v plánu až po dokončení dalších 3 aut. Teď už nemám jediný auto pojízdný.
Re: 2107 by Yellow01
Napsal: ned dub 03, 2016 21:38
od Majo
tak nejak to zacinalo aj u mna..... vlastne takmer kazde svoje auto som kupil len preto, ze to, ktore malo jazdit sa zaradilo na cakaciu listinu
ako sa to hovori "kovarova kobyla chodi bosa"?