Stránka 6 z 14
Napsal: stř kvě 02, 2007 14:54
od Myso
myslis cenu plynu? to by som si dovolil nesuhlasit
v prahe stoji zasrany kralupol 13,70 a auto ide ako so zatiahnutou ruckou, a vo velkom mezirici tankujem tusim Cesky plyn (s ktorym som tiez nikdy nemal problem) za 12,90.
a tak podobne, v bratislave natankujes rozne znacky od 19,90 do 22,90 (zalezi ci je pumpa na vypadovke z BA alebo nie), pricom ten slovnaftacky plyn som bral prave za tych 19,90... a cuduj sa svete zrovna na vypadovke, akurat ze nie na mestskom dialnicnom okruhu...
Napsal: stř kvě 02, 2007 15:05
od Majo
hmm, no dobre, tak co takto:
cim lacnejsia znacka plynu, tym horsi plyn.
plati to samozrejme v jednej lokalite, kedze v krajoch kde maju jednu LPG pumpu na 500km2 stoji aj TunJinTan viac nez vo vacsom meste napr Probugas/VIFF/...
[ Komentář přidal: Myso: st květen 02, 2007 16:06 ]
cim srackovejsi plyn, tym horsi plyn
Napsal: úte kvě 22, 2007 07:00
od Patrac
Chtěl bych tímto poděkovat Pavlovi Jirků za seřízení a vysvětlení jak seřizovat LPG u mý 1,7i řízené RJ.
Jen pro upřesnění. po instalaci jsem začínal se spotřebou 11,7L na 100km při provozu po městě. Během ujetí asi 1000 km si postuponě asi sedaly membrány a spotřeba se ustálila na 10,46-10,52L při jízdě po městě.
Pak následovala cesta do Příbrami po dálnici při rychlosti 100km/h a pojížděčky z kempu na letiště plus ta orientačka. a spotřeba 8,46!!. Pak mi to Pavel sešteloval. jel jsem natankovat cesta domů po dálnici při 110km/h hned po dojezdu jsem jel natankovat a spotřeba 11,6!!! Byl jsem z toho krapet v šoku. No ale řekl jsem si že se uvidí a taky že jo. Dneska jsem byl tankovat. Jízda pouze přiskoky po městě do 10km vožení nábytku, plné auto krámů, jízda s vozejkem. ( nechtěl jsem spotřebu používat jao měřítko, protože těch 250km byl extrém) jenže dnes jsem byl tankovat a spotřeba jen 9,48. tzn o víc jak litr nižší než dříve při jízdě po městě. Uvidím po dalším tankování. každopádně spotřeba po seštelování klesla, a další věc je to že LPG v příbrami asi stál dooost za hovno! rozdíl ve spotřebě víc jak 3L na 100 km!!!!!
Napsal: úte kvě 22, 2007 07:09
od Drobek81
Patrac píše:LPG v příbrami asi stál dooost za hovno! rozdíl ve spotřebě víc jak 3L na 100 km!!!!!
mam opacnej poznatek, cestou do Pribrami spotreba 11.7, natankovali sme nekde pobliz Pribrami(jeli sme jinudy nez kolona) a spotreba po dotankovani doma 9,8...jeli sme na pohodu po dalnici, zadne zavodeni...
Napsal: úte črc 03, 2007 21:07
od Křečík Barbuška
Je tomu měsíc co se do mého VAZidla nastěhovalo LPG značky Elpigaz, pro montáž byla zvolena výše zmiňovaná firma HTS Zábřeh, přístup personálu solidní, kvalita mechanického zpracování chvalitebná, pár detailů jsem si přece jen musel poopravit dle obrazu svého, ale nic z čeho by se střílelo. Vozidlo při převzetí fungovalo přijatelně, bohužel co čert nechtěl zrovna já jsem trefil na reduktor u kterého ve fabrice jaksi opoměli dotáhnout matici ve které bydlí šroub bohatosti a při jízdě domů vozítko začalo zlobit, čím déle se jelo tím více to stálo za prd, po lehké telefonické konzultaci jsem ovšem chybu napravil a dle rady nastavil. Spotřeba v období testů (1500Km) se pohybovala cca 9,5 - 10,5l LPG/100Km v kombinovaném provozu a prasečím stylem jízdy, výkon samozřejmě slabší oproti benzínu. Jediné co se systému dá vytknout, je poněkud dlouhé startování studeného motoru. Dnes jsem auto přistavil ke garanční prohlídce, kde jsem sdělil své poznatky a výtky, technik usoudil, že tam jde moc plynu, načež pomocí paltestu a jakýchsi jiných blbin provedli doseřízení jehož výsledkem je podstatný nárůst výkonu, větší chuť motoru jít do otáček a startování horkého motoru se taktéž polepšilo, bylo také vysloveno přesvědčení, že by i studené starty mohly býti lepší a spotřeba snad možná lehce poklesnout, uvidímež. Celkově jsem spokojen, HTS Zábřeh mohu doporučit.
P.S. Dnes ráno studený start na brnk
.
Napsal: stř črc 04, 2007 08:42
od Myso
Doprdele, ja si snad urobim vylet do toho zabrehu
Napsal: stř črc 04, 2007 09:20
od Patrac
po doseřízení Pavlem v příbrami momentální stav po několikerém tankování.
Jízda po městě 9,2-9,8 zřejmě podle počtu startů. Jízda mimo město po okreskách. Auto nehoním ale taky nejezdím ekonomicky prostě tak nějak normálně s tím že se občas trošku vyblbnu a spotřeba 8,3-8,6L. Troufám si říct že kdybych jel trochu šetrněji tak se těsně pod 8L mohu dostat. Tankuju vždy do plna a vždy u stejné LPG stanice. Rozdíl LPG a Benzín nerozeznávám při běžné jízdě. Pouze při jizdě do kopce nebo při otáčkách vyšších než 4000 pozoruju že LPG už jakoby nechce táhnout. Po přepnutí na benzín auto plynule zrychluje. Při bežném provozu si troůfám říct, že LPG jede dokonce lépe než benzín..
Jo a dlužno podotknut že veškerá spotřeba je při zatížení auta 2 osoby, dětská sedačka, mimino, kočárek a nějaké drobné věci. řekl bych tak 50% vytížení.
Napsal: stř črc 04, 2007 22:52
od Nemo
Patrac píše:Při bežném provozu si troůfám říct, že LPG jede dokonce lépe než benzín..
To jsem tu taky před časem nadhazoval, a někdo mě zchladil, že mám asi rozhašenej karb
To ale u íčka jaksi nehrozí
Takže:"LPG jede dokonce lépe než benzín.."já vim
(když je to dobře seštelované....)
Napsal: čtv črc 05, 2007 23:51
od Křečík Barbuška
Koko Loko píše:P.S. Dnes ráno studený start na brnk
Trošku hodně jsem to zakřikl, neb při dalších třech pokusech se to vrátilo k normálu, takže totální tragédie při pokusu nastartovat studený motor na plyn, asi to bylo tím, že jsem stál při úspěšném pokusu čumákem z mírného kopečku, musím ještě vypozorovat tyto lehké nuance, prostě si musím asi zvyknout dojíždět na benzín, nehodlám to řešit, nervy mám jen jedny. Každopádně vozítko nyní dosahuje výkonových parametrů pravděpodobně téměř identických s provozem na benzín, motor je samozřejmě klidnější a méně hlučnější, akorát je otázkou zdali mu prospívá teoretické dohořívání paliva a jiné srandy dané tím, že se spaluje víceoktanové palivo při poštelování předstihu na 6°, dál už nemůžu neb při vyšších hodnotách předstihu se ni zdá, že motor divně zní při provozu na benzín, uvidímež co bude dál. Každopádně je jasné, že provoz na plyn nemá jen samá pozitiva, ale i stinné stránky, nicméněž ekonomická hlediska mluví jasně.
Napsal: pát črc 06, 2007 06:02
od Michal Pokorný
Koko Loko píše:Koko Loko píše:P.S. Dnes ráno studený start na brnk
Trošku hodně jsem to zakřikl, neb při dalších třech pokusech se to vrátilo k normálu, takže totální tragédie při pokusu nastartovat studený motor na plyn, asi to bylo tím, že jsem stál při úspěšném pokusu čumákem z mírného kopečku, musím ještě vypozorovat tyto lehké nuance, prostě si musím asi zvyknout dojíždět na benzín, nehodlám to řešit, nervy mám jen jedny. Každopádně vozítko nyní dosahuje výkonových parametrů pravděpodobně téměř identických s provozem na benzín, motor je samozřejmě klidnější a méně hlučnější, akorát je otázkou zdali mu prospívá teoretické dohořívání paliva a jiné srandy dané tím, že se spaluje víceoktanové palivo při poštelování předstihu na 6°, dál už nemůžu neb při vyšších hodnotách předstihu se ni zdá, že motor divně zní při provozu na benzín, uvidímež co bude dál. Každopádně je jasné, že provoz na plyn nemá jen samá pozitiva, ale i stinné stránky, nicméněž ekonomická hlediska mluví jasně.
Tak to chce nějak pořešit, protože to musí chytat na brnk stále. LPG jsem měl u 2101 a 2105 - obě již značně vysloužilá vozidla s pár sty tisíci kilometry na hrbu a na LPG vždy chytali na brnk naprosto nezávisle na tom v jaké poloze auto stojí a jestli mrzne nebo je vedro. Benzín jsem nepoužíval nikdy, akorát tak jednou za dva roky na emisích
Tohoto stavu jsem samozřejmě nedosáhl hned první týden, a navíc já na tom mám pramalou zásluhu, tak perfektně to fungovalo především díky firmě J.Baránek - Sulejovice , tak že přeji hodně trpělivosti !!
Napsal: pon črc 09, 2007 06:06
od Patrac
musím dodat že mě to na LPG startovalo taky bez jediného problému u mý 07 zástavba tam byla Landi Hartogg. a chytalo to jak za veder tak v mrazech testováno při -18° takže marku chyba je někde jinde..
Napsal: pon črc 09, 2007 08:57
od Drobek81
taky startuju vzdy na LPG...i pri tuhych mrazech to v pohode chytalo...a jizda po meste LPG/benzin neni fakt rozdil, ovsem na dalnici motor pri rychlostech nad 140km/h na LPG ztraci a ma jakoby trhavej chod(vibruje a prenasi se to do kastle-prepnuti na benzin to krasne zklidni-nechapu)...Urcite neni v poradku ze to nestartuje na LPG, vzdyt i BA3uv vrak dela to same tak jestli nedelaji technici nekde stejnou chybku...chce to vychytat, pevne nervy...
Napsal: pon črc 09, 2007 09:13
od Patrac
Drobek81 píše:taky startuju vzdy na LPG...i pri tuhych mrazech to v pohode chytalo...a jizda po meste LPG/benzin neni fakt rozdil, ovsem na dalnici motor pri rychlostech nad 140km/h na LPG ztraci a ma jakoby trhavej chod(vibruje a prenasi se to do kastle-prepnuti na benzin to krasne zklidni-nechapu)...Urcite neni v poradku ze to nestartuje na LPG, vzdyt i BA3uv vrak dela to same tak jestli nedelaji technici nekde stejnou chybku...chce to vychytat, pevne nervy...
Drobku ty máš klasický brejle v airboxu?? tzn tedy jako klasické LPG??? Protože mě tu u stříkačky startuje VŽDY na benzín a po prvotním překročení určitých otáček ( u mne 1600) se to přepne na LPG.. Stejně tak u Luďka u jeho 1,8i.. a naproti tomu mám nastaveno že při překročení 5000 ot automaticky opět přepíná na benzín to právě v případě nutnosti tomu šlápnout za krk. Jinak jsem zvědav na spotřebu teď. 50/50% město mimoměsto a jezdím s tím úmyslně tak trochu jako prase. tzn 4 skoro neřadím a hiním ho pořád kolem 4000 ot.
Napsal: pon črc 09, 2007 09:24
od Drobek81
sice nemam brejle ale desticku po vstrikovanim, ale mam klasickej system LPG...Nemam zadnou elektroniku, "nacepuju" plyn pri startu rucne podle potreby(u tepleho motoru nikdy nevim-pak startuju dyl)...ale diky rychlosti jakou mota starter to naskoci v podstate hned...Mozna ze jak mas nastaveno ze po 5000ot/min to prepne tak to mozna je ten problem protoze na lpg to proste nezvlada...ale neresim, nastesti prodleva pri prepnuti benzin plyn neni znatelna tak to prepnu kdyz potrebuju(za rok sem vyjel skoro celou nadrz benzinu!!!)
Napsal: pon črc 09, 2007 14:12
od Křečík Barbuška
Patrac píše:musím dodat že mě to na LPG startovalo taky bez jediného problému u mý 07 zástavba tam byla Landi Hartogg. a chytalo to jak za veder tak v mrazech testováno při -18° takže marku chyba je někde jinde..
Ten systém co mám v autě je jaksi prost pumpovátka, jak bývá většinou obvyklé, nicméněž jsem zatím vypozoroval, že bude pravděpodobně nutné dodržovat přesný postup při spouštění studeného motoru. Zatím se jako teoreticky správný postup jeví.
1)sednout do auta
2)vytáhnout sytič
3)zapnout zapalování
4)spustit spouštěč
Výše uvedený postup mi včera téměř vyšel, ale snaha o zabrblání motoru mě tak vyděsila, že jsem nějak spanikařil a vypl zapalování
. Místo tlačítka kterým si pumpujete plyn navíc by u mě, mělo stejně zafungovat opakované sepnutí zapalování, je to ve vývoji. Nemůžu si vzpomenout jak jsem provedl spouštění to ráno po prohlídce, tam bude klíč, rozdíl 2° mezi horním a dolním stáním před barákem snad nemůže mít vliv. Údajně se dá hnout s délkou nástřiku po zapnutí klíčku, ale nevím jak a Zábřeh je daleko a k smluvnímu partneru Čadkovi se mi nechce.