Stránka 6 z 342

Napsal: úte kvě 22, 2007 16:53
od SalWador
Koko Loko píše:Nejkrásnější laminátka to zrovna není, ale co už. Hádejte, kdo na ní stojí?
Sám mistr Koko Loko! :-) Tak to je LOLidní fotka. :-)

Napsal: úte čer 19, 2007 09:00
od Michal Pokorný
A co takhle pár fotek z loňského setkání drezín v Zubrnicích, ......... jsou to věci na těch kolejích ...hm hm http://www.sht.cz/akce/zub.htm

Napsal: ned črc 22, 2007 06:04
od Michal Pokorný
Tak těch vlaků u nás opět ubude http://litomericko24.cz/clanek/clanek.a ... lanku=2076
Že prý dávají lidé přednost autobusu a tím vlakem jezdí málo lidí, no aby ne když mají tak debilně udělaný jízdní řád, že to lidi ráno o 15 minut nestihnou do práce , a odpoledne když jdou z práce tak jim to zase ujede. Ach jo :(

Napsal: stř črc 25, 2007 19:25
od Michal Pokorný
To se dějí věci u těch ČD - myslím, že by měli někde sehnat pro osobní dopravu něco velikosti motoráku, ale s elektrickým pohonem.
Dnes jsem totiž zjistil co jezdí na hlavním koridoru Děčín - Praha , v úseku Roudnice n.L.-Praha za vlak. Přes den zde jezdí značně ořezaná verze "panťáku" (lokomotiva-vagon-lokomotiva) ale na večer je i to moc. Tudíž na této trati lze spatřit motorák řady 810 s tabulkou Roudnice n.L. - Praha. Jsem z toho trochu v rozpacích jestli je to k smíchu nebo k pláči :roll:
A to je ještě vlak s tzv. zvláštním způsobem odbavování - tudíž bez průvodčího.
I když teda - zasmál jsem se. Výpravčí ho odpískal strojvedoucí vykoukl z okénka a vyrazil a výpravčí za ním volá : nezavřeli se ti dveře, on na to: cože?, výpravčí : dveře.
Tak že zatím co neřízený motoráček opouští stanici pan strojvedoucí probíhá vagónkem na druhý konec , zavírá dveře a rychle běží zpět na své stanoviště :lol:

Napsal: čtv črc 26, 2007 01:00
od Honza 21061
Na té dráze to je poslední dobou nahnuté a dost... ČD se totiž ještě nenaučily reagovat tak pružně, jako autobusoví dopravci i když jsou někdy situace, kdy to ani jinak kvůli jiným návaznostem na spoje nejde. Jen to chce zbavit se té zkamenělosti a stát se rovnocennou, nebo lepší konkurencí, hlavně na dálkách. Já osobně bych spíše důvěřoval jako cestující vlaku, než autobusům různých dopravců- nedopravců... :roll: (když odmyslíme Čerčany a ta věčná úsporná a stresující opatření na dráze)

Jo, motoráček 810 je věčný. :) Náhodou v jeho provozu na koridoru bych problém neviděl- na výluku je něco takového ideální a svých 80 to jede, i když 810 je spíše stavěná na jiné výkony, než na jaké je dráha mnohdy používá a proto se nelze divit, že je věčně rozbitá převodovka a podobně...
To byl vždycky můj sen, jezdit na motorové trakci s 810, hlavně na trati Čerčany- Světlá nad Sázavou a podobných, kde je rodinné prostředí, lidi se znají od vidění a ještě tam nestačila zabloudit uspěchanost doby. V létě se píská na vodáky, na dětičky, při čekání na protivlak se lidi rozutečou po nádraží, fíra sedí na lavičce a povídá s výpravčím; potom se naťukne motor a jede se dál... :wink:
I na elektrické trakci by se mi líbilo- Bobina, Eso, Potkan, Peršing, Eurocity, Intercity, Csárdás, Jože Plečnik, Praha, Bratislava, Olomouc.. Ale tam je to hektické, znamená to spát na nocležnách, člověk věčně není doma, dnes jsou problémy s časy, přesčasy aj. :roll:
Ale to všechno může jít mimo mě, protože moje krátkozrakost už před mnoha lety přesáhla drážní limity a podle nynějších norem nesmím řídit žádné drážní vozidlo, :cry: takže jsem zasedl za autobus a místo toho, abych přihodil na šuntech pár stupňů, nebo rozehrával tyristorový měnič u Peršingu jako třeba tady: http://www.youtube.com/watch?v=U-h0NM3DB7w vychutnávám brblání Liazáckého šestiválce, hraju si s "klackem" a poslouchám brebentění cestujících. :D :roll: Šance na dráhu sice stále je, až mi bude dovolena operace, ale to bude až za X let a to už nebudu mít chuť na rekvalifikaci a absolvování praxe na dílně a náročných kurzů pro strojvůdce...

Napsal: čtv črc 26, 2007 04:00
od Michal Pokorný
No, jo ale přeci jen to vypadá tak nějak nezvykle, když po té trati Roudnice - Praha drandí motorák.
Přeci jen: Motorový vůz řady 810 (dříve M 152.0) je dvounápravový hnací vůz s naftovým motorem o výkonu 154,5 kW a hydromechanickým převodem s pohonem na jednu nápravu, určený jako sólový nebo spolu s přípojnými vozy řady Baafx (Blm) k přepravě osob na VEDLEJŠÍCH tratích rychlostmi do 80 km/h.
Mno,ale jinak teda - takový autobusák a znalec silničního provozu a on by klidně zdrhnul na dráhu :wink:

Napsal: čtv črc 26, 2007 12:18
od Honza 21061
Nezvykle, ale zajímavě. 8) 810 má (asi to stejně víš) motor stejného typu, jako v Karose Š_ 11 a převodovku Praga 2M70 jako městský ŠM, akorát má převodovka v drážním provedení lehce změněné ovládání a přidán ještě k výměníku voda-olej, chladič oleje, jehož vrtule je řemenem poháněna od hlavního ventilátoru vodního chladiče. :) U autobusu stačí jen výměník.
No, ten útěk byl spíše naopak z dráhy na silnici, protože původně jsem toužil stát se právě fírou, ale nějak mě potom začaly chytat silnice a autobusy, tak jsem váhal a do toho začaly ty oční problémy, takže to bylo takové nenásilné mírné nasměrování už napevno právě na tu silnici. :) Ale stejně se nemůžu někdy zbavit pocitu, že na kolejích je to ještě lepší... Možná jo, možná ne. Asi jak kdy. :)

Napsal: čtv črc 26, 2007 13:51
od Michal Pokorný
Honza 21061 píše:810 má (asi to stejně víš) motor stejného typu, jako v Karose Š_ 11 a převodovku Praga 2M70 jako městský ŠM, akorát má převodovka v drážním provedení lehce změněné ovládání
No, jak pak ne, vždyť se to vyrábělo ve stejných letech. Já se divím, že vůbec nějaký takový motorák někdo vymýšlel, že akorát tu ŠM neprdli na nějaký železniční podvozek a hotovo :lol:
No, ale jinak na kolejích to asi lepší určitě bude. Už z toho důvodu, že na kolejích člověk potká jen profesionály, kteří jsou pro "řízení" vlaků školení a zkoušení a nikoho jiného tam nepotkáš, ovšem na silnici se dá potkat kdejaké - s prominutím- hovado (mírnější výraz mě skutečně nenapadá) :evil:

Napsal: čtv črc 26, 2007 15:48
od Honza 21061
Nojo, jenže potom člověk stejně musí na silnici, aby někam dojel, když tam nevedou koleje. :roll: Jedině snad odstěhovat se někam pár kroků od nádraží a celý život nežít ničím jiným, než služba na mašině- jít domů- služba na mašině- jít domů. Ale i to má určitě něco do sebe. :) Takový fíra na rychlíku, nebo nákladu se většinu času nepotká s lidma- tudíž se většinou nemusí s nikým hádat, má svatý klid... 8)
Ale na busu je to podobné, když si člověk ty lidi nepouští moc k tělu a hledí si svého volantu a rádia... Bohužel, na těch silnicích se pohybuje každý, jak říkáš. :evil:

Já jsem na vlacích vyrostl, protože jsme auto neměli, takže ať se děje co chce, vždycky k dráze budu mít kladnější vztah, než většina lidí kolem mě, co vyrostli na autech a tak. Sakra já si tady dělám zase chutě a nejde to!! :lol: Když si vzpomenu na skřípění brzdových špalíků a syčení brzdičů... :( :) Ale na busech je to taky dobré. Zase jiné zvuky, jiné romatické chvilky, ale i občas vztek...

Napsal: čtv črc 26, 2007 16:44
od Michal Pokorný
A tady jedna netradiční železniční fotka :

Napsal: sob zář 08, 2007 15:00
od Laďuša
Dneska se v rámci oslav 60 let Šlechtičny 475.111 IMC Plzeň uskutečnila jízda parního vlaku v trase Plzeň - Klatovy - Žichovice - Plzeň. (Vlastně teď ještě probíhá)
Byl jsem udělat mrkánek v Klatovech ( :mrgreen: ) a pak v rámci chutě project žígo jsem jel do Žichovic (tam vlak stál asi 4 hodiny z důvodu výlezu na hrad Rábí).

Takže jedna malá nic moc fotka, ale je tam jak moje Ladná, tak Šlechtična :wink:

Napsal: sob říj 20, 2007 08:54
od Michal Pokorný

Napsal: sob říj 20, 2007 09:08
od Křečík Barbuška
Laďuša píše:Takže jedna malá nic moc fotka, ale je tam jak moje Ladná, tak Šlechtična
Ta Fábie nevypadá zle :P .

Napsal: sob říj 20, 2007 09:16
od Křečík Barbuška
Taková malá připomínka pomíjivosti času, myslím, že na té 830 108 jsem kdysi něco dělal, evidentně zbytečně. Je to smutné, chystám se někdy vzít foťák a zvěčnit odstavené asi do šrotu odsouzené mašiny v Maloměřicích, nějaké skoro pohřebiště jsem zahlédl z vlaku před Třebovou, pár šrotů jsem kdysi ulovil v DKV Jihlava nebo H. Brod?

Napsal: sob říj 20, 2007 10:41
od Michal Pokorný
Mě tyto záběry nějak nedělají dobře :?
A při tom ty 830 mají tak nádherný interiér, mě osobně se moc líbí, je v nich hezky útulno, na rozdíl od některých dnešních "sterilních" vozů