Napsal: ned led 11, 2009 20:19
Já už leju do desítky všechno,co nemrzne..průhledný,růžový, modrý,zelený,co je po ruce
Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.Jimmi píše:Jo, a rád bych viděl příklad čidla, které potřebuje vodivou chladící směs.
Já jsem po vypuštění původní ruské a proplachu naplnil Fridex G Plus (růžovofialová) a nemám již několik let žádný problém. Ale už je tam 5 let, letos ji budu měnit za stejnou.Cenek píše:V dohledné době plánuji výměnu chladící kapaliny ... Doporučíte tu "růžovou" ? Díky.
Je to sice divné řešení (i dražší) ale je tomu opravdu tak . Má to i jednu mectnost když se do vody dostane trochu oleje čidlo se jim obalí a přestává fungovat (častá příčina svítící kontrolky) .Marek píše:Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.
Myslíš, že elektricky nevodivá směs by toto mohla zajistit?
Tak tohle musel vymyslet nějaký šílenec. Podobný čidlo leda do studny s tvrdou vodouMarek píše:Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.
Myslíš, že elektricky nevodivá směs by toto mohla zajistit?
Jo, to je problém, třebas u Fabií 1,4 MPi, kde často docházelo k prosakování oleje do vody, to byl věčný problém. Musela se demontovat nádobka a vymýt nějakou odmašťovací chemií (když se to podchytilo včas, stačil JAR), v horším případě úplně vyměnit.Saša píše:Je to sice divné řešení (i dražší) ale je tomu opravdu tak . Má to i jednu mectnost když se do vody dostane trochu oleje čidlo se jim obalí a přestává fungovat (častá příčina svítící kontrolky) .Marek píše:Tak například všechny vozy koncernu VW (tedy VW, Audi, SEAT a Škoda) používají takový způsob - čidlo výšky hladiny v expanzní nádobce chladicí kapaliny (dva dráty zapuštěné do nádobky, které elektricky vodivá chladicí kapalina propojuje (zkratuje) a kontrolka nesvítí). Pokud hladina poklesne, drátky se elektricky rozpojí a kontrolka výstrahy se rozsvítí.
Myslíš, že elektricky nevodivá směs by toto mohla zajistit?