Немножко и о других брендах российского автопрома.
Tzv. rebranding je nyní v Rusku v oblibě
Tato zpráva se sice netýká bezprostředně VAZu, ale myslím si, že je určitě zajímavá, neboť dokumentuje současné změny a celkovou situaci ruského autoprůmyslu. Jak už
z této, případně
z této zprávy jistě víte, VAZ v říjnu/oktobri minulého roku změnil logotyp a v té souvislosti dochází ke změnám i v autorizovaných autosalonech. Tato změna není v Rusku ojedinělá. Podobným procesem nyní prochází i další dvě velké, známé a zavedené značky.
Značka první - ГАЗ
Na podzim v září/septembri, jako první z ruských výrobců, představil své nové logo GAZ. K této změně se GAZ rozhodl s náběhem výroby nových, či značně modernizovaných typů, majících přídomek
Next.
Nové logo se stalo více vzdušným, byly z něho vypuštěny
těžké elementy: korunky, nápis ГАЗ i linka rozdělující logo na dvě části. Je zvýrazněn historický znak loga GAZu - běžící jelen. Ten se ve znaku objevil v roce 1949. Nyní jelen nabyl na objemu, má více dynamické křivky a jeho celochromové provedení mu dodává na černém pozadí výraznost.
Nové logo GAZu se neobjeví jen na výrobcích Gorkovské továrny, ale postupně i na nových řadách autobusů vyráběných v jiných podnicích, spadajících do skupiny koncernu GAZ. Těmi jsou: ПАЗ (PAZ - Pavlovský Avtobusnyj Zavod), ЛиАЗ (LiAZ - Likinský Avtobusnyj Zavod) a КАВЗ (KAVZ - Kurganský AVtobusnyj Zavod).
Značka a logo GAZu je známé nejen v Rusku, ale i v mnoha dalších státech. Proto v rámci snahy o zpřehlednění a posílení postavení značky na trhu bylo přijato rozhodnutí k používání jen jednoho loga a názvu pro všechny řady a výrobky celé skupiny GAZ. Loga a značky PAZ, LiAZ, KAVZ budou používány již jen na starých modelech a s ukončením jejich výroby postupně zmizí a dále bude používána již jen značka GAZ. Ve společnosti GAZ předpokládají, že tento krok přispěje k úspěšnému rozvoji prodeje výrobků celého koncernu v mnoha jiných státech.
První vlaštovkou může být zahájení vývozu nové produkce do Srbska, kam už bylo vyvezeno mnoho vozidel. Nyní probíhají aktivní jednání o zastoupení a zahájení vývozu do Makedonie, Černé hory a Bosny a Hercegoviny.
Značka druhá - УАЗ
Po GAZu a VAZu dochází k rebrandingu i u UAZu. Ten začal probíhat teď v únoru/februári.
Jak se píše v oficiálním vyjádření UAZu, tak nový logotyp více zdůrazňuje tradici a historii, přičemž znaku přidává i současnou moderní lehkost a dynamiku. Na rozdíl od minulé varianty loga, používaného od roku 2000, je v současné variantě nápis proveden azbukou.
Typ použitého písma je v souladu s grafikou hlavního znaku. Při tom v UAZu setrvali u tradiční zelené barvy, která je však sytější. Ve středu znaku je pochopitelně zachováno tradiční stylizované písmeno «У» (U), přičemž tomu tak nebylo vždy. Za dobu historie UAZu bylo postupně použito více než 10 variant znaků.
Přechod na nový firemní styl bude probíhat postupně během letošního roku. Hlavním obdobím změn v prodejní síti bude rok 2017. Prvním modelem s novým logem bude nová verze Patriotu, který se začne vyrábět v druhé polovině letošního roku.