Stránka 6 z 6
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: pát říj 21, 2016 18:23
od vodis
Jako bývalý majitel samary potvrzuju dojmy uvedené v článku. Oproti favoritu to auto bylo úplně jinde. Myslím, že možná i z těch důvodů prodej v ČSSR zpočátku záměrně vázl. Bytelné a velmi pohodlné auto se super motorem.
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: pát říj 21, 2016 19:56
od Kopr
vodis píše:Jako bývalý majitel samary potvrzuju dojmy uvedené v článku. Oproti favoritu to auto bylo úplně jinde. Myslím, že možná i z těch důvodů prodej v ČSSR zpočátku záměrně vázl. Bytelné a velmi pohodlné auto se super motorem.
Můžu jen potvrdit ....
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: pát dub 21, 2017 01:24
od stano112
Takže nedávno som si kúpil aj novú Samaru a teraz ju poctivo zabehávam
.
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: pát dub 21, 2017 10:32
od Majo
Kolky krát pretocene?
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: sob dub 22, 2017 15:29
od stano112
Majo píše:Kolky krát pretocene?
Ja som od roku 2007 tretí majiteľ a čo sa my priznal druhý majiteľ,tak tacho bolo pretočené dva krát.Čiže ja som auto kúpil keď malo na tacho 6000km v skutočnosti teda 206 000km.A popravde neveril som,že sa tacho podarí pretočiť aj mne,lebo odkedy som v 2010 kúpil 2112-ku,tak som ním jazdil málo a keď teraz pribudla aj crosska,tak ozaj jazdí Samarka už len občas.Má to síce blahodarný úcinok na jej skelet,hlavne v zime,ale nakoniec sa to podarilo.Takže Samarka má týmto pádom cez 300 000km
.
No a čo sa týka motora,okrem gufera na vačkovke a kľukovke som na ňom nemenil nič.Snáď len benzínové hadičky a tesnenia,membrány karbeca-ale to je bežná vec.
Spojka bola menená,ale bolo to vlastne kvôli tomu,že sa ulomil jeden prst vytlačnej vydlice,tak som to menil komplet.Pri tej príležitosti bol vyfrézovaný váčší otvor do obalu prevodovky a osadené puzdro s mazničkou,nakoľko sa mi stále sralo predné ložisko štartéra,nepochopiteľne osadené do prevodovkového obalu.Dospelo to až k výmene štartéra,ale odvtedy mám pokoj.
Prednej ani zadnej nápravy som sa ani nedotkol,to isté platí aj o riadení.Je to neuveriteľné,ale sú tam pôvodné čapy a nemajú vôľu!
Snáď čo si spomínam,tak som na nej raz menil predné ložisko.Manžety na homokineťákoch,výfuk,platničky a podobný spotrebák nepočítam.
Takže prajem jej ešte dlhý a produktívny život.
A ešte pardon,nespomenul som elektriku.Tá my bohužiaľ blbne,lebo chumaji ruský umiestnili poistkovú skrinku aj s relátkami pod odtok predného okna.Či za mokrého počasia zvykne nastať problém
.
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: ned dub 23, 2017 18:35
od Crocodile
Tak to je hezký nájezd, jo jsou nebo byly i auta, která mají přes půl milionu. V létě jsem u obchodu mluvil s nějakým důchodcem, který prý s 2101 najel přes půl milionu km - a nic zásadního za tu dobu nebylo potřeba opravovat... Takže jo, proč ne
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: ned dub 23, 2017 20:29
od stano112
Crocodile píše:Tak to je hezký nájezd, jo jsou nebo byly i auta, která mají přes půl milionu. V létě jsem u obchodu mluvil s nějakým důchodcem, který prý s 2101 najel přes půl milionu km - a nic zásadního za tu dobu nebylo potřeba opravovat... Takže jo, proč ne
Pol milióna,to je už pekné.To sa mne už nepodarí
.Nieže by som nejazdil,ale teraz je v permanencii len Crosska
a občas aj 2112-ka.Tá je na tom tiež slušne,už je na nej 180 000km.Ale verím,že tam kilometre stočili.Kupoval som ju ako 8 ročnú zo 71 000km v AAA.Aj tuším kto ich stočil,ale v AAA to neboli
.
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: ned dub 23, 2017 20:38
od Crocodile
Kamarád má 21053 z roku 1994, jeho rodiče s autem najeli už 210 000 km. Auto hnije, stokrát se záplatovalo, dostávalo zabrat v létě v zimě, ale z větších závad se řešila spojka - víc dílů se tam měnilo, vodní pumpa, sem tam různý drobnosti, před pár měsíci praskla kost k zadní nápravě....Ale ohledně pohonného ústrojí, auto šlape pořád výborně. Původně tam byl ten řízený karb. francouzským systémem axtec, po pár letech vyměněn za klasiku.
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: ned dub 23, 2017 21:01
od stano112
Crocodile píše:Kamarád má 21053 z roku 1994, jeho rodiče s autem najeli už 210 000 km. Auto hnije, stokrát se záplatovalo, dostávalo zabrat v létě v zimě, ale z větších závad se řešila spojka - víc dílů se tam měnilo, vodní pumpa, sem tam různý drobnosti, před pár měsíci praskla kost k zadní nápravě....Ale ohledně pohonného ústrojí, auto šlape pořád výborně. Původně tam byl ten řízený karb. francouzským systémem axtec, po pár letech vyměněn za klasiku.
To je tiež pekný nájazd.No ja som bohužiaľ na 2112-ke motor už dvakrát rozoberal.Nešťastný rozvodový remeň-raz z mojej hlúposti(nevedomosti) a raz bola na vine SlovLada.Odvtedy ho mením preventívne každých 30 000km.Aj teraz som ho asi pred 10 dňami menil.Ale celkovo už tá desiatková rada už nie je to čo stará klasika,alebo Samara.Oproti Samare som už na nej menil viacero vecí,uvidíme ako sa bude držať Crosska.
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: pát kvě 15, 2020 10:04
od Liftback
Ruský kabriolet od českého designera projede Brnem. Jen teď o víkendu
Zdroj:
https://www.idnes.cz/auto/historie/lada ... jetiny_fdv
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: ned kvě 24, 2020 06:34
od radek mb
Ta přední světla z desítky se k tomu hranatému zbytku nehodí, lepší a hezčí by byly původní hranaté samarácké.
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: ned kvě 24, 2020 12:24
od FOMA
Když byla vystavená na autosalonu v Brně tuším v roce 1997, tak vypadala velmi moderně
Vůbec mně nepřišlo, že by to tam nepasovalo naopak to působilo, že konečně příď shodila ty ůruské" hrany, které byly v tu dobu nemoderní. A ano, taky si ji pamatuju jak stávala za výlohou v Jilemnici
To jsem tenkrát ještě věřil tomu, že se Lada s modelem 110 velmi brzy vrátí a masívně rozšíří na našich silnicích
Re: Videa a fotky Samary
Napsal: pon úno 08, 2021 11:32
od Panthymaeus (Honza)
Celkem zajímavý web a hodně fotek Samary T3 pro Dakar.
https://porschecarshistory.com/lada-sam ... y-porsche/
Dokonce je tam i sken českého článku z novin, kde představují původní koncepci pohonu 4x4 pro soutěžní Samary.