Stránka 6 z 8

Napsal: ned led 11, 2009 20:19
od radek mb
Já už leju do desítky všechno,co nemrzne..průhledný,růžový, modrý,zelený,co je po ruce

Napsal: ned led 11, 2009 20:25
od Křečík Barbuška
Taktéž pozoruji v sedmičce ubytek kapaliny, projevující se pachem spálené nemrzky a párou deroucí se kolem kapoty ... zjevně sáknou hadice od LPG, plastová téčka a nátrubky na reduktoru nejsou asi to pravé ořechové, spony dotahuji pravidelně a stále "kape". Je zajímavé, že to co je v tom motoru sovětské fachčí bez problémů :mrgreen: .

Napsal: ned led 11, 2009 20:53
od Marek
Jimmi píše:Jo, a rád bych viděl příklad čidla, které potřebuje vodivou chladící směs.
Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.

Myslíš, že elektricky nevodivá směs by toto mohla zajistit?

Napsal: pon led 12, 2009 10:56
od Wolf
Cenek píše:V dohledné době plánuji výměnu chladící kapaliny ... Doporučíte tu "růžovou" ? Díky.
Já jsem po vypuštění původní ruské a proplachu naplnil Fridex G Plus (růžovofialová) a nemám již několik let žádný problém. Ale už je tam 5 let, letos ji budu měnit za stejnou.

Napsal: pon led 12, 2009 11:17
od Saša
Marek píše:Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.

Myslíš, že elektricky nevodivá směs by toto mohla zajistit?
Je to sice divné řešení (i dražší) ale je tomu opravdu tak . Má to i jednu mectnost když se do vody dostane trochu oleje čidlo se jim obalí a přestává fungovat (častá příčina svítící kontrolky) .

Napsal: pon led 12, 2009 13:45
od Jimmi
Marek píše:Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.

Myslíš, že elektricky nevodivá směs by toto mohla zajistit?
Tak tohle musel vymyslet nějaký šílenec. Podobný čidlo leda do studny s tvrdou vodou :D

Napsal: pon led 12, 2009 14:21
od Teepee
Elektrické vlastnosti chladící směsi jsou opravdu jen to jediné, proč nepoužít destilovanou vodu? Protože pokud ano, pak je to jednoduché.
Uhlídat, nakolik mám chladící systém prošpikovaný elektronikou, která je na tom závislá, zvládnu. :wink:

Napsal: čtv led 15, 2009 11:00
od Marek
Saša píše:
Marek píše:Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.

Myslíš, že elektricky nevodivá směs by toto mohla zajistit?
Je to sice divné řešení (i dražší) ale je tomu opravdu tak . Má to i jednu mectnost když se do vody dostane trochu oleje čidlo se jim obalí a přestává fungovat (častá příčina svítící kontrolky) .
Jo, to je problém, třebas u Fabií 1,4 MPi, kde často docházelo k prosakování oleje do vody, to byl věčný problém. Musela se demontovat nádobka a vymýt nějakou odmašťovací chemií (když se to podchytilo včas, stačil JAR), v horším případě úplně vyměnit.

Napsal: sob led 17, 2009 15:05
od Dusan
v ramci inovacie odpojit draty spojit :) a je pokoj... ci to je inovacia skodovky ze odchaza tesnenie skrz zistenia oleja v o vode :D

Napsal: sob led 17, 2009 16:10
od Pája
Máte někdo nějakej hezkej způsob na vypouštění vody z bloku? Už mě nebaví se koukat jak mi fridex teče po půlce motoru, čepu řízení a spojkový hadici kamkoli jinam než do odchytávací nádoby...

Napsal: sob led 17, 2009 16:13
od Cory
no ja si nechavam viecko na chladici a pritlacanim ruky regulujem prud :wink:

Napsal: sob led 17, 2009 17:26
od Petanek2101
no ja tám mel misto šroubu takovej malej kohoutek a na nej jsem vzdycky nasadil hadičku,natah pod auto a už to teklo :P

Napsal: sob led 17, 2009 18:21
od Křečík Barbuška
Oběhl jsem spoustu kšeftů s výpustným šroubem v ruce a všude mě poslali do kšá. Spíše bude schůdnější splašit nějaký kohouteček co se přiletuje na provrtaný výpusťák. Momentálně používám provrtaný výpustný šroubek do kterého jsem zasunul hadičku, takže vodu ztrácím jen při jejich výměně, nicméně to zase moc pomalu teče.

Napsal: sob led 17, 2009 18:35
od Saša
Jednou za 5 let se to nezblázní a ty malé kohoutky měla tuším Š1000 a Š100 na topení pod zadní sicnou . Nebo tam nanvtejte odvzdušňovák z topení s tím plastovym kolečkem .

Napsal: sob led 17, 2009 18:51
od Pája
Za minulej rok sem to dělal asi pětkrát. Jednou měníš pumpu, jindy hlavu, svody, termostat, kohout topení... Důvod se vždycky najde... :idea: Že bych zašel dneska na pivko?