Stránka 6 z 11
Napsal: ned lis 14, 2010 14:56
od Komor
Dobrý den, mám Ladu Kalinu r.v. 2009 a poslední dobou ji využívám k práci u ktere často otvírám kufr a už mě nebaví stále kvůli jakékoli návštěvje kufru zhasínat motor nebo otvírat dveže aby nezačal houkat alarm. Prosím nemáte někdo návod nebo nějakou radu jak udělat odskok který by fungoval na tlačítko na klíčích? Děkuji
Napsal: ned lis 21, 2010 09:55
od plavec
K takovým lidem mám skoro zbožnou úctu! A neber to jako servilnost, prostě lidé, kteří UMÍ a JSOU OCHOTNÍ něco srozumitelně vysvětlit, se u mě těší snad největší obliby. Mimochodem taky proto, že já tenhle dar nemám, ehm ...
Dmatej: Naprosto souhlasím.
K tomu není co dodat.
Napsal: ned led 23, 2011 20:33
od dmatej
Komor píše:Dobrý den, mám Ladu Kalinu r.v. 2009 a poslední dobou ji využívám k práci u ktere často otvírám kufr a už mě nebaví stále kvůli jakékoli návštěvje kufru zhasínat motor nebo otvírat dveže aby nezačal houkat alarm. Prosím nemáte někdo návod nebo nějakou radu jak udělat odskok který by fungoval na tlačítko na klíčích? Děkuji
Mě to zas tak netrápí, ale někdo to tu dělal už u nejstarší řady 210x. Principielně to bude podobné.
Napsal: ned led 23, 2011 21:06
od zelvotron
Kalina nemá el. otvírání kufru?
Napsal: pon led 24, 2011 23:35
od dmatej
zelvotron píše:Kalina nemá el. otvírání kufru?
Moje ne, Lux nevim. Každopádně v roce 2007 byla výbava řekněme o stupeň níž než u "desítky". Na druhou stranu, co tam mám, to funguje.
Napsal: úte led 25, 2011 09:42
od zelvotron
Koukal jsem na to a nemá to asi ani lux, takže kufr jde jen klíčkem? Ale tak dodělat tam servomotorek na otvírání je to nejmenší.
Napsal: úte led 25, 2011 19:30
od dmatej
Jde to zamknout klíčkem, pak se to klíčkem musí i odemknout. Nezamčený stačí zatlačit a je to. Ovšem s aktivovaným alarmem to moc nedoporučuju
Re: závady/problémy 1118
Napsal: úte lis 15, 2011 21:11
od luboš
Chtěl bych se zeptat na kolik stupňů se má zahřívat motor? Otec má kalinu 1.6, když byla nová tak se teplota držela přesně na 90 postupem času se začala zvedat na 95.
Re: závady/problémy 1118
Napsal: stř lis 30, 2011 01:39
od dmatej
To je asi pořád ještě OK, když začnete topit teď v zimě, nezlepšilo se to? Já bývám teď kolem 80-90.
Mohla se někde objevit bublina, jelikož jsem už měnil i vodu, vychytal jsem i odvzdušnění, ale zapomněl jsem to - někde jsem to tu ale popisoval
. Myslím, že na ohřátým motoru (ne moc, prostě ručička už OK, ale ne všechna voda je horká) jsem povoloval expanzku - opatrně, pozor, pára je potvora! Jinak se bublinám ven moc nechtělo.
Nakonec jsem dolejval snad litr vody ještě asi po 500km, ještě byly bubliny asi v topení.
Re: závady/problémy 1118
Napsal: čtv pro 15, 2011 18:33
od luboš
V zimě se stím nejezdí, v sezvisu mě řekli že je to normální.
Re: závady/problémy 1118
Napsal: úte říj 08, 2013 13:49
od Jarda
luboš píše:Chtěl bych se zeptat na kolik stupňů se má zahřívat motor? Otec má kalinu 1.6, když byla nová tak se teplota držela přesně na 90 postupem času se začala zvedat na 95.
To je zcela v pořádku.
Teorie říká, že čím vyšší je teplota spalovacího motoru, tím lepší je jeho účinnost. Limitováno je to pouze bodem varu chladící kapaliny.
Re: závady/problémy 1118
Napsal: stř led 20, 2016 19:55
od radek mb
No není to skvělé, že toto téma otvírám po více než dvou letech od posledního příspěvku zrovna já? Pár dní potom, co jsem se radoval z koupě Kaliny?
Topení. Začalo haprovat. Bohužel v době, kdy naši malou zem sevřely mrazy. Zřejmě čidlo teploty vevnitř. Když reguluji topení, tak do 20 st. se vrtulka u čidla točí, když pootáčím dále směrwm k teplu, tak už ne a ani klapka topení se dál nehýbe. Prostě to teplotu 18 st. považuje za maximum. Takže mám topení na plný kotel, ale po lehkém ohřátí už jde pouze vlažný vzduch.
Check engine- nejoblíbenější kontrolka: stalo se to zatím dvakrát. Po studeném startu motor běžel na tři válce a začala blikat kontrolka CHE. Motor jsem zhasl, nastartoval znovu a motor běží úplně normálně, bez CHE, jakoby se nic nestalo.
Zřejmě jsem motoristický masochista a nutně jsem potřeboval řešit nějaké problémy na autě, když Oktávka šlapala bez chyby....
Re: závady/problémy 1118
Napsal: stř led 20, 2016 21:36
od Luděk Ondrůch
Kde máš danou řídící jednotku? Neteče ti do ní chladící kapalina s topení?
Re: závady/problémy 1118
Napsal: čtv led 21, 2016 08:02
od JmJ
Pokud si pamatuju dobre, tak v desitce to s ventilatorkem a topenim bylo tak, ze pokud se dala min nebo max teplota, tak ventilator nejel. Napada me, jestli treba nebude problem v tom ovladacim kolecku, ze si mysli, ze je na max, ale neni. Nemam predstavu, jak presne je logika toho topeni udelana, ale chybna pozice dorazu vudci potenciometru by mohal delat curbes. Proste ja bych sel prvni po ovladaci
A ty starty - jak pise Ludek, resilo se tu podobne chovani uz asi 4x a temer vzdy to byla RJ ve fridexovem prelivu. Takze rozhodne rychle mrknout, jak na tom je a prestehovat ji mimo radiator.
Re: závady/problémy 1118
Napsal: pát led 22, 2016 18:38
od zelvotron
Tahe kala má automatický topení? hustý, jinak si to pamatuješ dobře tu desítku. A ono je to i u jiných aut s automatickou regulací, v koncových polohách to de natvrdo studený nebo teplý naplno bez regulace.