Stránka 6 z 15

Napsal: čtv čer 02, 2005 18:19
od Števo
Na zraze , co boli ty chlapici, co aj ukazali naklonenie Lady. Tak vraveli , ze ak chcem nieco riesit s prednou napravou, tak mam dat urezane struny z volhy. Ze oni to pouzivaju na pretekanie.
Asi ich posluchnem a v buducnosti vyskusam. Lebo poznam jedneho chlapika , co ma doma nepojazdnu volhu a este nejake nahradne dielce. :lol:

Napsal: čtv čer 02, 2005 21:32
od Majo
čmelák píše:ty co furt riesis o tom zrezavani_? kua saq ked treba tak ufiknem a hotovo
vsak uz nic neriesim, uz len mavam rukou, vsak vas nik nepresvedci :twisted:

Napsal: pát čer 03, 2005 06:21
od čmelák
stevko ty nezabudni na mna ze chcem toho polaka a ked najdes aj volgu tak aj tu na cene sa dohodneme!

Napsal: pát čer 03, 2005 08:36
od expa
Majo .. ja tiez VOBEC nie som zastanca rezania pruzin .. dost som zvazoval aj s kamosom ako to spravit bez zrezania .. samozrejme jedina a dost dobra moznost by bola, speci nahriat a stlacit na potrebnu volnu dlzku, ale v com by potom pruzina chodila? Preto som dal aj tu foto ako je osadena v ramene .. a to uz je odfotene po dvoch urezanych otackach ... zial nebolo inej volby .. ale nastastie to nezmenilo moc charakteristiku .. ale ako tu niekto pisal .. presne tymto postupom sa pouzivali aj na rallyckach.
Dozadu maju ist predne pruziny z Fiat 125p .. na zaciatku prispevku to je napisane ... este som ich nezohnal, ale ked zozeniem a nahodim isto zreferujem .. kupil by som ich aj nove, keby som vedel na milion percent, ze tam fakt sadne.

Napsal: pát čer 03, 2005 18:39
od Madafaka
expa píše:admin teraz si sa tazko sekol!
Pruziny ti spravia HODNE vela ... ide o ich tvrdost, co ti sposobi mensie naklananie auto na stranu .. rychlejsie vystrelenie pruziny na vozovku v hrboloch, roletach a proste nerovnostiach a poviem, ze seriove tlmice krasne zvladaju TLMIT ... nie ani nic ine nerobia .. takze bacha na dojmy a pojmy ... skoda ze nemam na porovnanie videa z mojich jazd na sotoline, to by ste mali velmi dobry dokaz ake hrozne to bolo na serii a ake krasne je to s tymito prednymi pruzinami
A potesim vas aj s tlmicmi .. prave riesim Bilstein klasicke seriove plynokapalinove za bezkonkurencne nakupne ceny .. ked ich budem vediet a odskusam to na aute .. rad potom pomozem tym co ten podvozok aj vedia vyuzit a fakt im uz z fyzickej stranky auto ulieta.
zase sme sa nepochopili...ale uz tu nebudem nic pisat, lebo kazdy ma svoju teoriu a svoju skusenost...
na delphi jazdim aj ja, skvele, len kym nenajazdis 5tkm po ceskej D1... potom su fpici horsie ako tie stare...
ja mam vzadu nezrezane kombalove(ale mam LPG) a je to super, kym su dobre tlmice, ked prestanu tlmit (a oni prestali) tak to uskakuje a huuuupe (kym boli tlmice nove tak to nehupalo a neskakalo).
a uz som s tym robil aj mensi offroad...

Napsal: ned čer 05, 2005 14:16
od Števo
čmelák píše:stevko ty nezabudni na mna ze chcem toho polaka a ked najdes aj volgu tak aj tu na cene sa dohodneme!
Na fiatackych sme sa dohodli, ale z volgi to bude problem. Totiz chcem ich ja. A ten chlapik ma iba jednu volgu a neviem presne , ci ma aj druhe ako nahradne.

Napsal: ned čer 05, 2005 14:22
od čmelák
sa opytaj ked tak sa dohodneme :D

Napsal: pon srp 08, 2005 12:08
od expa
no otazka na anketu ... priemer dratu na combi pruzinach ... ja mam na sedane 13mm .. Drobek na combiku taky 13mm .. cennik popartu udava 14mm ... ty polacky mi prosim zmerteeeeeeee, ja je nemohu sehnat :((((((((((((((

Napsal: pon srp 08, 2005 16:11
od expa
bol som v BA u Saba a povedal, ze priemer dratu je ten isty, len ze maju o otacku viac a udajneeeeeeeeeeeeeee su tuhsie, ale zase takym nepodlozenym reciam neverim, kluci, mozete zavolat do vasho Pop-art abo ak to mate niekto blizko, skocit tam so sublerou a ak ich maju skladom, zmerat priemer dratu? Bo v cenniku maju combi so 14mm dratom a to je aspon z polovice to co hladam, ked uz ine neni.

Napsal: čtv srp 11, 2005 07:36
od čmelák
odmeram ti kombi pruziny priemer dratu dufam ze dnes alebo zajtra ti poslem cislo oki?

Napsal: čtv srp 11, 2005 21:32
od Ondrej
Števo píše:Myso musim Ta trosku opravit. Ma to skrutny stabilizator a plus este aj pomocny(dve male tycky zo strunoveho dratu na kazdej strane jedna .Smerom dopredu) alebo ako to nazvat. Ale u mna sa bude menit komplet predok(aj vnutorne blatniky). Takze naprava z druheho by sa dala prisposobit.
Až teď jsem si tu toho všiml, F125p opravdu přední stabilizátor, na obsahu nezáleží.

Ty "pomocné stabilizátory" s nakláněním v zatáčkách nemají nic společného, jsou to vpodstatě vodicí tyče pro spodní rameno, aby nemělo tendenci se kroutit při projíždění nerovností.

F125p má oproti žigulovi při větší šířce auta menší rozchod kol, protože mechanicky přímo vychází ze svého menšího předchůdce, typové řady F1300/1500.

To nahrazování bych chtěl vidět, je třeba si uvědomit, že ta náprava je opravdu o generaci starší, než u žigula a mmj. vinutá pružina i s tlumičem je uchycena mezi horním ramenem a karoserií.
expa píše:ty polacky mi prosim zmerteeeeeeee, ja je nemohu sehnat (((((((((((((
Neb se mi teď jeden Polák válí v garáži, jestli si vzpomenu, ten průměr pružin změřím. Ale nebude to dřív, než v neděli.

Napsal: sob srp 13, 2005 21:05
od Ondrej
Tak, povedlo se mi vyhrabošit příručku k 125p, takže to bude snad nejexaktnější.
K předním vinutým pružinám se udávají tyto míry:
Průměr drátu 13,3 mm
Vnitřní průměr pružiny 101,0 +- 1 mm
Volná délka pružiny 390 mm
Při působení silou 405 kp délka pružiny:
-u tužší pružiny označené žlutě více než 225 mm
-u měkčí pružiny označené zeleně 225 mm nebo méně

Tak si vyber :lol:

Chtěl jsem tento údaj porovnat se žiguláckou pružinou, aby bylo opravdu jasné, zda která z nich je tužší, ale Tůma míry pružiny vůbec neuvádí :shock: ?!!?!!?

To by už pro představu mohlo stačit, ne?!
:D

Napsal: pon srp 15, 2005 12:24
od expa
diky, diky velmo moc, dnes to porovnam s knihou a napisem sem. DIKY!!

Napsal: úte srp 16, 2005 19:18
od Dusan
Pružiny skupiny A žlta farba tvrdšie ako pružniny skupiny B zelena farba

Pri vymene rovnake pružiny v predu aj v zadu...vo vynimočnych pripadoch v predu A v zadu B

Spružina zadna priemer dratu 12,3 mm
vnutorny priemer 102mm
dlžka 442mm
zavitov 8
dlžka pružiny pri zataženi 2900N skupina A menej ako 273
B viac alebo rovne 273

Spružina predna priemer dratu 13 mm
vnutorny priemer 90mm
dlžka asi 360mm
zavitov 7,5
dlžka pružiny pri zataženi 4270N skupina A menej ako 232
B viac alebo rovne 232

Napsal: úte srp 16, 2005 19:48
od Ondrej
Mno... když vezmeme v potaz, že 2900N je 295,7 kp, budou ty polácké pružiny opravdu podstatně tužší (ono je to logické už tím, že nesou tíhu celého motoru s převodovkou a že mají přijít do žigula dozadu, což jsem prvně přehlídl).

Jen jednu připomínku bych měl k tomu Dušanovu popisku- pakliže jsou tužší pružiny značené žlutě (a to jsou, stejně jako u Poláka), bude jejich délka při zatížení vyšší nebo rovna 273 mm a délka zelených méně než 273 mm.

Dtto ty přední.

Uvádíš to předně naopak :idea: