Stránka 6 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř čer 15, 2016 13:58
od Marek
Pokud se jedná o výměnu uložení kliky, tak myslím, že to můžu vyučovat. Motory, které mi prošly rukama, bys asi těžko spočítal. Navíc motory podstatně větší (třeba čtyřmegawattové kogenerační jednotky), ale i mnohem menší. Je to na všech motorech stejné a vcelku nic na tom není.

Nicméně budu-li konkrétní, zjistil jsem toto: Pokud se na motoru 1,5dCi od Renaultu vymění ojniční uložení (včas), pak už je to v naprosté pohodě po celou další životnost motoru. Ty nové šály jsou z lepšího materiálu, zejména jsou-li od Kolbenschmidtu, a tudíž k jejich předčasnému opotřebení již nedojde. Předpokladem ovšem je včasná výměna oleje (30.000 km není včas) a použití toho správného oleje, tedy v mém případě dle specifikace RN0710. To mi problém nedělá.

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř čer 15, 2016 18:26
od zelvotron
jj, to je mi jasný, spíš sem to myslel tak že si díky tomu seženeš další klientelu, to se tu nějak řešilo že to už vylepšili, ovšem někerý kucí na <I> foru to mění preventivně každých 100 tis. km, čimž neřikám že je to třeba.

Mimochodem nedávno sem viděl na netu nádhernou dvojkovou thalii (i když použít slovo nádherný a thalie v jedný větě je trochu zvláštní) s 1,5 dci, najeto něco ke 100 tis, měli tam krásně nafocenou i pečlivě vedenou servisku - stránku po stránce - a první garančka a tudíž výměna oleje ve 42.000 km tak to sem se celkem smál.

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř čer 15, 2016 20:52
od Marek
Tak se budeš asi smát i nyní, drahý krunýřovče......

Přišla nám dnes poštou obálka, v ní TP, OTP a servisní knížka od vozu.

Při nahlédnutí do servisní knížky mi ztuhly rysy. Vůz je po jediné majitelce, paní Jaroslavě P. (ročník 1958) z Brna-Židenic. Druhým majitelem je uveden bazar Auto ESA. Úplně přesně - prvním majitelem byla leasingová společnost, pak paní P. a pak Auto ESA. Nicméně uživatel fakticky jeden.

No, a teď to přijde..... Už v bazaru mi vrtalo palicí, proč je uvnitř vozu ledabyle vhozená jakási mříž. Z toho jsem dedukoval, že majitel měl asi pejska a ten, aby měl v kufru pohodlí, měl krásnou oddělovací mříž. Jakej já jsem vůůůůůl !!!!! To auto je registrováno v kategorii N1. Ano, páni milí, je to náklaďák.

Ono to v zásadě až tak ničemu nevadí - krom toho, že tu blbou mříž tam prý údajně musím mít namontovanou, jinak se prý údajně dopouštím trestněprávního jednání. No, ještě, že mám psa a tudíž že to mám čím ospravedlnit, jinak by mi z toho regulérně jeblo.



Servisní záznamy v servisní knížce jsou velmi výmluvné.

Uvedení do provozu je v květnu 2008.

První výměna oleje po roce provozu (v pořádku) při stavu tachometru 22100 km (to už tak v pořádku není, ale proti předpisu výrobce taky ne).
Ovšem druhá výměna oleje je po třech letech provozu při stavu tachometru 66500 km (a to už je průser jako barák, neb interval výměny je v tomto případě strašných a děsivých 44400 km).
Třetí výměna oleje je uvedena pouze v poznámkách (bez razítka servisu), a sice v únoru 2014 při stavu tachometru 94000 km.
Poslední dosud provedená výměna oleje je pak uvedena rovněž bez razítka servisu (pouhou poznámkou) v srpnu 2015 při stavu tachometru 105800 km.
Nyní, v červnu 2016, je stav tachometru 111000 km. To je snad jediná skutečnost, která mě pro dnešek potěšila. Vypadá to totiž, jak ze záznamů servisní knížky, tak stavem vozu, že ty kilometry jsou skutečně skutečné.


Takže verdikt je jednoznačný: Objednány ojniční šály na kliku, olej a filtr. V sobotu jdu na to - dřív, než bude pozdě.

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř čer 15, 2016 22:03
od Viko
V ČR kategória N1 neznižuje počet miest na sedenie na 4?

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř čer 15, 2016 22:16
od Marek
V mém případě naštěstí ne. Mám v TP uvedeno 5 míst.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 00:15
od valda1971
Teda Marku - (četl jsem od začátku bez připomínek - neměl jsem důvod do toho kecat)- původně jsi chtěl úplně jiný vůz, jak druhem paliva, tak motorizací a nakonec jsi skončil u náklaďáku :) - Možná by Tě vychytali u nás na sídlišti s nedovoleným vjezdem :( Ty tak opatrný, domlouvající se s kolektivem nakonec koupíš něco, o čem ani nic nevíš :shock:
To mi připomíná koupi auta souseda, který před asi 25lety chtěl úsporný diesel (tehdy ! - dnes bezpředmětné :) ) a nakonec přitáhnul Fiata v benzínu a v automatu :mrgreen:

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 07:28
od dvk
Jojo, na to bacha, jak píše Valda - podle poslední novely vyhlášky se na kat. N1 vztahuje zákaz vjezdu nad 3.5t. :? Druhá blbá věc je, že dostat auto zpět do kategorie osobní se fakticky rovná přestavbě se vším všudy - vyjádření výrobce, stk, dekra a já nevím co všechno. Už to nevím detailně, ale když jsem sháněl Terrano, tak jsem na spoustu aut N1 narazil a výsledek pátrání jak z toho ven byl, že je to fakticky nereálné (přesněji řečeno nerentabilní). Tak aspoň, že nemáš snížený počet míst.

Tak pevné nervy ... snad aspoň ta klika bude OK.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 08:21
od Marek
Hele, když se to sere, tak se to sere se vším všudy. Už jen samotný fakt, že přepis (přihlášení) vozu musím dělat v Praze, mě dostává do varu.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 08:49
od JmJ
A nemuzes odstoupit od smlouvy? Predpokladam ale, ze uz si to zaplatil, takze by to byla hrozna tahanice.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 08:53
od Marek
Podle smlouvy mohu auto pouze vyměnit za jiné, a to do sedmi dnů a auto nesmí mít najeto víc jak 500 km. Jenže ono má již 800 km.

To je jedno. My jsme s autem velice spokojení. Dá se říct, že nám vyhovuje ve všech směrech. Rozhodli jsme se, že ho necháme oficiálně "přestavět" zpět na M1.
Sice to bude stát nějaké peníze (které nejsou právě malé), ale jdeme do toho. Už se stalo - co naděláme...............?

Přestavba, pokud se tomu vůbec dá tak říkat, bude pouze formální. Prakticky je to auto legitimní osobák. Žádná mezistěna, mříž či podobné tam již dávno není (a být nemusí). Žádný zásah do vozu proveden není. Kdyby do vozu kdokoli sedl, nemá šanci poznat, že je to N1.
Takže potřebujeme dobrozdání od dovozce, že přestavba zpět na M1 je možná (což je v našem případě pouze formalita). Tato formalita je ovšem na celé věci ta nejdražší položka. Chtějí 4500 Kč.
Pak se musí na STK, kde zkontrolují, že vůz je skutečně bez zásahu do konstrukce.
A pak na dopravku, kde to přepíší v TP.

Normálně bych se na to vyprdnul a klidně jezdil s vozem kategorie N1. Dá se říci, že pro mě jako obyčejného řidiče se skoro nic nemění. Akorát těch pár značek Zákazu vjezdu nákladním autům bez dodatkové tabulky..... A těch fakt moc není. Nehledě k tomu, že na našem autě nikdo nepozná, že je to náklaďák (jen z OTP).
Jenže moje paní bude pro firmu, kde pracuje, hodně jezdit a vykazovat cestovní příkazy. To byl primární účel koupě novějšího auta. A to má dva háčky. Předně - její firma jí cesťák na nákladní auto odmítá proplácet (bodejď by ne, když je dvakrát vyšší než na stejný osobák), a pak je tu problém, že by moje žena musela odvádět silniční daň. A ta je tak vysoká (2400 Kč ročně), že investice do přestavby na M1 se nám tak za tři roky vrátí.

Je to blbé, vím. Ale už nic nenadělám.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 08:58
od Viko
Nejaký "autobazarnický ksindl" sa asi pekne smeje... Len neni mi jasné, jak je možné, že si TP a servisnú knižku pozeráš až doma po zaplatení a podpísaní zmluvy.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 09:00
od Marek
Protože nám to poslali poštou z jejich centrály v Praze (auto je kupované v Brně) včera.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 11:08
od valda1971
A můžem Marku vědět co je to za bazar ?

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 11:34
od Vašátor
Ty jsi koupil auto aniž by jsi viděl velký TP a servisní knížku? Toto mi přijde zrovna jako jeden z důležitých faktorů, rozhodujících při koupi auta. A poté, kolik jsem viděl zfalšovaných servisních knížek a stočených tachometrů, bych bez prohlídky servisky a TP vůz rozhodně nekupoval. Obzvláště ne z bazaru. Kategorii vozidla ve smlouvě nemáš?

Každopádně přeji, aby prošlo všechno hladce.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 12:05
od zelvotron
Viko píše:V ČR kategória N1 neznižuje počet miest na sedenie na 4?
V ČR je to průser z jinýho hlediska, protože novou vyhláškou ministerstvo dopravy změnilo to že zákazy vjezdů a omezení kerý se dříve vztahovaly jen na nákladní nad 3,5 tuny se vztahují na všechny, což v praxi znamená, že v mnoha městech se v podstatě legálně nikam nedostaneš, včetně toho že třeba na 3 pruhový silnici nesmíš do levýho pruhu. Poldové to zatím neřeší, ovšem spoléhej na to, kor v případě městských... díky tomu jsme v práci vyměnili funglovou dailynu za starou fabku :mrgreen:

Takže se teoreticky může stát že se Marek s tím autem nedostane legálně k sobě do ulice, pokud by tam měl značku bez dodatkový tabulky určujicí hmotnost:

Obrázek



Marku, smát se cizímu neštěstí určitě nebudu, ovšem je fakt že tohle neprověřit před koupí byla vážně dost chyba, ale tak chybama se člověk učí a třeba to motor přežil bez větších nesnází, nevíš kde s tím paní jezdila a třeba to byl lehčí provoz pro motor a tak to moc neodnesl.

Aspoň teď víš, proč to někdo prodal. Já bych to tipoval tak že paní někdo poradil ať se toho včas zbaví s ohledem na to že ty motory sou na to náchylný a ona na údržbu dlabala, a fyzickej stav auta sis předpokládám jako kovanej odborník ohlídal, takže myslím že nemusí být nic ztraceno.