Re: Elektromobily
Napsal: čtv úno 09, 2012 17:45
Auta na vodu, teplo ze zimy... Tohle všechno budem jednou, lásko, mít!
Asi jo. Kde by se ve vozidle vzala energie na rozklad vody? Podle mě se vodík bude vyrábět v odlehlých oblastech typu Sibiř. K rozkladu se bude využívat jaderná energie. Pro nás to bohužel znamená, že vodík budeme nakupovat podobně jako ropu.Marek píše:Mně by se líbila taková trochu utopická vize:
Představte si, čistě teoreticky, že do auta se natankuje voda. Padesát litrů vody (třeba do nádrže místo benzinu). Tato voda se nějakým zařízením přímo ve vozidle elektrolyticky rozloží na vodík a kyslík. Tyto dva plyny se naprosto odděleným způsobem uloží zvlášť každý do svého zásobníku. Vodík budeme vstřikovat do spalovacího prostoru, do něhož předtím nasajeme kyslík. Kyslík by podpořil hoření vodíku.
Pěkná blbost, co mě napadla, co?
Napadla tě blbost větší než elektromobil - totiž ta elektrolýza má energetické nároky fyzikálně dané, a ty jsou vysoké - a nejdou ani občůrat, ani zminiaturizovat, ani zintegrovat... Upřímně řečeno, nevínm, jak to v té americe mají. Ale masovka to nebude. Vždycky je v tom nějakej háček.Marek píše:Mně by se líbila taková trochu utopická vize:
Představte si, čistě teoreticky, že do auta se natankuje voda. Padesát litrů vody (třeba do nádrže místo benzinu). Tato voda se nějakým zařízením přímo ve vozidle elektrolyticky rozloží na vodík a kyslík. Tyto dva plyny se naprosto odděleným způsobem uloží zvlášť každý do svého zásobníku. Vodík budeme vstřikovat do spalovacího prostoru, do něhož předtím nasajeme kyslík. Kyslík by podpořil hoření vodíku.
Pěkná blbost, co mě napadla, co?
Tak od čeho jsou dvojí tarify na el. bojler? Beztak lidi mají čím dál víc tepelný čerpadla a plynový kombinovaný kotle, tak bych řekl, že by to unést mohla. Určitě není problém nabíjet auto stejně jako bojler podle HDO a zvoleným (povoleným) výkonem.zelvotron píše:Jen tak na okraj, kousek od domu mám stojany s možností nabíjení elektromobilů zcela zdarma, takže jsem o tom celkem uvažoval, i když je mi jasný, že to zdarma nevydrží dlouho, ale vzhledem k tomu, že použitelný elektromobily se dají sehnat tak od 150 tisíc, tak se mi pořád vyplatí spíš spíš benzínový fáčko za pár kaček.
Akumulátory jsou podle mě na to ježdění po městě už dostatečný a ta životnost taky nebude nejhorší, teď už jen zbývá aby hóóódně zlevnily.
Další problém, je že kdyby se elektromobily rozšířily, tak současná přenosová soustava to neunese, vemte si že každej přijede večer domů, píchne auto do zásuvky a jupí jede 30 - 50 Ampér ze sítě.
Však máme tepelný čerpadla Teplo ze zimy není takovej problémLaďuša píše:Auta na vodu, teplo ze zimy... Tohle všechno budem jednou, lásko, mít!
o tom som písal....veliz píše: Mimochodem, asi víte, že v Neratovicích je čerpací stanice vodíku. Je tam kvůli jednomu autobusu, který jezdí na elektrickou energii vyrobenou v palivových článcích. Tohle není utopie, tohle už jezdí a vozí to cestující.
Milý Marťasi, to, že mám jednoduchý pohľad na svet je pravda. Lebo ten svet je v skutočnosti veľmi jednoduchý. Bolo to tu k diskusii, tak sme priložili nieaké fatky, ktoré nemožno ignorovať a poukazujú na nezmyselnosť podobného riešenia. A už prskáš jedovaté sliny. Ano, nikto nám to nenúti. Neviem ako Marek, ale ja určite takúto kokotinu nepotrebujem.MartasBrno píše:Veliz, Laďuša, mám takový dojem, že nejen Sid s Markem prostě mají jednoduchý pohled na svět a nedovolí, aby se jim otevřely oči trošku víc do široka. Je to depresivní, ale pochopitelné. Dokonce Hurikán to tu neušetřil potupy.
Opravdu, tan argument, že je to jen do města, což Sid zrovna nepotřebuje je super, tak jo, Side, už nikdo nebude vyvíjet elektromobil, svět čekal co ty na to řekneš a pokorně respektuje tvoji nepotřebu a s ušima sklopenýma opouští stoletý výzkum - přece nebude mrhat prostředky, když je to kravina. Marku, opravdu nikdo ti netlačí, abys jezdil elektromobilem na Jadran. Fakt ne.
Chtěl jsem tu ještě něco napsat, ale prdím na to. (pedagogové zhodnotí dle svých schopností - snad se nespletou)
Rád bych se občas svezl MHD, ale ono se to dnes bohužel nevyplatí. Je to drahé a nespolehlivé. Důvodů, proč nejede vlak či MHD je moc: mráz - praskají koleje, sníh - nefungují výhybky, vítr - padají stromy na koleje - vlak opět nejede, déšť - podemleté koleje, sebevrazi - vlak, metro nejede, zloději kabelů - vlak nejede, stávka - MHD nejede, záplavy - MHD nejede. Niva jede vždy.Sid píše:Skôr by sa nezmyselne investované peniaze do elektromobilov mali vložiť do zlepšovania mestskej hromadnej dopravy, aby v mestách nebolo potreba cestovať autom do obchodu, alebo práce. Alebo len niekedy prekonať svoju lenivosť a prejsť peši. Sám som prešiel na tieto alternatívy a som spokojný. Vrelo doporučujem.