Stránka 6 z 22
Napsal: stř čer 04, 2008 19:20
od Nulašestka
Tak to s plynem nepřipadá v úvahu.
Napsal: stř čer 04, 2008 19:43
od Jelen
To je jasný, ale Saša se chtěl zeptat, jak by si to auto jako takový stálo...
Napsal: stř čer 04, 2008 19:59
od Nulašestka
Jasně, to auto jsem neviděl a fotky většinou klamou, nicméně mám-li mluvit za sebe, tak pokud by to auto nebylo vážně jak ze škatulky, bylo by mi stydno s tím vůbec na testaci jet. Je potřeba si uvědomit, že tahle auta jsou ve vztahu k veteranismu dost mladá a tak když už je někdo chce mít jako veterána, předpokládá se perfektní stav. To co ti prominou u Tatry z třicátých let ti tady při testaci moc neprojde (bavíme se o oficiálních kanálech
).
Teď jsme třeba s kámošem byli na veteránský akci kde byla příšerná 2101 (lemy blatníků z laminátů a tak, no hrozný) a s veteránskou značkou. To se mi zvedal žaludek a nebyl jsem sám.
Napsal: stř čer 04, 2008 21:14
od Hurikán
Nulašestka, S tím co jsi napsal, bez výhradně souhlasím. Případ s 01 je potom bohužel ten, kdy to někdo z komise dá za flašku.
Nechápu, jak může někdo s takovým vrakem mít vůbec tu drzost, si o testaci zažádat, natož s tím někde přijet. Každému soudnému člověku je okamžitě jasné, kolik uhodilo. Já bych se hanbou propadl do země.
Když se ale vrátím k Sašově autu, tak vím, že o testaci sice uvažuje, ale až ve středně až dlouhodobém horizontu. Proto do toho zatím vrazil i plyn, aby s tím mohl jezdit za levno. Jak už i z detailu umístění plnícího hrdla vyplývá, je to uděláno tak, aby se vše dalo vrátit bez problémů do původního stavu. Před testací na tom Saša, jak ho znám, zapracuje a to velmi důkladně.
Napsal: stř čer 04, 2008 23:43
od Saša
To Hurikán . Máš naprostou pravdu a vidím že "pozorně čteš" (plyn "na chvilku")
Teď k testacím : "Dnešním" vozům nejdou ač jsou "veteráni" přidělit veteránská čísla (V - XXXX) Neumožňuje to zákon o "Ekologické likvidaci"(Plať a nebo NEVLASTNI !) (není možno vyřadit vozidlo z evidence bez dokladu o Ek.likvidaci) . Dnešní Veteráni dostanou tzv. veteránskou doložku a zůstane jim původní SPZ .(proto SPZ moje 2106 a Hurikánova 2103) nebo se mýlím ? . Jediná "zatím" výhoda je že vozidlo starší 20ti let jde "dát do depozitu" na 10 let místo jednoho roku .
PS: Šel jsem se jen zeptat .
Napsal: stř čer 04, 2008 23:53
od Vašátor
Sašo, řekl bych, že se mýlíš
. Musí se rozdělit veteránská testace od klubové testace (či jak se tomu říká). Pokud máš testaci historického vozidla (veteránská testace), zůstávají ti normální SPZ, jezdíš na klasickoi STK, platíš 1/12 pov.ruč a tuto testaci musíš opakovat každý rok. U klubové testace (nevím jestli se tomu takto říká oficiálně) platíš 1/12 pov.ruč, ovšem dostáváš veteránská čísla V-xxx, STK a ostatní náležitosti jdou přes klub, dále jsou nejasnosti okolo vedení knihy jízd (stále to mění). Veteránská SPZ V-xxx je defakto změna SPZ přirovnaná ke změně SPZ když jdeš z kraje do kraje. Doklad o eko likvidaci nepotřebuješ, poněvadž ti TP zůstává, jsou jen dopsány informace o stavu vozidla - veterán. Mno a pokud bys přihlašoval na veteránská čísla auto již odhlášené, není co řešit.
Jen je třeba splnit veškeré podmínky stanovené organizací FIVA.
Napsal: čtv čer 05, 2008 08:36
od Hurikán
Saša píše:Jediná "zatím" výhoda je že vozidlo starší 20ti let jde "dát do depozitu" na 10 let místo jednoho roku .
Tak o tomto nevím. Jestli je to pravda, tak to zásadním způsobem mění situaci mých dalších strojů.
Vašku, v zásadě to máš napsané správně, ale drobně upřesním jednu věc. Prohodil jsi klubovou a "veteránskou" testaci. Klubová testace je ta, kterou máš Ty, nebo já. Tedy zůstává původní SPZ / TP, jezdíš na STK, atd...
Pro přidělení zelených SPZ V-XXXX musíš projít testací u Krajské komise. Ta vystaví průkaz HV (v případě auta bez TP jej plně nahrazuje) a dál se jezdí jen na pravidelné roční prohlídky/přetestace.
Sazba PR je v obou případech stejná. Se zelenými značkami je (byl) problém s omezením km proběhu, vedením knihy jízd atd. Současný stav neznám, protože se předpisy kolem tohoto v posledních letech hodně měnily. V každém případě je to pro majitele trošku složitější.
Napsal: ned črc 20, 2008 21:59
od Saša
Momentka z dnešní projížďky .
Napsal: ned črc 20, 2008 22:08
od Hurikán
To je krása!
Héééj, co to bylo za akci??? Jaktože nic nevíme???
Napsal: ned črc 20, 2008 22:09
od Jelen
Já se byl taky dneska projet tou svojí, ale nefotil jsem
Co někdy uspořádat společnou projížďku vrcholových strojů modré barvy?
Napsal: ned črc 20, 2008 22:13
od Saša
Jelen píše:Co někdy uspořádat společnou projížďku vrcholových strojů modré barvy?
Jsem pro .A nemusí bejt jen modré . Jinak to žádná akce nebyla . Akční bylo jen počasí tak jsem se jel projíždět a ta Tatra přijela když jsem kupoval ovoce na chuť .
Napsal: ned črc 20, 2008 22:26
od Hurikán
Tak to potom jo. Asi se jel s "jedenáctkou" taky projet.
Tomu se říká být ve správný čas, na správném místě.
Napsal: pon črc 21, 2008 10:45
od mayo456
To mi pripomina jeden slogan.Modra je dobra
Napsal: úte zář 09, 2008 14:36
od Saša
Takže dnes první závada . Zůstala mi v ruce klička od stahování okna řidičě i s hřídelí co vede do lankového mechanismu . Nevydrželo roznýtování konce hřídele . Vrtnu tam díru , vyřežu závit a dám tam čroub , nebo podložku a "elektrickou závlačku" (svár) .
Napsal: úte zář 09, 2008 17:36
od Hurikán
Saša píše: Zůstala mi v ruce klička od stahování okna řidičě i s hřídelí co vede do lankového mechanismu . Nevydrželo roznýtování konce hřídele.
Přesně stejná závada potkala i stahování spolujezdcového okna na Vaškově Oranžádě při pobytu v Bulharsku. V životě jsem s takovou poruchou nesetkal.
Navíc jsem to nevyrval já, jak mylně napsal Vašek, ale podařilo se to Václavovi. To už je ale jen detail.
Pokud půjde vždy jen o podobné závady, tak je to dobré. Hlavně nic fatálního.