Závady, údržba, spoľahlivosť... Kúpiť Prioru?
Moderátor: Moderátoři
Tak jsem si přečet ten test z SM (Veliz díky), je to ještě ze straší éry SM, což tomu odpovídá, co mě ale vadí jsou vyložený lži. Například, že nejde zadní opěradlo sklápět a není v něm ani díra na lyže - oboje samozřejmě jde (mluvíme o sedanu).
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Před pár lety taky psali, že u 2103 nejdou sklápět sedačky
veliz: průměrování názoru redaktorů je podle mě nesmysl, nic takového se pravděpodobně neděje. A jestli jo, tím spíš má každý z nich míň najeto a tím spíš výsledek za moc stát nebude. Navíc pokud testují dejme tomu dva spolu, vznikne obvykle jeden názor, ne dva. Ať se na to koukám odkud chci, názor majitele pro mě je daleko významnější - už jen proto, že se ho můžu ptát na problémy, co kde bylo třeba měnit, seřizovat, jestli z toho někde něco teče, co kde ubejvá, jak háklivá je spotřeba na benzín/styl jízdy/změnu stylu jízdy, co kde vrže, skřípe nebo mňouká, prostě asi milion věcí, na který nějakej pisálek na svých 100km nikdy nepřijde.
Nakonec ale o tom, jestli dokážu auto uřídit ve smyku, rozhoduju stejně jen a jen já.
Dneska ráno jsem si parádně "zadriftoval" (s předním náhonem) za felicií - ten cvok mě chtěl pouštět na sněhu a ledu v místě, kde není vidět ani prd (zatáčka+horizont), tak jsem to za ním vydržel couračkou 30-50, pak jsme odbočovali oba doprava na křižovatce - když začal blikat, vzdálil jsem se, on projel krokem, já jel asi 30 - a křižovatku jsem projížděl pod plynem bokem, už jsem si říkal, že udělám spíš hodiny, ale srovnal jsem to
Fakt, v to nedělní dopoledne to krásně klouzalo.
A nevim, s krátkou fabií I se na sněhu dá celkem řádit, při malých rychlostech, při větších už z toho mám nedobrej pocit. A kombík fabieII pro změnu vůbec nereaguje, co neurvou přední kola, nedá se uřídit - zato kontrolky na mě vyděšeně blikaj a blikaj ... pokud si smyku teda všimnou, oni totiž na jízdu bokem žádný čidlo nemaj
Než jsem se naučil nějak zvládat a odhadovat každý z těch aut, trvalo to nějakých 10 tisíc km u každýho. Po 1000km jsem jen věděl, že FI "padá přes čumák" a FII "drncá a je ignorant". Po 1000km s Kalinou jsem věděl, že převodovka dělá pazvuky, že to nežere a nechá se honit od nízkých otáček, ale ... to se dá víceméně zjistit i z grafů ...
Dneska vím, co si ve který zatáčce se kterým autem můžu dovolit a zhruba co mám dělat, když uklouznu ...
A taky že stará krátká FI se chová tak trošku jako angličák na hraní. Žádný velký záludnosti, jo, brzdit v zatáčce se s ní nesmí (to s ničím, ale s FI absolutně vůbec), to (asi) půjde přes boudu a do nezvladatelnýho smyku, ale jinak je poslušná ... což mi na začátku nepřišlo.
U FII jsem se nic moc navíc nenaučil, jen vím, že sedí víc než FI, ale to je asi spíš obutím a možná taky že se dá trochu využít ta prdel navíc.
S Kalinou jsem se toho naučil nejvíc, ale od dob služebáků s ní toho tolik nenajezdím. Až koncem ledna, kdy jsem jel po starý silnici dva dny po sobě do Prahy. Asi 50 km jsem trochu znovuobjevoval, ale na konci jsem si už byl zase jist tím, že na jízdní vlastnosti Kalina obě Fabky strčí do kapsy.
Jinak - mám pocit, že prostor pro posádku zajímá jen ruské recenze. Proč né ty naše? Podle mě tohle je údaj, který zajímá i běžného člověka, který si chce koupit auto, ne?
veliz: průměrování názoru redaktorů je podle mě nesmysl, nic takového se pravděpodobně neděje. A jestli jo, tím spíš má každý z nich míň najeto a tím spíš výsledek za moc stát nebude. Navíc pokud testují dejme tomu dva spolu, vznikne obvykle jeden názor, ne dva. Ať se na to koukám odkud chci, názor majitele pro mě je daleko významnější - už jen proto, že se ho můžu ptát na problémy, co kde bylo třeba měnit, seřizovat, jestli z toho někde něco teče, co kde ubejvá, jak háklivá je spotřeba na benzín/styl jízdy/změnu stylu jízdy, co kde vrže, skřípe nebo mňouká, prostě asi milion věcí, na který nějakej pisálek na svých 100km nikdy nepřijde.
Nakonec ale o tom, jestli dokážu auto uřídit ve smyku, rozhoduju stejně jen a jen já.
Dneska ráno jsem si parádně "zadriftoval" (s předním náhonem) za felicií - ten cvok mě chtěl pouštět na sněhu a ledu v místě, kde není vidět ani prd (zatáčka+horizont), tak jsem to za ním vydržel couračkou 30-50, pak jsme odbočovali oba doprava na křižovatce - když začal blikat, vzdálil jsem se, on projel krokem, já jel asi 30 - a křižovatku jsem projížděl pod plynem bokem, už jsem si říkal, že udělám spíš hodiny, ale srovnal jsem to
Fakt, v to nedělní dopoledne to krásně klouzalo.
A nevim, s krátkou fabií I se na sněhu dá celkem řádit, při malých rychlostech, při větších už z toho mám nedobrej pocit. A kombík fabieII pro změnu vůbec nereaguje, co neurvou přední kola, nedá se uřídit - zato kontrolky na mě vyděšeně blikaj a blikaj ... pokud si smyku teda všimnou, oni totiž na jízdu bokem žádný čidlo nemaj
Než jsem se naučil nějak zvládat a odhadovat každý z těch aut, trvalo to nějakých 10 tisíc km u každýho. Po 1000km jsem jen věděl, že FI "padá přes čumák" a FII "drncá a je ignorant". Po 1000km s Kalinou jsem věděl, že převodovka dělá pazvuky, že to nežere a nechá se honit od nízkých otáček, ale ... to se dá víceméně zjistit i z grafů ...
Dneska vím, co si ve který zatáčce se kterým autem můžu dovolit a zhruba co mám dělat, když uklouznu ...
A taky že stará krátká FI se chová tak trošku jako angličák na hraní. Žádný velký záludnosti, jo, brzdit v zatáčce se s ní nesmí (to s ničím, ale s FI absolutně vůbec), to (asi) půjde přes boudu a do nezvladatelnýho smyku, ale jinak je poslušná ... což mi na začátku nepřišlo.
U FII jsem se nic moc navíc nenaučil, jen vím, že sedí víc než FI, ale to je asi spíš obutím a možná taky že se dá trochu využít ta prdel navíc.
S Kalinou jsem se toho naučil nejvíc, ale od dob služebáků s ní toho tolik nenajezdím. Až koncem ledna, kdy jsem jel po starý silnici dva dny po sobě do Prahy. Asi 50 km jsem trochu znovuobjevoval, ale na konci jsem si už byl zase jist tím, že na jízdní vlastnosti Kalina obě Fabky strčí do kapsy.
Jinak - mám pocit, že prostor pro posádku zajímá jen ruské recenze. Proč né ty naše? Podle mě tohle je údaj, který zajímá i běžného člověka, který si chce koupit auto, ne?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- submariner
- Příspěvky: 27
- Registrován: pát čer 19, 2009 13:47
- Bydliště: Bratislava
zacalo sa to prejavovat z casu na cas po 3000 - 5000 tis. km, samotny cap stal do 10,- EUR + praca, ale kedze vsetko bolo na zaruku tak to neboleloplavec píše:Takovýhle závady se vyskytují i u jiných nových aut? submariner,submariner píše:Medzi zavaznejsie by som zaradil napriklad gulovy cap v prednom lavom kolese (pri zastavovani a rozjazdoch rupal),
S priorou jezdíš denodenně?
ano s priorou jazdim s dennodenne
Naposledy upravil(a) submariner dne pon úno 14, 2011 09:49, celkem upraveno 1 x.
- submariner
- Příspěvky: 27
- Registrován: pát čer 19, 2009 13:47
- Bydliště: Bratislava
ja povazujem silny motor za velmi podstatny, ak totiz jazdis po vedlajsich cestach v kopcovitom terene tak sem tam potrebujes predbiehat (usek >>> Nitra - Zlate Moravce) tak potrebujes silny motor aby si nepredbiehal prilis dlho a neskoncil na prednej maske kamionu ktory sa ruti proti tebe. Tu poviem len jedno, zober si VOLVO. Preco Volvo nedava do svojich aut motory o nizsom zdvihovom objeme ako 1,6 pri naftaku a 1,8 pri benzine ? Podla mna iba so silnym autom mozes predbiehat bezpecne a s minimalnym rizikom !!!veliz píše:K čemu je ti silný motor, když jízdní vlastnosti pokulhávají? Auto by mělo být vyvážené, ne mít jednu vlastnost silnou (neříkám špičkovou, neboť atmosférická 1,6 dnes umí i 99kW) a další tři slabé.submariner píše:Ked som ju kupoval tak poziadavky boli, aby to bolo auto (v tej dobe pred srotovnym) cenovo do 9000 tis. Eur a pokial mozno so silnym motorom, takze 1,6 a 98k ma zlomilo.
O tom to právě je. Nové auto má být odladěné už z fabriky. To znamená např. první čtyři roky žádná závada.submariner píše: Teraz si trufnem povedat ze moja Priora je odladena.
Co sa tyka odladenie z fabriky tak viem, ze ine zanacky tiez niesu bohvie co, kamarat s Oplom Omegou s nim chodil do servisu s elektronikou a volajakymi hadicami v motore ako na klavir, po dvoch rokoch ked skoncila zaruka to predal.
Ano silny motor a rozumny ridic = svizna a pritom nestresujici jizda. Prejizdeni na par metrech usetri hodne casu a nervu. A ano, muzete rict, ze by si klidne pockate, ale kdyz pojedete 2x za tyden km - pisek - km, tak se vam proste uz moc cekat nechce a velmi ocenite, ze vam na predjeti staci velmi kratky usek.
VAZ 2104 1.3 1989
- submariner
- Příspěvky: 27
- Registrován: pát čer 19, 2009 13:47
- Bydliště: Bratislava
napis kolko mate najazdenych km a nie ako dlho ju mate, lebo to co som ja najazdil za 2 roky niekdo nazajdi za 10, a moji kolegovia maju HTP a navyse kombi a iba suhlasim s Wolfhuntom ze v kopcoh je to otras (2 dospely a cca 100 kg v kufri) a chudatko mala co robitLaďuša píše:Však v poho. Vyloženě opačný pocity zrovna ne, ale prostě jiný.Wolfhunt píše:Prepac, no taku mam ja skusenost. Je to asi o individualnom ocakavani vodica. Ja som z jazdy vo Fabii nemal dobry pocit. Ale to som ja - mozno Ty mas pocity prave opacne.
A eště jak tu padlo něco o tom vychytávání much - to je zrovna věc, která mi moc nesedí. Jestli to je u některých aut normální, tak je to smutný a k zamyšlení. My tu fobii máme asi 6 let a měnila se na tom žárovka.
Dedova 14rocna felicia nemala ziadnu zavadu, okrem odtrhnutej zasterky...pravda je, ze mala najazdenych 28 000km
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Má to najeto 50000. A já s tim nesouhlasim, 4 lidi, plnej kufr a do kopce to 90 v poho udrží. Že to je závoďák netvrdim, ale předjel jsem s tim už plno aut, prostě to chce u toho myslet a chovat se k tomu podle toho, co mam pod zadkem.submariner píše:napis kolko mate najazdenych km a nie ako dlho ju mate, lebo to co som ja najazdil za 2 roky niekdo nazajdi za 10, a moji kolegovia maju HTP a navyse kombi a iba suhlasim s Wolfhuntom ze v kopcoh je to otras (2 dospely a cca 100 kg v kufri) a chudatko mala co robit
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
HTP= mal som tú česť , ale nikdy viac . Je to stále v otáčkach motor sa trápy a samozrejme je to hlučné . Maximálne do mestasubmariner píše:napis kolko mate najazdenych km a nie ako dlho ju mate, lebo to co som ja najazdil za 2 roky niekdo nazajdi za 10, a moji kolegovia maju HTP a navyse kombi a iba suhlasim s Wolfhuntom ze v kopcoh je to otras (2 dospely a cca 100 kg v kufri) a chudatko mala co robitLaďuša píše:Však v poho. Vyloženě opačný pocity zrovna ne, ale prostě jiný.Wolfhunt píše:Prepac, no taku mam ja skusenost. Je to asi o individualnom ocakavani vodica. Ja som z jazdy vo Fabii nemal dobry pocit. Ale to som ja - mozno Ty mas pocity prave opacne.
A eště jak tu padlo něco o tom vychytávání much - to je zrovna věc, která mi moc nesedí. Jestli to je u některých aut normální, tak je to smutný a k zamyšlení. My tu fobii máme asi 6 let a měnila se na tom žárovka.
Keby som HTP dostal zadarmo tak zajtra je tam cedulka "predám "
HTP=Hádam To Pôjde
Ja to tak robim zo vsetkymB737500 píše:Keby som HTP dostal zadarmo tak zajtra je tam cedulka "predám "
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
V dnešním EURU je test BMW ActiveHybrid 7 a autor textu píše: "A v Mnichově jsou patrně natolik zaneprázdněni vymýšlením všech těch vzrušujících nových modelů s pohonem všech kol a sloganů obsahujících slovo "radost", že už jim nějak nezbývá čas dělat auto pořádně. Ve třech ze čtyř nových BMW, s nimiž jsme měl v poslední době tu čest, se vyskytl nějaký problém s kvalitou. V ActiveHybrid řady 7 to byly reproduktory, které přestaly reprodukovat - ať už šlo o rádio, telefon nebo zvuk parkovacích senzorů. Zamknutí, odemknutí a opětovné nastartování problém vyřešilo, ale zákazníci v této třídě jsou sotva připraveni zacházet se svým novým autem, jako by to byl počítač s Windows 95."veliz píše: O tom to právě je. Nové auto má být odladěné už z fabriky. To znamená např. první čtyři roky žádná závada.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Ona finta HTP je zvuk - po zvuku vám přijde, že se to i celkem hejbe. Ale zkuste sledovat na semaforech, když na to šlápne někdo v jiným autě velde vás.
S HTP se předjíždí fakt špatně a chce to hodně dobrej odhad a dobrý plánování.
S HTP se předjíždí fakt špatně a chce to hodně dobrej odhad a dobrý plánování.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Ono asi nie celkom bezdôvodne dekódovali práve českí kolegovia HTP ako "hovno to pojede". Ja som mal možnosť ísť Banská Bystrica - Praha HTPčkom aj krátko na to aj mojou 2111-kou a hádajte ktoré auto malo/nemalo problém udržať si 130 km/h v tiahlych kopcoch?
Čo sa týka spoľahlivosti, nebolo to dobré, ani vyslovene zlé auto, každopádne kamoš ho predal, kúpil Swift a odvtedy si bil hlau o múr (kazdých 30.000km odišla spojka, po 70.000 prevodovka, neustále problémy s podvozkom...) Teraz na jeseň bol rád, že sa ho zbavil. Dvojročný Swift pustil za 3000€..
Jednoducho dnes sa už autá nerobia bezporuchových 20 rokov, ale za živenie servisov.
Posledný priklad za všetky: pred časom som chcel kúpiť dodávku, rozmýšľal som nad VW Trasporter 5. generácie. Desivé vytriezvenie bolo, že som na to počúval samé stažnosti (pritom sa nejedná o lacné auto a taká T4 bola etalónom spoľahlivosti). No a vrchol som zažil dnes, bol som dať nastaviť geometriu na Lade v opravovniach Ministerstva Vnútra. Mali tam odstavených 6ks (slovom šesť kusov) pokazených policajných VW T5! Neveriacky sa pýtam technika: "To sa tak kazia?" Len prevrátil očami a odvetil: "Neskutočne."
Takže nejaké menšie závady na novom voze sú dnes bežný jav, či je to Priora alebo hocijaká iná značka. Za nepodarok považujem autá ktoré sa kazia neustále a so závažnými chybami (spomínaný Swift, Transporter, údajne niektoré Nivy, ..)
Pri zakladaní témy som myslel na závažné závady, takže každý príspevok dodá obraz, ale v globále konštatujem ze majitelia Prior sú spokojný.
Čo sa týka spoľahlivosti, nebolo to dobré, ani vyslovene zlé auto, každopádne kamoš ho predal, kúpil Swift a odvtedy si bil hlau o múr (kazdých 30.000km odišla spojka, po 70.000 prevodovka, neustále problémy s podvozkom...) Teraz na jeseň bol rád, že sa ho zbavil. Dvojročný Swift pustil za 3000€..
Jednoducho dnes sa už autá nerobia bezporuchových 20 rokov, ale za živenie servisov.
Posledný priklad za všetky: pred časom som chcel kúpiť dodávku, rozmýšľal som nad VW Trasporter 5. generácie. Desivé vytriezvenie bolo, že som na to počúval samé stažnosti (pritom sa nejedná o lacné auto a taká T4 bola etalónom spoľahlivosti). No a vrchol som zažil dnes, bol som dať nastaviť geometriu na Lade v opravovniach Ministerstva Vnútra. Mali tam odstavených 6ks (slovom šesť kusov) pokazených policajných VW T5! Neveriacky sa pýtam technika: "To sa tak kazia?" Len prevrátil očami a odvetil: "Neskutočne."
Takže nejaké menšie závady na novom voze sú dnes bežný jav, či je to Priora alebo hocijaká iná značka. Za nepodarok považujem autá ktoré sa kazia neustále a so závažnými chybami (spomínaný Swift, Transporter, údajne niektoré Nivy, ..)
Pri zakladaní témy som myslel na závažné závady, takže každý príspevok dodá obraz, ale v globále konštatujem ze majitelia Prior sú spokojný.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.