Alternátory z Magnetonu

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Vyhrivani AirBoxu? Co si pod tym mam predstavit? air box (filtr box) z icka mi lezi na blakone a vidim tam jen otvor pro cidlo teploty vzduchu?
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

On Radek asi myslel ohřívač nasávaného vzduchu, tan ale sídlí v sacím potrubí.

Abych řekl pravdu, tak já s dobíjením vlastně problémy nemám, startuje, svítí, všechno funguje, ale naměřená hodnota dobíjení 12,8V mi trochu vadí. A to už jsem měnil i reglér a nepomohlo to. Tak nevím co s tím.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Ivo píše:On Radek asi myslel ohřívač nasávaného vzduchu, tan ale sídlí v sacím potrubí.

Abych řekl pravdu, tak já s dobíjením vlastně problémy nemám, startuje, svítí, všechno funguje, ale naměřená hodnota dobíjení 12,8V mi trochu vadí. A to už jsem měnil i reglér a nepomohlo to. Tak nevím co s tím.
Ano to jsem myslel bral jsem to tak že potrubí je jakoby součást filtrboxu.
Dle Wolfa projdi postupně všechny kontakty a uvidíš. já třeba prošel v podstatě poctivě asi tak 1/3 toho co je v motorovým prostoru a ejhle najednou to vylezlo o 0,5V
takže teď mám hodnotu 14,1 :wink:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Ivo píše:naměřená hodnota dobíjení 12,8V mi trochu vadí.
Hm, moje 21044 je na tom podobně, někdy se altík vybičuje i k vrcholnému výkonu 13,2 V ale víc ani ťuk :evil:
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Patrac píše:
Ivo píše:On Radek asi myslel ohřívač nasávaného vzduchu, tan ale sídlí v sacím potrubí.

Abych řekl pravdu, tak já s dobíjením vlastně problémy nemám, startuje, svítí, všechno funguje, ale naměřená hodnota dobíjení 12,8V mi trochu vadí. A to už jsem měnil i reglér a nepomohlo to. Tak nevím co s tím.
Ano to jsem myslel bral jsem to tak že potrubí je jakoby součást filtrboxu.
Dle Wolfa projdi postupně všechny kontakty a uvidíš. já třeba prošel v podstatě poctivě asi tak 1/3 toho co je v motorovým prostoru a ejhle najednou to vylezlo o 0,5V
takže teď mám hodnotu 14,1 :wink:
aha, to jsou ty "bodliny" :-) diky za info.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Ivo píše:Tak nevím co s tím
Skus jiný měřící přístroj. :) Né dělám si nejspíš srandu . U mé 044 - 13,8V (nad 2000 ot) ať bylo zapnuto cokoli (divné kudy ten proud ještě teče u tak zrezlého auta) Ale přesto jsem zvedl napětí o 0,6V na 14,4V a zatím plná spokojenost.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Myslím že přístrojem to nebude. Já jsem si v zimě koupil nový, ale ne z hausu a Kokoloko který mi to měřil v Brně má asi taky slušný přístroj. Teď na to nemám čas, ale až dodělám to co mám rozdělané, tak se na to zaměřím.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Přesně jak píše Saša - napětí při zvýšených otáčkách musí překročit hodnotu 14V (optimálně mezi 14 - 14,4V -ne více).

Jak tu nastínil Pátrač, v drtivé většině případů se dobíjecí napětí ztrácí na přechodových odporech svorkovnic či špatné kostře motoru.

Několikrát jsem toto řešil u Favoritů a Felicií. Především Favority na to byly háklivé, neboť motor byl ukostřen na nápravnici vozidla a podvozek jak jistě uznáte není právě nejvhodnější místo.
Když jsem připojil voltmetr na svorky akumulátoru, bylo napětí 12,8V a ani ťuk. Když jsem v tu samou chvíli připojil voltmetr přímo na alternátor, naměřil jsem napětí 14,2V. A hledej, šmudlo !!! :wink:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Motor má ukostřený extra přímo od baterky, takže toto bych vyloučil. Té kostře na převodovce nevěřím už několik let, proto jsem ve všech autech co jsem měl, tahal další kostru od baterky na sací potrubí.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ja mám pri zvýšených otáčkach (cca 2000ot./min) 13,8V - 13,9V. Auto dobíja, svieti, štartuje. Zvláda diaľkové svetlá, hmlové a zadné hmlové a koncové. Akurát plánujem trocha očistiť kostry v aute. Na ktoré časti auta sa mám sústrediť ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10518
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek89 píše:Na ktoré časti auta sa mám sústrediť ?
Na všechny, kamaráde ... na všechny! :idea: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10518
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Jinak u mé osoby padlo rozhodnutí: nejpozději v pátek si jdu závazně objednat ten 70A alternátor. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

70 A je nesporně výhodná investice. Méně trpí akumulátor, za chodu je více proudu k dispozici (navíc je ho třeba).

Je třeba si uvědomit, že alternátory na Ladách jsou dimenzované na úplně jiné podmínky - především na asymetrické přední žárovky, jejichž výkon je max. 45W, dále v roce 1970 neznali vyhřívaná zadní skla, autorádia s více jak jedním půl-wattovým reproduktorem, elektrické ventilátory na chladičích a mnoho dalších píčovin, které si do aut "tuneři" montují.

Prostě 42 Ampér je žalostně málo a i když později výkon vzrostl na kousek přes 50 Ampér, pořád žádná sláva.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10518
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Po 6 týdnech očekávání konečně přišel ten slavný den: alternátor 70A je konečně doma!
Zde foto:
Přílohy
29-05-08_1119.jpg
29-05-08_1120.jpg
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Luděk Musil píše:Po 6 týdnech očekávání konečně přišel ten slavný den: alternátor 70A je konečně doma!
vypadá nově, tudíž hezky...jen si rejpnu - není spíš v práci?! :wink:
jo a na kolik přišel sakumprdum?!
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“