Stránka 6 z 7

Napsal: úte říj 02, 2007 12:55
od Wolf
Luděk Musil píše:Jen tak - mimo mísu:
V sobotu jsem na svém "novém" motoru (vrtání 84, zdvih 80, plochý písty, HÚ má nulový nedoběh) nechal měřit tlaky ...... a jak to dopadlo?
Nezměřili jsme. Důvod? Malý rozsah měřáku. Při první otáčce motoru ukázall 12, při druhé 16 a při třetí otáčce ho (ten měřák) motor vyplivl.
Takže jaký mám tlaky, nevím. Sháním měřák s větším rozsahem. L.
Tak Ti nevim Ludku, jestli jste nemeli napred pocitat a potom upravovat. Tlaky techto hodnot jsou v beznem silnicnim provozu u benzinoveho motoru, byt provozovaneho na LPG, take skodlive. :D Snad kdyby jsi uvazoval o montazi trysek a predelal to na dehtaka :weedman: , pak by to asi bylo v poradku :D . W.

Napsal: čtv říj 04, 2007 09:01
od Little Red Riding Hood
aci vyse... se na 1700 a dej na tu 1600 pořádnou kompresi...

Napsal: čtv říj 04, 2007 09:41
od Acibuk
za 14dní bude 17ka doma:)

Napsal: ned čer 27, 2010 19:49
od Jany_RS
nechcem zakladat novu temu tak sa vas opytam.mam motor 21011 ktory ma rovnake vrtanie,hlavu,piesty ako 2106 islo by zvysit objem vymenou kluky+ojnice??? z 2106 do 21011 ??? (Treba vymenit aj blok?)

Napsal: ned čer 27, 2010 19:56
od Štěpán
Jeden klučina tady na foru hodil do bloku z 2105 ( vrtání 79 ; zdvih 66 ) kliku z 1500 a o pár milimetru kratší ojnice z nějaké lancie nebo fiata a udělal z toho 1600ccm. Na tvůj dotaz si myslím, že by to šlo, ale musel by sis sehnat tu kliku z 1500-ky, kratší ojnice a možna odpilovat část spodku na pístech, aby se ti vešla protizávaží, co jsou na klice.

Ještě by byla další možnost, že by sis udělal převrtání bloku z 79mm na 80mm a měl bys objem 1608ccm, což by ti mohlo bez dalších zásahu hodit kolem 60kW výýkonu nebo i víc = ( vačka, krmení a zapalování ).

Napsal: ned čer 27, 2010 20:02
od Laďuša
Jany_RS píše:Treba vymenit aj blok?
Nu a to nemusíš ani nic upravovat a rovnou máš větší obsah :P

Napsal: ned čer 27, 2010 20:31
od Jany_RS
Na tvůj dotaz si myslím, že by to šlo, ale musel by sis sehnat tu kliku z 1500-ky, kratší ojnice a možna odpilovat část spodku na pístech, aby se ti vešla protizávaží, co jsou na klice.


kluka z 1500-ky??? sak z 1600,ne?sak vrtanie (21011 ma take iste vrtanie ako 2106,piesty s vybranim)by som nechal take iste len zdvih chcem zvysit,ta jak na to?

Napsal: ned čer 27, 2010 20:34
od Štěpán
1500 a 1600 mají stejnou kliku. Respektive motor 1600 má kliku z motoru 1500, akorát že má oproti 1500 větší vrtání 79mm.

Napsal: ned čer 27, 2010 20:48
od Jany_RS
taze kluku a ojnice z 1600 a mam vacsi zdvih ci treba aj blok z 1600?

Napsal: ned čer 27, 2010 20:50
od Křečík Barbuška
Jany_RS píše: ... taze kluku a ojnice z 1600 ...
Tím pádem potřebuješ i blok 1600 :mrgreen: .

Napsal: ned čer 27, 2010 20:58
od Hurikán
Jany_RS, Neber to špatně, ale než se začneš takhle detailně (a pro některé i hloupě) vyptávat, tak si nejdřív o těchto (našich) motorech něco přečti. Literatury je dostupné dost. A to jak na papíře, tak třeba i u nás na webu. Ani nevíš, jaké jsou rozměry klikovek v jednotlivých motorech a chceš něco "ladit" a dokonce stavět vlastní motor. :roll: Do takovýchhle akcí se tady nepouští ani daleko zkušenější a vazem ostřílenější soudruzi.

Takže nejdříve číst a dívat se, potom něco dělat na sériovce, následně se poptat a až úplně nakonec můžeš chtít něco stavět. :idea:

Napsal: ned čer 27, 2010 21:05
od Jany_RS
Hurikán, sak citam a docital som sa ze hlava je rovnaka piesty len blok je iny a tym padom asi aj kluka preto sa pytam,najlepsie by bolo keby som to videl nazivo ze aky rozdiel v motore rozdiel v kluke toho a toho typu,no aj tak my to neda ale asi najlepsie bude ked zozeniem tu kluku z 1500 abo 1600 a kratsie ojnice ako povedal Štěpán Getsko, alebo rovno cely blok z 1600 plus ostatne casti

Napsal: ned čer 27, 2010 21:16
od Hurikán
:roll: Vidět naživo nic nemusíš. Stačí se podívat do tabulky, třeba v Tůmovi, a je to jasné okamžitě. Čísla jsou totiž jednoznačná.

Zopakuju to ještě jednou, pořiď si literaturu a pěkně si to v klidu pročti. Doporučuju zejména:

ing. Vlastislav Tůma - Údržba a opravy automobilů Lada
nebo
ing. Ivan Škoda - VAZ-Žiguli

Tam jsou jednoznačné srovnávací tabulky všech součástí a jsou tam popsány všechny záležitosti nejen o motorech.

Něco se dá najít i v Jak na to? od vydavatelství Kopp, ale dvě výše zmíněné knihy jsou pro Tebe lepší. ;)

Napsal: ned čer 27, 2010 21:20
od Jany_RS
ing. Vlastislav Tůma - Údržba a opravy automobilů Lada
nebo
ing. Ivan Škoda - VAZ-Žiguli
prave tieto dva mam

Napsal: ned čer 27, 2010 21:22
od jakke
jen takovej dotaz . Nebude lepší si sehnat rovnou 1600 bo 1700 než se stim piplat ?