Stránka 6 z 8

Re: Kontrolka mazania

Napsal: čtv čer 04, 2015 19:34
od valda1971
corsair píše:Toto ale robi len pri teplom oleji...
Teplý je řidší, než studený :wink:

Re: Kontrolka mazania

Napsal: čtv čer 04, 2015 20:00
od corsair
Dobre cize teraz mam co urobit? Kupit feldu a zigula dat do srotu koli nejakej blbosti?
Nedavno mi na volnobehu pri ozaj nizkych otackach ked valce ledva odpalovali a rucicka otackomera sa neodlepila od nuly svietilo mazanie ale uz okolo 500ot nie. Teraz ked natocim motor svieti a az ked preslapnem plyn fakt hlboko tak zhasne a maze uz normalne az ky sa nezohreje. Mam "navod k provozu a udrzbe" avtoexport ale tam sa nic take nepise.
Kolko zavad to moze robit?
Nevedeli by ste mi niekto jednoduch vypisat kroky co ako mam urobit?
olojpumpa.PNG
c9 s tym ma co? nahon rozdelovaca asi nic ze?

Re: Kontrolka mazania

Napsal: čtv čer 04, 2015 20:14
od Křečík Barbuška
On ti uz tu Vasik a nejen on psal o tom Tumovi ci dilenske prirucce. Ja bych prvne zkusil jine, nejlepe zarucene dobre cidlo kontrolky tlaku oleje namontovane misto rozvidleni. Vem si, ze majitele dvanactek a trinactek spokojene ziji i bez tlakomeru :-) . Co se tyce ukazatele tlaku oleje tak rafika ve svisle poloze znaci 4 bary. Obecne je co tisic otacek bar tedy na 4 tis. 4 pak fachci ventil. Reknemez tak pul bar minus je jeste ok. Co se tyce mazani tezko radit je to osemetne. Studuj prispevky Marka a tak baj voko tri roky zpet resil tento problem heroickym zpusobem uzivatel McGyver.

Re: Kontrolka mazania

Napsal: čtv čer 04, 2015 20:40
od Vašátor
Co ukazuje rafička tlakoměru při jakých otáčkách :?: Dejme tomu po 1000ot. Odpovídá to alespoň trochu tomu, co psal K-L?

Re: Kontrolka mazania

Napsal: čtv čer 04, 2015 21:27
od corsair
Teply motor
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG

Re: Kontrolka mazania

Napsal: pát čer 05, 2015 06:02
od dvk
No, to je špatné. První co bych udělal, tak místo tlakového spínače našroubovat klasický mechanický tlakoměr, abys vyloučil chybu čidel a viděl, kolik to skutečně maže - přesnou hodnotu. Podle toho co naměříš bych pak řešil dál, zda bude závada na čidlech nebo v olejovém čerpadle.

Re: Kontrolka mazania

Napsal: pát čer 05, 2015 06:22
od JmJ
dvk píše:No, to je špatné. První co bych udělal, tak místo tlakového spínače našroubovat klasický mechanický tlakoměr, abys vyloučil chybu čidel a viděl, kolik to skutečně maže - přesnou hodnotu. Podle toho co naměříš bych pak řešil dál, zda bude závada na čidlech nebo v olejovém čerpadle.
Neblazni, prece bys nechtel, aby udelal tu nejprimejsi a nejzrejmejsi vec, ktera se pro diagnostiku udelat da. To bys byl moc hr. Prvni je nutne vyvolat koncilium, pak rozebrat motor, vymenit kliku, blok, cely motor, nakonec auto a pak mozna, ale jen mozna, dojde na externi tlakomer. ;-)

Re: Kontrolka mazania

Napsal: pát čer 05, 2015 07:41
od Jimmi
Vašátor píše:
Jimmi píše:Mně tlakoměr vždycky ukazoval velice přesně.
Přesně? Měřil jsi zda odpovídají ukazované hodnoty realitě? Ano, tlakoměr jako orientační měřidlo pracuje pěkně a lze podle něj spoustu věcí usoudit...
Přesně = předvídatelně.
Čili při stejných otáčkách a režimu motoru (a správné hladině oleje) seděla ručička vždycky ve stejné poloze.

Mechanický tlakoměr je základ diagnostiky podobných poruch. Také se přikláním k tomuto řešení.
To olejové čerpadlo může mít opravdu jen zanesený koš nebo je obtokový ventil zaseklý v otevřené poloze nebo něco podobného.

Re: Kontrolka mazania

Napsal: pát čer 05, 2015 07:45
od corsair
Kurna fix, menim oleje filtre vsetko staram sa o to jazdim ako pocas zabehu as ono sa mi to odvdaci takto...

Jednu vec hovorim dopredu - kluku a nic podobne sa robit nebude. Max kontrola-podlozenie cerpadla. Ked nepomoze pojdu zazraky do oleja - ale to nejdem predbiehat. Idem merat tlak...

Re: Kontrolka mazania

Napsal: pát čer 05, 2015 08:18
od dvk
Zanesený koš bych vyloučil, ten spíš způsobí, že na volnoběh to jakštakš maže, ale s otáčkama tlak klesá - díky přiškrcenému průtoku oleje. (Měl jsem na UAZu :) ).

Re: Kontrolka mazania

Napsal: pát čer 05, 2015 10:19
od corsair
Inak ono staci motoru ked nesvieti kontrolka alebo pri zvysenych otackach musi mazat vacsim tlakom? Zajtra mi drzte palec nach sa mi to podari rozobrat ale aj zlozit...

Re: Kontrolka mazania

Napsal: stř čer 10, 2015 14:57
od corsair
v oleji je benzin nejde cez acpumpu kade teda?

Re: Kontrolka mazania

Napsal: stř čer 10, 2015 15:14
od Majo
ak si si na 100percent isty, ze nejde cez palivove cerpadlo, je tu druha, daleko horsia moznost. Piestne kruzky netesnia a zmes preteka po stenach valcov. Ale to auto by islo ako chora koza. Takze, to zrejme bude to palivove cerpadlo predsa len. Tiez som toto raz riesil, islo to stredom popri oske... Mimochodom, dostat benzin z oleja, zaberie aj dve vymeny...

Re: Kontrolka mazania

Napsal: stř čer 10, 2015 17:30
od Vašátor
Další možností, jak se může dostat benzín do motorového oleje je, když stojíš čumákem z kopce. Respektive kopce ... no, spíš průdký vjezd ke garáži. Občas se stane, že jehlový ventil karburátoru povolí a palivo samospádem protéká přes karburátor, ventily, pístní kroužky až do oleje.

Re: Kontrolka mazania

Napsal: stř čer 10, 2015 23:11
od corsair
on sa casom neodpari? na 99% si myslim ze nie ale nemam 100% istotu. Tak uz je tam treti olej od kedy to nemaze (zarucene nepancovany - uz aj to som vylucil) shell rimula 15w40 (aj este starorusky novy filter) a stale to iste. AC pumpa skusal som ustami podtlak/pretlak neunika vzduch nikde. Parkovisko je rovina. Ide normalne ako hodinky - teda vzhladom na pouzity karburator

Dalsia vec zatial som nemeral tlak - stale nemam redukciu - ale olej pri napojenej hadici namiesto budika pekne strieka uz pri volnobehu, ide pekne, nehraje sa motor nic. Ja som zvedavy naco pridem.

Inak uz mam tumu aj skodu ale len na 2101/02 dokopy 3ks knihy ale bohuzial nekompletne...