Stránka 6 z 6

Napsal: ned úno 04, 2007 20:50
od Michal Pokorný
Tak že Ikarus 280 má homtnost vozu 12,5t, délka 16,5m, šířka 2,5m. V ČR se nějaký už sotva sežene, je tu pár soukromých sběratelů, ale ty ho nedají ani za zlaté prase!!!! Patrně největší počet Ikarusů v ČR vlastní Spolek pro záchranu historické techniky v Zálužanech (www.sht.cz) ale ty žádný neprodají, natož darují. Poslední vyřazovaný 280.08 bude Táborský TAJ 60-88, ale ten si buď to Comett Tábor ponechá jako historický, nebo ho za slušné love prodá do zahraničí, protože je opravdu ve slušném stavu. Ale sehnat by se dal určitě na Slovensku, tuším, že v Košicích momentálně jednomu kousku hrozí převoz do likvidačního střediska. Původně si ho chtěli nechat jako muzejní kousek, ale nějak nemají momentálně žádné kryté stání, ani peníze na kompletní GO tak ho nabízejí k "prodeji", byl by schopný převozu po vlastní ose, ale skutečně si nepamatuji, jestli jsou to právě Košice. Ale s největší pravděpodobností se právě letos chystá na Slovensku vyřazování Ikarusů 280 ve velkém, tak že doporučuji se obrátit na tamnější dopravní podniky a informovat se. Seznam dopravních podniků provozující Ikarusy 280 seženete na stránkách www.ikarusy.net

Napsal: ned úno 04, 2007 20:55
od Honza 21061
Koko Loko: Třeba jo, seženu si k tomu zbytek autobusu a budu k restauračnímu provozu nabízet dopravu přímo dovnitř podniku. :D

Napsal: ned úno 04, 2007 21:07
od Myso
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=38252 ... f36ea&id=3 dobra databaza bratislavskych autobusov... tych ikarusov este mame nadpolovicnu vacsinu v prevadzke, aspon co sa tyka typu 283.01

Napsal: ned úno 04, 2007 21:18
od Pavel04
Me na Ikarusu fascinovaly hlavne ty svitici tlacitka, kterymi ridic ovladal dvere atd. Zvonek si uz bohuzel nepamatuju.
Jo a taky ta protiskluzova podlaha byla charakteristicka. V Praze se nejdyl udrzel na 136, ne?

Napsal: ned úno 04, 2007 21:39
od Michal Pokorný
odpověď viz. téma Autobusy a vše okolo

Napsal: ned úno 04, 2007 21:42
od Honza 21061
Pavel04: To je fakt, stisknutím tlačítka se uvedl do provozu zvonek a začala běžet prodleva, kterou se dalo prodloužit jen držením stisknutého tlačítka, pokud se uvolnilo, dveře se musely dovřít a poté bylo možné opět otevírat. :)
Záleželo na dílně, jak si zapojí podsvícení tlačítek, praxe byla většinou taková, že svítila pouze červená řada, ale některé busy měly zapojenou i zelenou řadu, která se rozsvěcela současně s červenou.

Myšo: Bratislava měla a má skutečně zajímavý a pestrý vozový park... :wink:

Napsal: ned úno 04, 2007 21:47
od Myso
u nas mali aj tie zelene tlacitka pozapajane tak ze zhasinali tak ako sa zatvarali dvere...teda ontrolka zatvorenia dveri....

Napsal: ned úno 04, 2007 22:16
od Křečík Barbuška
Mám pocit, že co tlačítko to dveře, řidiči měli na obsluhu těch tlačítek takový zvláštní rutinní hmato-chvat.

Napsal: ned úno 04, 2007 22:22
od Michal Pokorný
Ano, stačilo přejet po nich jedním prstem od shora dolu, ale většinou tam bylo přidělané tlačítko kterým šli dveře otevřít a zavřít všechny najednou, v tomto případě bylo dobré mít přední půlku prvních dveří něčím zapřenou- především v zimě,aby se neotvírala, protože by tam řidič musel sedět v kožichu a beranici. Jinak se teda přesuňte na téma Autobusy a vše okolo.