Tak bych asi měl doplnit, co se děje dál
Před měsícem jsme vyrazili na výlet, na zámek Lysice. Předtím Valentýn jezdil jako z praku, oslovili jsme tedy kámoše s přítelkou ať jedou s náma. Když jsme vyrazili z domu, zdál se mi Valentýn nějaký bez výkonu, jako by občas na tři válce ... říkám si, že asi nějaký bordel či že jen dlouho stál. Jenže bez výkonu jsme jeli celý výlet, v kopcích ploužanda na dvojku, benzín mizel ukrutnou rychlostí, auto škubalo a jelo jaxtax jen při vysokých otáčkách. Dal jsem se tedy do seřizování, všechno to hezky rozebral, koupil nové zapalovací svíčky, kabely, ... osadil nové víčko rozdělovače (staré tedy fakt vypadalo...), palec, kladívka (vše ze starých zásob). Začal jsem zapalovací soustavou - promazal rozdělovač, zkontroloval vůle (žádné), nastavil odtrh, kouknul na pružinky odstředivé regulace jaké že tam vůbec jsou, nastavil staticky předstih. Poté jsem (týden na to) se pustil do ventilů. Jejda mane tam byly vůle jako u traktoru
, dopnul jsem řetěz, vyčistil odlučovač a týden na to pokračoval karburátorem. Sítko ucpané, v karbu kupa borčusu z rozpadlé membrány palivové pumpy, kterou jsem měnil ani už nevím kdy
. Plovák nastaven klasicky .... v poloze pro zavření celkem dobrý, v poloze otevření úplně na ... na ... naprd
. Pohrál jsem si tedy s karbem a ještě další hromadou drobností okolo motoru a začal pumpovat palivo. Ovšem druhotný zvuk pumpování byl takový sss...sss...sss... ovšem benzín nikde ani nevlhnul (původní opletené hadice). Nakonec jsem zdiagnostikoval přívodní hadici k palivové pumpě. Vymontoval jsem ji, z jedné strany ucpal a foukl.... a nechápal! Ucpanou hadici jsem profoukl takřka bez odporu
Vyměnil ji, nastartoval a najednou motor na sytič prostě nejede. Že bych byl takový gumák a klapku špatně seřídil? Samozřejmě že ne
. Jak jsem zkoušel ručně membránku sytiče, asi se jí to nezalíbilo a je po ní. Musím ji ještě vyměnit, novou už mám koupenou
I tak jsem ale seřídil předstih stroboskopem (statické nastavení dělám od oka, nechce se mi s tím drbat
).
Po dalším týdnu přišla na řadu nádrž ... přesněji nádrž z Ladátora
Na půdě se už válí notnou dávku let (asi 7), prázdná, na převaření hrdla ideál
. Pro jistotu jsem ji ještě dva dny sušil na sluníčku ... benzín byl normálně i po té době cítit, mazec. Hrdlo jsem tedy převařil, zevnitř jsem se opravované místa snažil zalít epoxidem, z venkovní strany natřeno epoxidem, karosářákem a vrchním epoxidem
. Při vyndání původní nádrže na mě vybaflo malé rezavé místo, ošetřil jsem jej, natřel vše voskem do dutin a šoupl tam "novou" nádrž