Stránka 6 z 6

Re: 2105 Vasil

Napsal: ned zář 08, 2024 10:27
od Lightning
Chápeš to velice dobře :-)

Měrku mám jak úzkou, tak i širokou. Když jsem zjistil, že to neodpovídá podle tabulky, tak jsem vždy otočil vačkou tak, aby nekruhová část byla o cca 180° odvrácená od vahadla. Na ventily si nestěžuji, motor přestal vydávat zvuk jako šicí stroj. Takže seřízený budou v pořádku. Když jsem měnil část gufer na ventilech, tak jsem kontroloval jak vačku, tak i vahadla a vydřené nejsou.

Proč ale ksakru všichni nastavují 6. a 8. ventil při 0° a mně to ještě mačká. Díval jsem se i na videa a všichni to tak dělají, jen já mám vačku na vahadle :D (nebo jsem hloupý a nastavuji na řemenici vačky jinou risku, která tam nemá být)

Mám bezkontakt a byly už někým přenastavený pružinky odstředivky (cukalo také při malém plynu). Proto jsem koupil nový rozdělovač a ten se chová identicky. Po odpojení podtlaku, jede krásně. U Ozonu tedy jezdit s odpojeným podtlakem radši neriskovat?

Auto jako takové je v pořádku, jediný vážný problém je jen s tím předstihem, kdy na volnoběh mám cca 40° předstih...

Re: 2105 Vasil

Napsal: ned zář 08, 2024 10:59
od Vašátor
Pokud sedí značka na řemenici na 0st, píst je v horní úvrati, zároveň značka na rozvodovém kole proti nálitku, nastavuje se ventil 6 a 8. Ne, že to tak dělají všichni. Tak se to prostě dělat má a přes to nejede vlak.

Bylo sundané horní rozvodové kolo? Nenasadil ho tam nějaký umělec na kolík druhou (menší) dírou určenou pro zajišťovací plech šroubu?

Re: 2105 Vasil

Napsal: ned zář 08, 2024 12:35
od Lightning
Já jsem ho nesundával a co se dělalo předtím netuším. Jen než to začnu sundávat. Opravdu je možné u řemenové verze nasadit řemenici jinak? Podle fotky tam je jen jedna díra a drážka.
Snímek obrazovky 2024-09-08 133319.png
Snímek obrazovky 2024-09-08 133319.png (171.73 KiB) Zobrazeno 114 x

Re: 2105 Vasil

Napsal: ned zář 08, 2024 13:11
od Vašátor
Ajo vlastně, já zase zapomněl, že tam máš řemenový motor. Každopádně je tam něco špatně. I ten předstih je špatně. I nastavování ventilů je špatně, protože nastavovat ventily když je píst v dolní úvrati je blbost.

Re: 2105 Vasil

Napsal: ned zář 08, 2024 20:53
od Lightning
Vzhledem k tomu, že se řeší ventily, tak můžeme klikovku vynechat.

Tady radši posílám fotku, kdy nejdou nastavit ventily 6 a 8.
IMG20240908155703.jpg
Napadají mě možnosti:
- Je špatně vyražená drážka na řemenici a nastavuje se to už takhle blbě od začátku.
- Mohla se protočit řemenice vůči vačce.

- To by mohlo zapříčinit i ten špatný předstih, kdyby byly špatně nastavené rozvody.

Na řemenici je 2105-1006020 21

Až budu dávat na repasi hlavu, tak sundám i řemenici od vačky a podívám, zda není střižená.

Re: 2105 Vasil

Napsal: pon zář 09, 2024 09:47
od Luděk Ondrůch
Tu kontrolu řemenice udělej rovnou. Zařaď 1. rychl. stupeň, zatáhni ruční brzdu, tím eliminuješ možnost pootočení kliky, shoď řemen, a sundej a zkontroluj řemenici. Potom ji jen nastavíš zpět, nasadíš a napneš řemen, potom otočíš klikou o dvě otáčky a zkontroluješ rysky jestli sedí a máš hotovo.

Re: 2105 Vasil

Napsal: pon zář 09, 2024 10:26
od Lightning
Včera jsem se pokoušel povolit šroub na řemenici, ale nešlo to ani když jsem měl rychlost a ruční brzdu. Řemen byl neskutečně napnutý a bojím se, abych neurval uložení vačky z hlavy motoru. Jediný co mě napadá je rázový povolovák, ale na ten tam není místo... Nebo se bát o poškození nemusím, když pořádně zaberu?

Re: 2105 Vasil

Napsal: pon zář 09, 2024 11:38
od Vašátor
Nasadit klíč a jebnout do něj velkým kladivem. Rozvodový kolo ale dírou zajistit, ať to nedrží jen řemen.