Uz jen par kilometru a na tachometru bude svitit cislo 2000. Je asi na case pripsat par poznatku:
V prve rade bych rad poslal do haje vsechny ty redaktory, kteri v recenzich tvrdi, ze pevna zadni naprava nejde poznat. Bud v zivote nesedeli v jinem aute, nebo se jim v luxusnim letovisku v Portugalsku (nebo kam novinare Mazda svolala na predvadecku) nechce jedna z nejhlavnejsich zavad vozu hanit.
Pres to vsechno se auto ridi velmi pekne. Dobre sedi, ale te napravy je obrovska skoda. Na predokolku neni nedotaciva. Velke plus. Ale utvrdilo me to v tom, ze dalsi auto bude mit nahon na vsechny ctyri nebo jen na zadek. Predokolky proste nejsou pro me. Ale statecne si zvykam...
Zvykam si i na hodne odlisnou prevodovku, kde sestka ztraci pri rychlosti kolem 90 silu. Predtim jsem mel na BMW take dvoulitrovou atmosferu a i na sestku auto jelo pekne do rychlosti. Ale je pravda, ze pri 140 BMW tocilo nejakych 3600 ot. Mazda si spokojene brumla mnohem niz. Vetsi problem je nulova sila na trojku. Nejake dynamictejsi rozjezdy (napriklad najizdeni na dalnici) musi obcas obstarat na zacatku dvojka. Velky nezvyk. Proste dan za nizkou spotrebu.
Kdyz uz jsme u spotreby - parada. Nekupoval jsem auto kvuli tomu. Az nebudu mit na benzin, budu cestovat hromadnou dopravou. Ale spotreba u nezajeteho auta pri dynamictejsi jizde 6.0 l/100 km je velice prijemna.
Dalsi pochvala patri svetlum - prestoze mam "jen" obycejne LED (tedy neadaptivni, bez vykrajovani), sviti velmi pekne. Automaticke prepinani dalkovych/potkavacich svetel je velice prijemne. Akorat ne vzdy funguje uplne dobre a uz jsem parkrat musel vypadat za pekneho debila (nejvetsi problem je pri predjizdeni nebo najizdeni z pripojovaciho pruhu - pak vypadam, ze toho predemnou vyblikavam).
Hlidani jizdnich pruhu je naopak extremne otravna a nefunkcni zalezitost. Musel jsem to uplne vypnout.
Take me mrzi, ze si auto nepamatuje nektera nastaveni - napriklad i-stop se automaticky aktivuje po startu (tak jako u vetsiny aut), ale AUTO HOLD, ktery naopak povazuji za uzitecny, se musi zapinat rucne... Kdyz uz jsme u te brzdy - existuje moznost, jak auto odbrdzdit bez nutnosti nastartovat? Nepovedlo se mi to ani s vypnutym autem, ani se zaplym ACC. Asi se budu muset podivat do navodu...
Co me trochu zklamalo jsou moznosti zobrazeni hlavniho pristrojoveho panelu - ma obrovsky potencial vyuziti a pritom mi nabizi jen tri obrazovky. Prvni klasicky budik - ok, umi presne to, co byste ocekavali od klasickeho budiku...

Druhy je klasicky budik s prumernou spotrebou uprostred - zde bych po vzoru jinych automobilek ocekaval moznost zobrazit dalsi moznosti - spotreba aktualni jizdy, teplota oleje, prumernou rychlost, ujetou vzdalenost od startu atd. ... Velky krasny barevny displej, ktery vsak ukazuje jen jeden udaj, ktery je navic hned vedle budiku znovu. Nejak jsem nepochopil jak prepinat tripmaster. Musim projit navod.
Je sice fajn, ze po vypnuti zapalovani auto ukaze udaje o uplynule jizde, ale 1) nejdriv se rozlouci logem Mazda, pak zhasne (tou dobou uz odchazim z auta), za 2) az pak se rozsviti udaje o uplynule jizde a za 3) udaje tam visi takovou chvilku, ze si nestihnu vsimnout
Vcera jsem vyjizdel a venku bylo -2. Uz predtim mi obcas kratce po startu vrzalo neco od stredoveho panelu. Vcera se k tomu pridalo neco od B sloupku spolujezdce a neceho ve dverich ridice. Po zahrati auta to zmizelo, tak uvidime... Na netu pribyva spousta lidi s problemy v kvalite...
Ja mam zatim na reklamaci jen to sklapejici se zpetne zrcatko, ktere pravdepodobne rozbil servis v ramci svolavacky...
Celkove mam pocit, ze se na spoustu veci v ramci pripravy k prodeji vykaslali. Nemam tam nejnovejsi FW, ktery byl k dispozici, e-call nebyl aktivovany a buhvi na co jeste prijdu...
I pres to, ze jsem sem vypsal vesmes negativni veci, stale si myslim, ze nakup Mazdy 3 byla dobra volba a vzhledem k cene a vybave jsem si na nasem trhu nemohl vybrat lepe.
-------------------------------------
PS poprve jsem sveho psa svezl Mazdou - po vyndani zadniho plata a operek ma luxusni prostor vzadu. I kdyz to z fotky nevypada, je ta mnohem spokojenejsi nez na zadnich sedackach sedanu