sraz v autobuse DpmB

Jiné akce neorganizované Ladaklubem

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Tak že Ikarus 280 má homtnost vozu 12,5t, délka 16,5m, šířka 2,5m. V ČR se nějaký už sotva sežene, je tu pár soukromých sběratelů, ale ty ho nedají ani za zlaté prase!!!! Patrně největší počet Ikarusů v ČR vlastní Spolek pro záchranu historické techniky v Zálužanech (www.sht.cz) ale ty žádný neprodají, natož darují. Poslední vyřazovaný 280.08 bude Táborský TAJ 60-88, ale ten si buď to Comett Tábor ponechá jako historický, nebo ho za slušné love prodá do zahraničí, protože je opravdu ve slušném stavu. Ale sehnat by se dal určitě na Slovensku, tuším, že v Košicích momentálně jednomu kousku hrozí převoz do likvidačního střediska. Původně si ho chtěli nechat jako muzejní kousek, ale nějak nemají momentálně žádné kryté stání, ani peníze na kompletní GO tak ho nabízejí k "prodeji", byl by schopný převozu po vlastní ose, ale skutečně si nepamatuji, jestli jsou to právě Košice. Ale s největší pravděpodobností se právě letos chystá na Slovensku vyřazování Ikarusů 280 ve velkém, tak že doporučuji se obrátit na tamnější dopravní podniky a informovat se. Seznam dopravních podniků provozující Ikarusy 280 seženete na stránkách www.ikarusy.net
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Koko Loko: Třeba jo, seženu si k tomu zbytek autobusu a budu k restauračnímu provozu nabízet dopravu přímo dovnitř podniku. :D
Honza
Osa Praha - Brno
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=38252 ... f36ea&id=3 dobra databaza bratislavskych autobusov... tych ikarusov este mame nadpolovicnu vacsinu v prevadzke, aspon co sa tyka typu 283.01
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

Me na Ikarusu fascinovaly hlavne ty svitici tlacitka, kterymi ridic ovladal dvere atd. Zvonek si uz bohuzel nepamatuju.
Jo a taky ta protiskluzova podlaha byla charakteristicka. V Praze se nejdyl udrzel na 136, ne?
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

odpověď viz. téma Autobusy a vše okolo
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Pavel04: To je fakt, stisknutím tlačítka se uvedl do provozu zvonek a začala běžet prodleva, kterou se dalo prodloužit jen držením stisknutého tlačítka, pokud se uvolnilo, dveře se musely dovřít a poté bylo možné opět otevírat. :)
Záleželo na dílně, jak si zapojí podsvícení tlačítek, praxe byla většinou taková, že svítila pouze červená řada, ale některé busy měly zapojenou i zelenou řadu, která se rozsvěcela současně s červenou.

Myšo: Bratislava měla a má skutečně zajímavý a pestrý vozový park... :wink:
Honza
Osa Praha - Brno
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

u nas mali aj tie zelene tlacitka pozapajane tak ze zhasinali tak ako sa zatvarali dvere...teda ontrolka zatvorenia dveri....
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Mám pocit, že co tlačítko to dveře, řidiči měli na obsluhu těch tlačítek takový zvláštní rutinní hmato-chvat.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Ano, stačilo přejet po nich jedním prstem od shora dolu, ale většinou tam bylo přidělané tlačítko kterým šli dveře otevřít a zavřít všechny najednou, v tomto případě bylo dobré mít přední půlku prvních dveří něčím zapřenou- především v zimě,aby se neotvírala, protože by tam řidič musel sedět v kožichu a beranici. Jinak se teda přesuňte na téma Autobusy a vše okolo.
Zamčeno

Zpět na „Ostatní akce“