Prosím, moderátoři, prvních deset stran tohoto tématu jsou plná pindání o ničem. Nešlo by to zmoderovat tak na 2-3 strany? Prošel jsem asi 4 témata a nemůžu najít, jak velké vůle jsou přépustné mezi vidličkou a přesuvníkem, resp. jaké jsou správné rozměry. Mám na stole rozebranou pětikvaltku a pomalu hledám špiony, abych změřil vůle, než to rozeberu celé zbytečně. Asi bych měl ještě hledat v Pátračově nebo Kokolokově tématu, zkusím to, nicméně funkce Hledat tam správná hesla nenalezla...
Dík
EDIT:
Tak už jsem našel vodítko
jak jsou asi ty míry... byť na ojeté převodovce.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... a&start=24
kromě toho, prý má mít nová vidlička 7mm. Furt nevím ten přesuvník, jakou má mít drážku.
Takže k mojí pětikvaltce. Nikdy jsem ji nejel, takže nevím, jaký měla projev. Podle prodejce snad nehučela
No, takže jsem ji otevřel, vyžbrndal zbyteček oleje, spíše utřel dno skříně a tak něja očesal skříň abych umožnil prohlídku součástí, aspoň trošku.
Povrchy zubů mají na sobě ťupky nečistot a drobounké bodové opotřebení, řekl bych zanedbatelné. Tak nějak na nich nevidím změnu tvaru, to by už bylo špatné - podle dílenské příručky je vůle v záběru zubů jmenovitě 5 stovek až desetina, mez opotřebení je 15 stovek. Tuto jsem změřil lístkem pouze na pětce, kam se mi vešel lístek 0.25, šel těsně a další jsem už neměl.
Vůle mezi přesuvníkem a vidličkou:
na stupních 1-2 je 1.25mm,
na stupních 3-4 je 0.7mm,
na pětce 0.85 a
na R je 0.7mm
Olej - Převodovka byla vypuštěná, takže jsem opravdu jen vytíral, resp. po sundání deklu vylil panáka toho zbytku, co se tam válel a ještě jsem s ním víceméně utřel úsady z boků skříně, kam jsem dosáhnul prstama s ubrouskem. Mám z toho fotky. olej , kde byla hladina byl červený, průzračný a podle toho kudy tekl, sebou bral kaly úsad kovového - otěrového vzhledu. Na dně deklu byla usada opět kovového otěru, šlo to normálně utřít. Na zátce je kopeček, viz foto. V práci můžu odvážit jakou hmotnost má ten bordel na zátce, není to problém.
Spekuluju nad tím co to byl za olej a co je příčinou ojetí těch přesuvníků. Z předešlých diskuzí jsem vydestiloval informaci, že když je vše na svém místě, úchyty drží, segerovky, kroužky taky a i ten opěrnej kroužek je dobrej, tak je příčina ojetí blbej olej a blbé zacházení.
Doteď jsem nevěděl, jestli vyndávat hřídele ven - po zjištění vůlí na přesuvnících spíš ano, vyndat, pak půjde vidět ze které strany se to ojelo víc. Třeba to jezdilo celoročně a holt tam někdo mockrát rval tu dvojku za studena s tuhým olejem a moc mu to nešlo
No a co ta pětka...
Otázky:
Měřil jste někdo vůle v záběrech zubů, nebo jste se spokojili s okometrickým posouzením? - Jestli mám s čím prorovnávat, nebo to nemá smysl řešit.
Čím vypláchnout převodovku, resp čím umýt díly? Technickým benzinem? na všech površích je vrstvička úsad.
Vůle v ložiscích - nenahmatal jsem žádné, resp. jediná vůlekterá tam je subjektivně zjistitelná, je uložení ložiska mrkve.
Měnili byste ložiska, která vypadají na oko zdravě, zvlášť ve světle pověstí o kvalitě nových dílů? Já radši ne. A co v případě vidliček? To je asi nutnost.
Jak poznám starý a nový typ pětikvaltky? Stará prý pasuje na 4q zadní držák a silentblok.