Stránka 6 z 27
Napsal: čtv bře 27, 2008 08:36
od Nulašestka
Nehci vám tu do toho nějak kecat, ale s autem starším pěti let těžko budete reprezentovat jakkoli kohokoli. Daleko lepší reprezentace než 10 let starý BMW je nový auto z daleko nižší kategorie.
Napsal: čtv bře 27, 2008 09:03
od Michal Pokorný
Ehh, k čemu taková reprezentace. Já si vzpomínám jak jsem kdysi reprezentoval firmu kde jsem dělal mým tehdejším vozidlem VAZ 2101 a velice jsem si to užíval.
Firma kde jsem pracoval byla dodavatelskou firmou jedné velké telekomunikační firmy. Proto se jezdilo každý měsíc na krajské ústředí této firmy na porady. Přál bych vám vidět zástupce ostatních dodavatelských firem - klasika : oblek, kravata a patřičný vůz třeba Škoda Octavia - v té době opravdu symbol luxusu a snobství.
A v tom se na parkoviště firmy (ve dvoře) přiřítíme já a kolega s mojí 2101, na sobě rifle a svetr. Jejich pohledy bych vám přál vidět !!!
Ovšem jaký nastal zvrat, když jsme vstupovali do jednací místnosti. Vedoucí porady a celkem významný šéf této firmy byl můj kamarád se kterým se znám už léta.
Všichni vstupovali s výrazem obličeje - služebníček - a uctivý dobrý den. A já jsem kamaráda plácnul po zádech a říkám : nazdar, ty kluku ušatá, on mě zase poplácal po břiše a pronesl něco ve smyslu, že je na mě vidět, že naší firmu nějak moc dobře platí.
Ostatní to skutečně těžce nesli, že oni takoví reprezentanti v pořádných autech dostavají pořád jen vyčiněno za to jak něco nesplnili, nebo jak něco udělali špatně. A my takoví burani se Žigulem vynadáno nedostaneme a jsme kamarádi s důležitým člověkem z vedení této firmy.
Po poradě vždy vylézali na dvůr s utrápeným výrazem ve tváří a my s výrazem "tak se mějte blbečci" a s úsměvem na rtech skočili do Žigulíka a vyrazili k domovu
Napsal: čtv bře 27, 2008 09:47
od Skalouš
Souhlasím s Michalem, je to o snobství a vnější vzhled rozhodně nijak nesouvisí s úspěšností, jen s prvním dojmem...
Nesouhlasím s poslední větou od 06stky. Myslím, že s 10let starým parníkem od BMW se dá lépe honit voda než s novou Octávií, Focusem apod.
Ale z jiného soudku: co říkáte Tata Nano: Kdyby to sem dovezli, já kupuju hned dvě.
Napsal: čtv bře 27, 2008 09:53
od Teepee
Skalouš píše:Nesouhlasím s poslední větou od 06stky. Myslím, že s 10let starým parníkem od BMW se dá lépe honit voda než s novou Octávií, Focusem apod.
Souhlasím se Skaloušem. Není to o stáří aut, ale o společenském postavení daných vozidel, které je zpravidla přímo úměrné jejich tržní hodnotě.
Napsal: čtv bře 27, 2008 10:05
od Michal Pokorný
Teepee píše:Není to o stáří aut, ale o společenském postavení daných vozidel
Tak tak, to třeba jeden z hostů mé oblíbené nádražní restaurace těžce rozdýchával rok výroby mojí 21044 (r. 1996) , ještě že nemám r. 1999 to by asi nepřežil
Má BMW 318 r. 1992 a stále o něm vypráví jako o nejlepším autě. Já ho vždy naprosto vyvedu z míry když se ho zeptám, kdy už si koupí něco novějšího, že takovým starým krámem nejezdím už ani já
Napsal: čtv bře 27, 2008 10:25
od Skalouš
V tomto směru má XM stejnou pověst jako Lada. Nikdo netuší, že to v r. 97 po technické stránce hodně zmodernizovali a že to dělali až do r.2000. Design odpovídá konci osmdesátých let a lidi to berou jako velmi staré auto stejně jako Ladu....
Napsal: čtv bře 27, 2008 11:52
od Acibuk
Já se ozvu jako vytržen z kontextu:)
Měl jsem 2103, která sloužila víceméně k přesouvání a k cestování. Ve chvíli, kdy jsem nastoupil do práce, kde většina lidí jezdí do práce autem mladším deseti let a firemní parkoviště je zcela logicky zaměstnancům nepřístupné, mohou tam pouze vedoucí, jsem musel přesednout z žíga do něčeho novějšího. I když mi nikdo noc neřekl, programátoři v těchto firmách prostě nemůžou jezdit do práce nějakým verglem. Takže jsem si pořídil swifta a jako služební mám Focus C-Max 2005. Mimochodem v rámci firmení směrnice se auta vyřazují po ujetí 150tis km nebo po třech letech užívání.
Teď jsem začal dojednávat nějaké zakázky sám na sebe. Pokud jedu jednat s ředitelem, nemůžu na jednání o významné zakázce přijet 2103, swiftem či felckou. Stejně tak jako vy si na pohovor do práce nevezmete rifle a triko. U pohovoru vám nikdo neřekne, že jste nevhodně oblečení, ale snížíte si tím šanci, že budete přijati..
Čili začínám potřebovat vozidlo, které bude vzhledově mladší (a v dobrém stavu). Jako cenově dostupná, kvalitní a praktická vozidla byly nahrubo vybrány výše zmíněné modely.
Podle mě je Lada jedno z nejpovedenějších aut, stejně jako Citroeny této doby, ale jezdit na výběrové řízení se tím prostě nedá.
A kamenujte mě jak chcete, já to tak musím řešit.
Napsal: čtv bře 27, 2008 11:53
od Acibuk
Mimojiné cenu vozidel BMW, Mercedes tlačí dolů i právě skutečnost (kromě spotřeby), že jsou ve společnosti chápany jako ikona snobství(včetně ceny dílů).
Napsal: čtv bře 27, 2008 12:40
od Křečík Barbuška
Jsem rád, že ke svému životu nepotřebuji kravaťáctví a touhu reprezentovat se v očích větších debilů než jsem já.
Napsal: čtv bře 27, 2008 12:51
od Honza 21061
No... já dobře věděl, proč jsem šel dělat toho autobusáka.
Přijedu si na zaměstnanecké parkoviště, zamknu si třeba Trabanta, Volhu, Ladu, cokoliv, jeden kolega poznamená "koukám, že ty jezdíš v tom červeném pěkném Žigulu co? To jsou držáky", hodím tašku a limonádu za přední sklo 18 let staré Karosy a vyrážím reprezentovat Dopravní podnik na důležité jednání s cestujícími.
Odjedu si šichtu, hodím desky do okna na výpravně, sednu do Žigula a jedu domů s čistou hlavou... Něco na tom bylo a já to teď čím dál více postrádám.
Život a práce, kde by mi někdo naznačoval útrpnými a výsměšnými pohledy, že mé auto není dostatečně "reprezentativní", notabene že nejsem dost reprezentativní já, to pro mě prostě není. Nejsem ten typ.
Mám "reprezentaci" rád, ale dokážu/chci si sám nastavit vhodné mantinely... Moje reprezentace spočívá v tomto: Mám rád stará auta, Žiguly, rád na autech dělám, a proto se starým a dobře udržovaným Žigulem reprezentuji.
Tak, tolik odpověď na otázku, proč nevydržím nikde v kanceláři!
Ještě přihodím k těm starým Bavorákům: Za sebe říkám, lepší starý Bavorák, nebo Mercedes- nezničitelný parník, než nějaké nové malé auto. Pokud chce firma něco jiného, to už je věc té firmy, ale rozhodně bych jim odmítal jezdit na služební cesty po republice v nějakém Renaultu Clio, nebo VW Polo. Při svojí výšce, problémech s páteří a dnešnímu stavu na silnicích raději to 20 let staré dvoutunové BMW.
Napsal: čtv bře 27, 2008 12:59
od Teepee
Napsal: čtv bře 27, 2008 13:35
od Luděk Musil
Mám Vám to zase krapet protřídit ? L.
Napsal: čtv bře 27, 2008 13:58
od Skalouš
L: ....A rovnou mi dej bludišťáka. Neb zas za to můžu já.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt březen 27, 2008 15:10 ]
Buď v klidu - tady jsme v Poklábosme, tady se na to tak nehledí
. L.
Napsal: čtv bře 27, 2008 17:14
od Acibuk
jen to rozjeďme.. což o to, dokud se jedná o reprezentaci v rámci firmy a firmy takové, je to jedno, ale pokud děláte na sebe, u některých oborů prostě rifle a svetr nejdou. Zvlášť, když děláte výběrová řízení.. Někteří se z toho snaží dělat názory se závěrem "mě nezajímá, co si o mě ostatní myslí, jsem svůj". S tím souhlasím, proto jsem si žígo nechal. Ale po pracovní době..
Napsal: čtv bře 27, 2008 17:29
od Nulašestka
Acibuk píše:S tím souhlasím, proto jsem si žígo nechal. Ale po pracovní době..
Pomalu neuvěřitelné, že aspoň někdo chápe, o co tady jde.
Začíná to tu na mě dělat dojem, že když má člověk nové auto, tak je hned největší snob.
Slušný vůz zvyšuje vaši důvěryhodnost, zvlášť v byznysu.