Před pár lety taky psali, že u 2103 nejdou sklápět sedačky
veliz: průměrování názoru redaktorů je podle mě nesmysl, nic takového se pravděpodobně neděje. A jestli jo, tím spíš má každý z nich míň najeto a tím spíš výsledek za moc stát nebude. Navíc pokud testují dejme tomu dva spolu, vznikne obvykle jeden názor, ne dva. Ať se na to koukám odkud chci, názor majitele pro mě je daleko významnější - už jen proto, že se ho můžu ptát na problémy, co kde bylo třeba měnit, seřizovat, jestli z toho někde něco teče, co kde ubejvá, jak háklivá je spotřeba na benzín/styl jízdy/změnu stylu jízdy, co kde vrže, skřípe nebo mňouká, prostě asi milion věcí, na který nějakej pisálek na svých 100km nikdy nepřijde.
Nakonec ale o tom, jestli dokážu auto uřídit ve smyku, rozhoduju stejně jen a jen já.
Dneska ráno jsem si parádně "zadriftoval" (s předním náhonem) za felicií - ten cvok mě chtěl pouštět na sněhu a ledu v místě, kde není vidět ani prd (zatáčka+horizont), tak jsem to za ním vydržel couračkou 30-50, pak jsme odbočovali oba doprava na křižovatce - když začal blikat, vzdálil jsem se, on projel krokem, já jel asi 30 - a křižovatku jsem projížděl pod plynem bokem, už jsem si říkal, že udělám spíš hodiny, ale srovnal jsem to
Fakt, v to nedělní dopoledne to krásně klouzalo.
A nevim, s krátkou fabií I se na sněhu dá celkem řádit, při malých rychlostech, při větších už z toho mám nedobrej pocit. A kombík fabieII pro změnu vůbec nereaguje, co neurvou přední kola, nedá se uřídit - zato kontrolky na mě vyděšeně blikaj a blikaj ... pokud si smyku teda všimnou, oni totiž na jízdu bokem žádný čidlo nemaj
Než jsem se naučil nějak zvládat a odhadovat každý z těch aut, trvalo to nějakých 10 tisíc km u každýho. Po 1000km jsem jen věděl, že FI "padá přes čumák" a FII "drncá a je ignorant". Po 1000km s Kalinou jsem věděl, že převodovka dělá pazvuky, že to nežere a nechá se honit od nízkých otáček, ale ... to se dá víceméně zjistit i z grafů ...
Dneska vím, co si ve který zatáčce se kterým autem můžu dovolit a zhruba co mám dělat, když uklouznu ...
A taky že stará krátká FI se chová tak trošku jako angličák na hraní. Žádný velký záludnosti, jo, brzdit v zatáčce se s ní nesmí (to s ničím, ale s FI absolutně vůbec), to (asi) půjde přes boudu a do nezvladatelnýho smyku, ale jinak je poslušná ... což mi na začátku nepřišlo.
U FII jsem se nic moc navíc nenaučil, jen vím, že sedí víc než FI, ale to je asi spíš obutím a možná taky že se dá trochu využít ta prdel navíc.
S Kalinou jsem se toho naučil nejvíc, ale od dob služebáků s ní toho tolik nenajezdím. Až koncem ledna, kdy jsem jel po starý silnici dva dny po sobě do Prahy. Asi 50 km jsem trochu znovuobjevoval, ale na konci jsem si už byl zase jist tím, že na jízdní vlastnosti Kalina obě Fabky strčí do kapsy.
Jinak - mám pocit, že prostor pro posádku zajímá jen ruské recenze. Proč né ty naše? Podle mě tohle je údaj, který zajímá i běžného člověka, který si chce koupit auto, ne?