Stránka 6 z 9

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: úte říj 04, 2011 07:30
od JmJ
zelvotron píše:Česká serviska udává 60 000 pro oba motory, tak si vyber :-D
tak ci tak je 98 000 pohravani si s osudem. i kdyz vime, ze v motoru 1.6 u feldy vydrzel rozvodak 160 000 km. pak ale bylo levnejsi dat druhy motor :-)

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: úte říj 04, 2011 16:06
od zelvotron
No tak aspoň bychom se konečně s jistotou dozvěděli, jestli se 16v potká nebo ne :lol:

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: úte říj 04, 2011 17:59
od stano112
Díky za rady chlapci,no tak sa budem musieť do toho v dohľadnej dobe pustiť,ešte zistím čo u nás vyjde nová vodná pumpa a pôjdem na to! Rozvody už mám doma pol roka,takže už sa do toho len pustiť.

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: stř říj 05, 2011 08:08
od marian2110
:shock: To je jedno len nech sa vymení včas! :!:

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: stř říj 05, 2011 21:54
od stano112
marian2110 píše::shock: To je jedno len nech sa vymení včas! :!:
to je pravda,ináč na pohľad a sluchovo to vyzerá v poriadku...ináč neviem prečo tomu dali taký malý interval výmeny,lebo oproti SAMARE je širší a pevnejší a 16v by sa mal otáčať ľahšie ako 8v nie?

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: stř říj 05, 2011 22:13
od Cory
stano112 píše:
marian2110 píše::shock: To je jedno len nech sa vymení včas! :!:
to je pravda,ináč na pohľad a sluchovo to vyzerá v poriadku...ináč neviem prečo tomu dali taký malý interval výmeny,lebo oproti SAMARE je širší a pevnejší a 16v by sa mal otáčať ľahšie ako 8v nie?
Mozes nejak odvovodnit preco by sa mal 16V otacat lahsie? :) ber to tak, ze mas 2 vacky a viac ohybov a otvara sa ti 2x viac ventilov...a mozno je ten remen z ineho materialu ako samaracky...a mozno to vyrobca preto urcil tak, aby znizil pravdepodobnost moznej "havarie" a predisiel tak vymene vacsieho poctu ventilov ako pri 8V.

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: čtv říj 06, 2011 06:28
od Luděk Musil
Cory píše:.. 2x viac ventilov....
= 2x více ventilových pružin :idea: . L.

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: pát říj 07, 2011 09:58
od stano112
Ano,logicky by to tak malo byť aj podľa mňa 2 krát viac všetkého ako píšeš...len kedysi dávnejšie som čítal taký článok,že 16v by mal údajne menej namáhať rozvody...ale ruku do ohňa za to tak isto nedám



________________________
2101..........1998-2007
2108..........2007-doteraz
2112..........2010-doteraz

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: pát říj 07, 2011 13:56
od Petr HC
stano112 píše:Ano,logicky by to tak malo byť aj podľa mňa 2 krát viac všetkého ako píšeš...len kedysi dávnejšie som čítal taký článok,že 16v by mal údajne menej namáhať rozvody...ale ruku do ohňa za to tak isto nedám.
Něco na tom může být. Pokusím se zauvažovat: Jednak se síla k překonání slabších (to je dáno rozměry a hmotností ventilů) ventilových pružin rozloží na dvě vačkové hřídele (dvojnásobný počet vaček) a poněvadž hmotnost jednotlivých ventilů je cca poloviční, sníží se i dynamické namahání (vratný pohyb a "odskakování" ventilů) celé soustavy ve vysokých otáčkách. Svou roli hraje také tlumení vůle a zpětného pohybu ventilů vlivem vrstvičky oleje v samostavech ventilů. Navíc pro stejný průřez otvoru pro průtok paliva a spalin (proti dvouventilové technice) zřejmě stačí menší zdvih ventilů. Berte to ale opravdu jen jako úvahu elektrotechnika. Možná se mýlím. Co na to experti motoráři ? Marku?
P.S. A pokud jde o "potkání se" ventilů s písty při prasknutí rozvodového řemenu, asi zde reálné nebezpečí je.
P.S.1. Podle dodatečně nalezeného řezu motorem však mají písty vybrání - takže ???

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: ned říj 09, 2011 15:01
od Dusan
NO k tomu intrvalu len tolko minuly tyzden islo WV auto do servisu... opadali zuby na rozvodaku... druhy krat po ma nejakych 120tkm, priblizne na 60ti tak isto ocesalo zuby daval sa novy motor v zaruke... Auto je naftak jazdi na kratke trasy 2-3km denen nabeha caa 50km beha cely rok nonstop. Tak že rozhodne by som povedal ze remenu nesedia starty a zastavenia.... pravidelne namahanie remena tak že je asi rozdiel najazdit 100tkm stm ze denne 100km alebo len5km...

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: ned říj 09, 2011 15:08
od Cory
u 1,6 16V hrozi stretnutie piestu s ventilom, aj ked je tam vybranie...videl som to na ruskom fore.

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: stř úno 15, 2012 20:24
od usirew
Mám 112,16v, r.2002 59tis km proběhla výměna rozvodů: pumpa, kladky, řemen...a po ujetí 220km se začalo ozývat ze strany rozvodů podivné drnčení, které s rostoucími otáčkami sílí. Co podle vás muže být příčina a je to na servis, když se v tom nevyznám radši na to ani nemáknu...ujel jsem s tím cca 30km...jízdně to nijak nešlo poznat. Projevuje se to jen tou nepříjemnou zvukovou kulisou, která zní jak starý TurboDiesel

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: čtv úno 16, 2012 09:13
od tavri
zřejmě si to nesprávně sedlo, doporučuji rozdělat plastový kryt rozvodů, jsou to 3 šrouby M6 a prohlédnout stav. Na servis to určitě je. Napiš jestli je namletý řemen uvnitř krytu.

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: čtv úno 16, 2012 10:26
od Petr HC
tavri píše:zřejmě si to nesprávně sedlo, doporučuji rozdělat plastový kryt rozvodů, jsou to 3 šrouby M6 a prohlédnout stav. Na servis to určitě je. Napiš jestli je namletý řemen uvnitř krytu.
Jen na okraj - Usirew má 16v a tam je těch šroubů 6 a kryt nedostaneš dolů (a zpátky už určitě ne) bez demontáže řemenu alternátoru. Ale to je detail.
Pokud tam nebude "namletý" řemen pak bych už s motorem nehýbal, nebo když, tak vyšroubovat svíčky a otáčet motorem za šroub rozvodového kola (lepší je za oba šrouby současně). Pokud se pak bude znatelně měnit kroutící moment, budou "hnuté" rozvody a písty se lehce (zatím) střetávají s ventily.
To Usirew -dělal jsi to sám nebo nějaký "odborník" ? Teď si zahraju na Sibylu (a raději ať nemám pravdu). Třeba zapoměl dát klínek do vačkové hřídele (při výměně řemenu ale není nutno kolo demontovat) nebo nechal volný řemen a ten"přeskočil" nebo nenastavil správně
polohu klikové hřídele (to je poměrně obtížné pokud nevidíš na spojku, ale dá se to nastavit podle vynechaných zubů na setrvačníku),nebo, nebo, nebo ...
V každém případě to chce zkontrolovat ODBORNÍKEM MOTORÁŘEM a vůz tam odtahnout. (motor ani zkusmo nastartovat).
Prohlédni si http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... -2112.html

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: čtv úno 16, 2012 18:19
od mirozv
Schéma rozvodov 16V. (Je to v tom odkaze, čo dával PetrHC len mi ho neche zobraziť)
Obrázek