sraz v autobuse DpmB
Moderátor: Moderátoři
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Tak že Ikarus 280 má homtnost vozu 12,5t, délka 16,5m, šířka 2,5m. V ČR se nějaký už sotva sežene, je tu pár soukromých sběratelů, ale ty ho nedají ani za zlaté prase!!!! Patrně největší počet Ikarusů v ČR vlastní Spolek pro záchranu historické techniky v Zálužanech (www.sht.cz) ale ty žádný neprodají, natož darují. Poslední vyřazovaný 280.08 bude Táborský TAJ 60-88, ale ten si buď to Comett Tábor ponechá jako historický, nebo ho za slušné love prodá do zahraničí, protože je opravdu ve slušném stavu. Ale sehnat by se dal určitě na Slovensku, tuším, že v Košicích momentálně jednomu kousku hrozí převoz do likvidačního střediska. Původně si ho chtěli nechat jako muzejní kousek, ale nějak nemají momentálně žádné kryté stání, ani peníze na kompletní GO tak ho nabízejí k "prodeji", byl by schopný převozu po vlastní ose, ale skutečně si nepamatuji, jestli jsou to právě Košice. Ale s největší pravděpodobností se právě letos chystá na Slovensku vyřazování Ikarusů 280 ve velkém, tak že doporučuji se obrátit na tamnější dopravní podniky a informovat se. Seznam dopravních podniků provozující Ikarusy 280 seženete na stránkách www.ikarusy.net
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=38252 ... f36ea&id=3 dobra databaza bratislavskych autobusov... tych ikarusov este mame nadpolovicnu vacsinu v prevadzke, aspon co sa tyka typu 283.01
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pavel04: To je fakt, stisknutím tlačítka se uvedl do provozu zvonek a začala běžet prodleva, kterou se dalo prodloužit jen držením stisknutého tlačítka, pokud se uvolnilo, dveře se musely dovřít a poté bylo možné opět otevírat.
Záleželo na dílně, jak si zapojí podsvícení tlačítek, praxe byla většinou taková, že svítila pouze červená řada, ale některé busy měly zapojenou i zelenou řadu, která se rozsvěcela současně s červenou.
Myšo: Bratislava měla a má skutečně zajímavý a pestrý vozový park...
Záleželo na dílně, jak si zapojí podsvícení tlačítek, praxe byla většinou taková, že svítila pouze červená řada, ale některé busy měly zapojenou i zelenou řadu, která se rozsvěcela současně s červenou.
Myšo: Bratislava měla a má skutečně zajímavý a pestrý vozový park...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Ano, stačilo přejet po nich jedním prstem od shora dolu, ale většinou tam bylo přidělané tlačítko kterým šli dveře otevřít a zavřít všechny najednou, v tomto případě bylo dobré mít přední půlku prvních dveří něčím zapřenou- především v zimě,aby se neotvírala, protože by tam řidič musel sedět v kožichu a beranici. Jinak se teda přesuňte na téma Autobusy a vše okolo.