Stránka 6 z 10

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: čtv bře 03, 2016 21:30
od Majo
5W/30 je az tak riedky, ze by motoru konstrukcie 70tych rokov viac uskodil nez prospel. Ovsem 15W/40 je zas pre Ladu zbytocnost, ideal zlaty stred 10W/40. Tieto udaje ovsem nehovoria o "kvalite" ale len o hustote, takze to ze das 15W/40 vobec nemusi znamenat, ze je to olej horsi nez 5W/30, pretoze 5W/30 sa da zohnat v norme API SF, co je dost ubohe a 10W/40 co pouzivam ja su prevazne API SL(co je o 6 tried vyssie)....
A s tymi znackovymi vecami by som nesuhlasil, dnes sa predavaju tak nekvalitne cinske kramy, ze si clovek musi davat sakra pozor co si kupi(aby to tricko vydrzalo aspon prve pranie). Ano, mali by sa dodrzovat urcite normy, ale popravde, aj na zrazoch sme par krat zazili pripad, kedy motor doslova umieral na nekvalitny pancovany olej....

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: pát bře 04, 2016 07:52
od mdok1
Ahojte, ak som doteraz používal 5W30 a chcem prejsť na 10W40, je možné to urobiť priamo alebo je treba ešte prepláchnuť motor prípravkami nato určenými? Vďaka.

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: pát bře 04, 2016 08:34
od Luděk Musil
Majo píše:.... Ano, mali by sa dodrzovat urcite normy, ale popravde, aj na zrazoch sme par krat zazili pripad, kedy motor doslova umieral na nekvalitny pancovany olej....
Naposled předloni v Jedovnici, kdy někdo nalil do motoru olej z lídlu zn. Mogul Felicia ... mimořádné kvality ... snad jen SD/CB.
Majo má pravdu v tom, že i olej je třeba vybírat, nejlépe u osvědčených prodejců/značek, ve specifikaci minimálně API SH/CF.
L.

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: pát bře 04, 2016 15:11
od jenkys33
Diky za dukladne vysvetleni. V oleji mam tedy uz jasno pujde tam Valvoline max life 10W/40. Co mi ted ale dale vrta hlavou je to, ze nevim co narvat do krizu kardanu. Brouzdal jsem po netu celej den vsude mozne po offroad forech a vsude tvrdi neco jinyho. Vsude se ale vicemene omila jen A00, LA 2, LV 2-3 a Molyka ktera to ma udano primo v popisu, ze je pro kardany a presto nekdo tvrdi, ze v ni je grafit tak ji tam nedavat. Hledal jsem i tady, ale nasel jsem jen prispevek kde Majo sdeloval jak ted micha dve slozky dohromady. Zase tak extremne experimentovat nepotrebuju rad bych vedel co tam bezne davate a nejlip co doporucuje primo vyrobce. Nikde jsem to totiz bohuzel nenasel.

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: pát bře 04, 2016 16:02
od Michael 4x4
Vazelinu vraj original pre kardanove krize som kupil kedysi davno na Ukrajine. Bohuzial nalepka s oznacenim je uz davno prec. ked tam pojdem najblizsie, mozem sa skusit informovat.

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: pát bře 04, 2016 18:59
od mdok1
Na margo olejov: Ja používam do Nivy aj do svojho druhého auta, Forestera, oleje od Sunoco. V Nive mám v diferákoch Sunoco Hyperflow GL-5, v prevodovkách ruský GL-4. V Nive mám 5W30 od Sunoco, ale je riedky, teda plánujem výmenu na Sunoco Futura 10W40. Cez 100 000 km nemám, inak by som tam dal Sunoco Marathon 10W40. Aj cenovo sú ozaj dobré. Zatiaľ spokojnosť. Pri výmene olejov v diferákoch a v prevodovke u Forestera pôjde tiež Sunoco. Nie som ich díler, ani môj príbuzný nie, ani kamarát. Nerobím reklamu, len píšem čo dávam.

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: pát bře 04, 2016 21:15
od Majo
mdok1 píše:Ahojte, ak som doteraz používal 5W30 a chcem prejsť na 10W40, je možné to urobiť priamo alebo je treba ešte prepláchnuť motor prípravkami nato určenými? Vďaka.
snad vsetky oleje su dnes miesatelne, nemusis robit ziadny preplach..... len pre zaujimavost, kolko si mal spotrebu oleja?
jenkys33 píše:...Co mi ted ale dale vrta hlavou je to, ze nevim co narvat do krizu kardanu...
do kardanovych krizov mozes dat prakticky cokolvek. Su to pomalobezne ihlickove loziska, dolezite je len to aby nechodili nasucho...
Ja s tym miesanim experimentujem hlavne do prednych lozisk kolies, ktore su kuzelove, citlive na spravne dotiahnutie, trpia prehrievanim od brzd a zaroven vysokych otacok. Cize tam pouzita vazelina nesmie prilis zrednut po zahriati a samozrejme ani teplom privelmi degradovat a pritom nesmie vysychat a navyse zvladat vysoke otacky.... :mrgreen:

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: sob bře 05, 2016 07:57
od mdok1
Ahoj, mením olej raz ročne, ani raz som nemusel dolievať..zatiaľ. Nivu mám tretí rok.

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: stř čer 22, 2016 11:22
od Iginch
Prosím , může mi někdo prozradit tajemství,kde se nachází kontrolní (napouštěcí) šroub rozvodovky? Díky

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: stř čer 22, 2016 11:26
od Luděk Musil
je nanápadně ukryt za panhardkou. L.

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: stř čer 22, 2016 11:38
od miro263

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: stř čer 22, 2016 20:20
od mirozv

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: stř čer 29, 2016 12:48
od Iginch
Pánové díky,asi jsem ho neviděl díky směsi oleje a prachu...(kula bordela) :-))

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: stř zář 07, 2016 11:59
od Kony
čau, nějak se nemůžu dopátrar jakej olej se dává do serva , v anglickym manualu píšou jakejkoliv převodovej EP90 , což vidim fakt prvně v životě . Na shopu lada díly prodávaj nějakej červenej univerzál , jinak nemůžu najít prostě jasně daný co tam má bejt. V nádobce už nic není abych identifikoval aspon barvu, a u jetýho oleje je to stejně sakra těžký rozhodnout jestli je zelenej nebo červenej :D

Re: Prevádzkové náplne

Napsal: stř zář 07, 2016 12:44
od Luděk Musil