Stránka 6 z 43

Napsal: čtv srp 16, 2007 22:02
od Křečík Barbuška
Laďuša píše:Mno byl tam M8AD, tím slabším mogulem myslíš ten super stabil, jo??
Ano, po lehkých krůčcích bych šel s výkonností oleje nahoru, dle úsad, pokud by jsi hodil příliš dobrý olej hned nemuselo by to být produktivní neb by toho moc rozpustil naráz a filtr by se zacpal, následně by ti v moru lítal bordel bez filtrace. Záleží také na tom kolik nalítáš ročně atd. pokud to celý život jezdilo na slabší není nutno to na stáří hned trápit.

Napsal: čtv srp 16, 2007 22:04
od Laďuša
tonmi píše:Já osobně používám olej M3ASD TURBO.
mohl by jsi upřesnit ňákou specifikaci?
Na dotaz "M3ASD turbo" nebylo nic nalezeno ... :?

Napsal: čtv srp 16, 2007 22:06
od Laďuša
Koko Loko píše:
Laďuša píše:Mno byl tam M8AD, tím slabším mogulem myslíš ten super stabil, jo??
Ano, po lehkých krůčcích bych šel s výkonností oleje nahoru, dle úsad, pokud by jsi hodil příliš dobrý olej hned nemuselo by to být produktivní neb by toho moc rozpustil naráz a filtr by se zacpal, následně by ti v moru lítal bordel bez filtrace. Záleží také na tom kolik nalítáš ročně atd. pokud to celý život jezdilo na slabší není nutno to na stáří hned trápit.
mno celoživotně asi M8AD, takže asi je tomu přivyklej, tedy bych možná okusil ten super stabil a mohlo by bejt dobře, ne?

Napsal: čtv srp 16, 2007 22:11
od Křečík Barbuška
Ten Stabil bude dobrý, nemůžeš staříka moc trápit, M3AD je SC, M8AD SE, takže krok zpět, jedinou jeho výhodou je zimní provoz, je více tekutý 10W30, ale dle API berla.

M3ASD jsem na netu nenašel, nemyslel pisatel M7ADSIII ? I ten by Laďuša mohl použít.

Napsal: čtv srp 16, 2007 22:13
od Laďuša
Tak SC eeee :lol: , M3ASD jsem též nenašel... Seru na to, nebudu se do toho eště víc zamotávat, vemu Stabila a bude pokoj.....určitě lepší, než ta současná břečka :finga:

Napsal: čtv srp 16, 2007 22:17
od Křečík Barbuška
Laďuša píše:Seru na to, nebudu se do toho eště víc zamotávat
Jistě, stejně to jednou shnije, taky jsem tak šaškoval u žlutého a teď ten motor leží ve sklepě a jediné co se mi z něj zatím hodilo byla podložka pod hlavový šroub a ta na oleji moc závislá není, respektive chtěl jsem použít vačku, ale ta je poněkud opotřebovaná :lol: .

Napsal: čtv srp 16, 2007 22:22
od Laďuša
Koko Loko píše:Jistě, stejně to jednou shnije,..... :lol: .
děkuji......

Napsal: úte srp 21, 2007 11:43
od jakke
můžu se zeptat jaký nejkvalitnější olej používáte do motoru do převod. a dif.

Napsal: úte srp 21, 2007 13:15
od Marek
jakke píše:můžu se zeptat jaký nejkvalitnější olej používáte do motoru do převod. a dif.
Máš auto, jehož počátek výroby se datuje rokem 1969. Vycházej z toho.

Pokud do auta použiješ "moderní" maziva, víc mu uškodíš než prospěješ.

Do Lady je předepsán minerální motorový olej s klasifikací multigrade, tedy vícerozsahový - celoroční. Pro motory Lada jsou důležité dvě olejové normy - SAE a API.
Dle SAE normy se doporučuje obligátní 15W/40, případně 15W/50 stálejší za vysokých teplot.
Dle normy API, která přímo označuje výkon oleje, je dáno SD a výše (kdysi se dokonce povolovalo API SC, ale ta snad už ani neexistuje.....). Osobně doporučuji API SE - SG. Ani méně, ale ani více.
Výměnný interval VŽDY (bez ohledu na značku či kvalitu oleje) 10.000 km nebo 1 rok!!!

Do převodovky SAE 80W/90 nebo SAE 90 dle API GL-4. Výměnný interval dle výrobce max. 30.000 km nebo 5 let.
Do rozvodovky SAE 90 nebo velmi dobrý je SAE 85W/140 dle API GL-5. Výměnný interval - viz převodovka.


Pokud do motoru použiješ MOGUL Super M8AD (SAE 15W/50, API SE) nebo MOGUL Super Stabil (SAE 15W/40, API SF), je to ideální volba. Případně již zmiňovaný Trysk Super M7ADSIII (SAE 15W/40, API SG), ale ten je především pro naftové motory.

Napsal: stř srp 22, 2007 06:53
od vik2
Marku, cetl jsem ze mineralni oleje ztraceji po ohrati viskozitu. Takze jsou řidčí a huře mazou nez oleje synteticke.
Polosyntetika 10W/40 jakoby napul cesty mezi mineral/syntetika zda se byt vhodna i do starsich typu motoru.....

co myslis??????????????

Napsal: stř srp 22, 2007 08:17
od Wolf
Minerální olej se sice dá jenom těžko vyrobit s větším rozsahem viskozitních stupňů (směrem dolů udává literatura cca 25, tj. např. 15W/40, směrem nahoru je to ale možné i více, např. 15W/50) nicméně danou viskozitu v tomto rozsahu každý výrobce zaručuje. Polosyntetické oleje jsou jakýmsi kompromisem a jejich vlastnosti (které převládájí) jsou určeny zejména podílem syntetické složky. Mazací schopnost syntetického oleje je dána zejména jeho konstantní viskozitou a schopností vytvářet pevnější mazací film (díky syntetickým esterům), ale jejich hlavní předností je možnost takové aditivace, která již u minerálních olejů není možná. Co se týče viskozity není možné v provozních podmínkách vyrobit minerál 0-10W/30, která je výrobci motorů vyžadována. Zápornou vlastností syntetických olejů je nevratná změna degradací oleje při jejich přehřátí. Zvláštní pozornost je třeba věnovat olejům u motorů provozovaných na LPG. Vzhledem k vyšší produkci dusíkatých zplodin v motorovém prostoru by měly být používány oleje, které jsou aditivovány látkami, omezujícími nitrooxidaci, není-li to možné, pak by se měly používat polo, či plně syntetické oleje, kde jsou tato aditiva obsažena.
Ale abych odpověděl na původní otázku
jakke píše:můžu se zeptat jaký nejkvalitnější olej používáte do motoru do převod. a dif.
tak doposud jsem používal Shell Helix Ultra, ale při poslední výměně jsem přešel na Shell Helix Plus. V převodovce mám Mogul Syntrans 75W/90 a v diferáku Shell Spirax ASX 75W-90. Na propláchnutí při výměně jsem naposledy použil Mogul GX-FE PRO, ale to jenom proto, že ho tady Kaufland vyprodával za stovku/4 litry.

Napsal: stř srp 22, 2007 18:37
od Little Red Riding Hood
vik2 píše:Polosyntetika 10W/40
používám už ve dvou motorech... s dobrým ohlasem... na jednom motoru jsem zkoušel zvednout tlak mazání a kdybych tam nalil klasickej olej tak mě to vyflusne gufera... :lol: na druhém motoru je to v serii a mazání taky v pohodě... na obou je docela velká komprese.. min. 10/1 jediná nevýhoda je když ti motor bere olej tak se to docela prodraží.. :mrgreen:

Napsal: stř srp 22, 2007 21:00
od Laďuša
Paráda...tak jsem nakonec nalil ten super stabil, a hle......tlakoměr oleje náhle ukazuje!!! :P :)
Teď řadim při čtyřech....barech :finga:
Ale dále se mě během výměny ze zatim mě neznámých příčin totálně zesralo seřízení bo co motoru :? ....ale to bude jiný téma..

Napsal: stř srp 22, 2007 23:36
od Maysner
Laďuša píše:Paráda...tak jsem nakonec nalil ten super stabil, a hle......tlakoměr oleje náhle ukazuje!!! :P :)
Teď řadim při čtyřech....barech :finga:
Ale dále se mě během výměny ze zatim mě neznámých příčin totálně zesralo seřízení bo co motoru :? ....ale to bude jiný téma..
s tim tlakomerem sem zaznamenal po vymene oleje to samy :P
ja ted pouzivam Ekolube Super Tribon Motor Oil 15W/40

Napsal: čtv srp 23, 2007 01:26
od major
jakke píše:můžu se zeptat jaký nejkvalitnější olej používáte do motoru do převod. a dif.
Do rozvodovek i do převodovek používám ARAL HYP Synt 75W-90, do motoru ARAL Extra Turboral 10W-40.