Stránka 6 z 35

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: úte črc 07, 2015 06:08
od Jarda_NIVA1.7
Tak jsem Nivu stříknul, není to sice nic moc, ale lepší než bylo :) Všude se to loupalo a asi dál bude no :/.
Včera jsem sundal víko ventilů, že je seřídím a napnu řetěz, ale zjistil jsem, že neotočím motorem :( popotlačovat se mi to nechce, přemýšlím zvednout jedno kolo a točit s tím, ale, co bude dělat zadek? nebudu muset odpojit kardan?

Jinak v pátek mám v plánu vyjet Rumunsko, Bulharsko, možná Albánie a Řecko, celkem odvaha s autem o kterém toho vím asi 5x míň než třeba o rapidu :).
Není někde seznam dílů, co si nejlépe vzit s sebou?
Vidím to:
klíňák, snímač polohy klikovky, ložiska předního kola, nějaké gumičky do válců, lanko plynu, altík, startér (mám ale nevím jestli fungují) červený motorový silikon, těsnění pod hlavu? a nevím, zas nechci vozit půl auta, ale abych byl schopnej alespoň s 90% procentní pravděpodobností odstranit nepojízdnost auta :).

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: úte črc 07, 2015 07:16
od Michael 4x4
altík, startér asi by bolo dobré vedieť či fungujú :)

Na by som ešte pridal jeden - dva kardanové kríže a čapy.

Nám raz chýbal napinák rozvodov.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: úte črc 07, 2015 09:47
od Jarda_NIVA1.7
Michael 4x4 píše:altík, startér asi by bolo dobré vedieť či fungujú :)

Na by som ešte pridal jeden - dva kardanové kríže a čapy.

Nám raz chýbal napinák rozvodov.
tak starter odzkouším, ale altík jedině zkusit namontovat...

to napínák úplně odešel? nepotkal se motor :shock:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: úte črc 07, 2015 09:52
od Michael 4x4
Jedna možnosť je altík namontovať, s troškou cviku to nie je až taká hrozná práca. Alebo existujú aj stolice na testovanie alternátorov, autoeletrikári by to mohli mať.

Potkal se motor. Ale nebolo to moje auto.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: úte črc 07, 2015 10:10
od Jarda_NIVA1.7
Michael 4x4 píše:Jedna možnosť je altík namontovať, s troškou cviku to nie je až taká hrozná práca. Alebo existujú aj stolice na testovanie alternátorov, autoeletrikári by to mohli mať.

Potkal se motor. Ale nebolo to moje auto.
hm z toho potkání mám největší strach... už jsem o tom párkrát slyšel, to v tom napínáku praskne pruzina nebo co se stane? potom je ale potřeba ještě vyměnit ohnuté ventily.... hlavy mám asi 3, ale nevím stav a tahnout s sebou celou hlavu :/

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: úte črc 07, 2015 12:16
od Luděk Musil
Jarda_NIVA1.7 píše:...
Včera jsem sundal víko ventilů, že je seřídím a napnu řetěz, ale zjistil jsem, že neotočím motorem ... .
Počkej ... to jako jsi přijel do garáže, vypnul motor, přebrousil a nastříkal auto a teď při odjezdu z garáže neotočíš motorem :?: :shock: .
Podívej se zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9146
L.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: stř črc 08, 2015 06:08
od Jarda_NIVA1.7
->Luděk Musil:
tak jsem to úplně nemyslel :) na řemenici je nějaká 36 a tou se k chladiči nedostanu, nakonec jsem otáčel tím kolem a i u nivy to jde, je vidět, že většina čtyřkolek bez uzávěrky, když dojde do tuhého, tak mají pohon jen jednoho kola, niva má s uzáverkou k dispozici alespoň 2 kola
nějak jsem to seřídil, vpodstatě jsem jen trošku zvětšoval vůli na výfukových ventilech, jinak to vypadalo OK, ale přijde mi, že mám rozvody nasazené o zub :( - když jsem kontroloval důlek na vačkovém kole vůči řemenici na klice
napnutí řetězu bylo taky zajímavé - po povolení matice a otáčení byl řetěz pořád volnější než to bylo původne, nakonec jsem při otáčení tyčku přitlačoval a když zalezla nejvíc, tak jsem zašrouboval matici - tak to teď je přibližně jak bylo

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: stř črc 08, 2015 08:12
od Majo
No... ten napinak nie je vymysleny uplne stastne, ale je spolahlivy aspon v tom, ze ked to raz dobre nastavis, vydrzi to dobre napnute aj 100tkm....
A s tymi volami, predpokladam, ze si ich zvacsil na 0,20... toho ja zastancom nie som, vzdy davam 0,15 natvrdo vsade a nikdy ziadny problem. Fakt nemam rad ked mi to klepoce ako keby som na to s..l.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: stř črc 08, 2015 13:50
od Luděk Musil
Jarda_NIVA1.7 píše:..., ale přijde mi, že mám rozvody nasazené o zub - když jsem kontroloval důlek na vačkovém kole vůči řemenici na klice...
Předpokládám, že víš jak zjistit u "íčka - jednobodu" horní úvrať pro 1. a 4. válec :?:
Dvojzářez na řemenici kolmo nahoru, je tam i výstupek na prsou :idea: .
A pokud není řetěz vytahaný - tak je důlek na vačkovým kole (poměrně) přesně proti značce na domku. L.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: stř črc 08, 2015 18:08
od Jarda_NIVA1.7
->Luděk Musil:
tak ja dal dulek proti znacce na domku a dvojzarez na remenici byl cca 10 mm od výstupku - takže "jen" vytahaný retez?
->Majo:
jj zvetsil na 0,2, ale neprijde mi to nejak hlucnejsi... u skodovek se vule zmensuji, jak se ventily zaklepavaji, to se zde nedeje a spis se opotrebovava vackovy mechanizmus a zdvihátka?

Teď jsem jel z práce a mám nějaký problém v elektrice, když chci ostříknout sklo nebo zapnout ventilátor, tak se mi odpojí zapalování :( a zhasne motor.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: stř črc 08, 2015 21:37
od Majo
Spravne, vole sa zvacsuju, takze nastavovanie je potrebne az ked "klepu" ...

Rele zapalovania? Kostra? Zacal by som pod pristrojovkou....

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: čtv črc 09, 2015 04:52
od Jarda_NIVA1.7
->Majo:
tak to byl konektor vedle ŘJ - během cesty do prace mi to přestalo jet a už jsem měl strach, ze si zkoušenim startovani vybiju baterku, ty konektory mam celkem zaoxidovane, jak to auto bylo asi několikrát utopeno, nevím jestli bych tomu pomohl například prostříkáním kontoxem

Jsem zvedav na tu dovolenou s prvky expedice, doufam, ze to vydrzi, trochu mam strach, kdyz jsem dojizdel dnes do krizovatky, tak na chvilku zacala svitit kontrolka mazani a to otacky byly přes 1000, pak uz se to nestalo, nechapu...

Vic jak 100km/h se s tim jet neda, hlučné mám vsechno - nejtizsi je prave ten motor a auto se hlavne cele rozvibruje pri brzdeni motorem. Do prevodovek a difu jsem pro jistotu dal tu přísadu LM proti zadírání, pridavna je ted trochu tizsi a pekne jde vyrazovat ta uzaverka.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon črc 27, 2015 16:14
od Jarda_NIVA1.7
Tak jsme doma (ČR, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Řecko, Albánie, Monte Negro, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko, ČR), NIVA dala 8tis. km s několika malýma závadama (asi 250km takovým terénem, který by nedala žádná škodovka a už vůbec né ty žluté trabanty:)- já už úplně začínám být alergickej, jak pořád říkají, že v Austrálii projeli víc, něž všechny offroady - možná tak, když je nesli :)) ), bohužel po Albánii v Monte Negru došlo k jedné větší závadě - seklý zadní diferák (minulý majitel nedotáhl pořádně 8 šroubů, které ho drží, křížil se, přišel o olej... :/ (musel to být rychlý únik :(, škoda difu :( )
Zjistil jsem, že mám tak ohlou zadní nápravu, že mi při větším křížení chytá pravé zadní kolo o podběh. A asi po 5 tis. km začala vypadávat čtyřka, napřed tam šla udržet a potom už ani to, už je to skoro stejné, jak bylo. Do motoru jsem dolil za cestu asi 10l oleje, to je taky slušné :). Jinak jsem měnil 2ks SB vlečných ramen, lisoval jsem to heverem o zvedací část prahu :). A urazil jsem držák L zadního tlumiče (už v Rumunsku). Ještě mi v Bulharsku ulítnul pevnostní šroub, co drží vrchní krátkou vlečnou tyč.
Po cestě bych rád homokineťáky kardanů + další SB přídavky. Budu muset vyměnit tu zadní nápravu s difem, znova převodovku a něco s tím motorem, doufám, že postačí výměna gufer ventilů...
O cestě určitě udělám nějaký report a dám nějakou galérku, hlavně NP Theti a komani v Albánii stály zato. V Theti jsem měl i trochu strach, po tom, co tam bylo zastřeleno několik turistů a ten kterého naposled chytli možná byl jen obětní beránek - něco jako Kajínek.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon črc 27, 2015 20:38
od Majo
Parada, tesim sa na podrobnejsi report :)

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: ned srp 09, 2015 20:55
od Jarda_NIVA1.7
->Majo: Děkuji, budu muset už něco napsat, než to zapomenu...

Dnes jsme počítali převod diferáků a je to v pr.... na 10ot. kola přední 20,5 ot. kardanu a zadní cca 19,75, pro jistotu 2x a vyšlo to stejně :(((. Takže ta náprava z nivy 2006 nebyla dobrá volba, jsem blbej, že jsem si to neověřil předem :(.

Takže tzn. předek 4,1 a zadek 3,95, mohu tím poškodit přídavnou převodovku? přijde mi, že se víc hřeje, že takto horká po 50km nebyla, ale je zas venku teplo, tak těžko říct.