Stránka 6 z 12
Napsal: sob říj 30, 2010 23:21
od MartasBrno
dmatej píše:Já to dělal všechno samořezem, odfláknul jsem to, a jen jedinej byl ve rzi, ostatní dírky jsou v pořádku. Tuším, že jsem je akorát máznul vazelínou, jestli vůbec ...
A jiný praktický zkušenosti z montáže bys uvedl? A kde a za kólik jsi je sehnal...
Dík
Napsal: ned říj 31, 2010 01:30
od dmatej
To už si nepamatuju, někdo mi je přivezl (MZ?). Výroba finská, rozměrově širší než bylo třeba, ale evidentně se počítá s horkovzdušnou pistolí. Zimáky mi chvíli drhly, než jsem to dorovnal, ale určitě to pomohlo hodně, bohužel zkáza mých prahů již byla započata dávno předtím ...
A tak já ten zadek ze židle zvednu no ... Laďka má deníček ...
1.12.2006, přivezl mi je MZ ze Stoda a stály 698 Kč. Montáž 2.-3.1.2007.
Tak 5 let to ještě není
Napsal: ned říj 31, 2010 19:54
od MartasBrno
dmatej píše:A tak já ten zadek ze židle zvednu no ...
Děkuju, jsi hodný. Postupem času to možná využiju, tak je každá slušná informace dobrá. Uvidíme jak si poradím s opravama plechů již teď napadených. Obávám se přiměřených komplikací.
Napsal: ned říj 31, 2010 21:12
od Laďuša
MartasBrno píše:Obávám se přiměřených komplikací.
U žigula bych se nebál obávat i nepřiměřených komplikací
Napsal: ned říj 31, 2010 21:25
od Jakub Metelka
Laďuša, vlastní zkušennost
Napsal: ned říj 31, 2010 22:18
od dmatej
Laďuša píše:MartasBrno píše:Obávám se přiměřených komplikací.
U žigula bych se nebál obávat i nepřiměřených komplikací
Pěkný bonmot, to si někam zapíšu
Napsal: pon lis 01, 2010 08:04
od Patrac
no podběhu u motoru je nutný to uchytit alespoň 2ks samořezek. tam to prostě jinak nejde a je zbytečný to řešit jinak... je to 3mm tlustý plech to než vůbec vlivem vlhka jakkoliv zrezne rozpadne se ti celé auto. Nejefektnější montáž do blatníků je za pomoci horkovzdušky nahřát plastový podběh svěrkama si ho přikurtovat k blatníku a pak podběh za tepla promáčkmout kouskem zakulaceného dřeva a udělat tam malé zobáčky za které to drží. pak lehce zchladit hubkou namočenou ve vodě. mám to tak na svým autě a drží to super nikde žádná díra a tak.
Nejjednodušší a nejrychlejší je koupit si nerezový samořezky a velkoformátové podložky a na 5ti místech provrtat lem blatníku a do něj to prostě přišroubovat. Sice to pak tam rezne. jenže jak sem psal. Na 07 to tak bylo 12let a okolo samořezky byl asi 5mm kolečko rzi. ale i tak plech držel bezproblémů nikde nic nepadalo a tak.. Pokud to chceš jako užitkové auto volil bych samořezky, pokud jako veterána tak bych si s tím pohrál udělalt am ty promáčkliny za tepla a lem podběhů pak ořezal tak aby z venku nebyl vůbec vidět.
Prostě a jednoduše ať to tam přiděláš jakkoliv tak to pořád bude o 1000000% lepší než kdyby si to tam neměl. Podběhy na kulatou řadu vozí i Vašenkov.
jo a mmj před dvouma rokama sem osazoval origo podběhy na felicii. dovnitř zamořezky na lem to má přidělaný takový výstupky. Podobně jako sem si udělal já hím promáčknutím. A při osazování jsem musel používat horkovzdušku stejně jako u Lady. možná dokonce víc... Lemy na feldě už měly dost stejně tak vnitřky blatníků ale protože auto mělo jít do světa za 3/4 roku neřešilo se to. Prostě se to okartáčovalo natřelo odrezovačem, pak základ a dvě vrstvy Body ve spreji. dutiny se stříkly rezistinem. Přesto že to bylo rezavé do dneska rez defakto nijak nepostoupila ( auto nakonec totiž zůstalo v rodině) při čištění dutin sem z podběhů v předu i v zadu vytáhl 1,5 10L kýblu zatvrdlého blata tedy slovy 15L bahna kamínků trávy atd.... Bez keců sbíral jsem to s lopatkou a smetákem a přesto že měsíc nepršelo vrchní část bahna byla regulérně bahno tedy mokré..
Napsal: pon lis 01, 2010 09:58
od Vašátor
Já jsem plastový podběhy lehce oříznul a vsadil za lem blatníku. Jediné uchycení jsou dvě (tři) samořezky do podběhu. Jinak nic.
Vsazení za lem má jednu obrovskou výhodu - plastový podběh není vidět, což u vozidla se statusem veterána je velkým přínosem. Druhou věcí je to, že lem blatníku není nijak chráněn. Nicméně ten kousíček lemu není problém jednou za čas natřít a stříknout do barvy.
Napsal: pon lis 01, 2010 21:18
od dmatej
Já to neořezal. neb lemy mám věčně omlácené od sousedních parkujících aut. A nakonec mi kousek štípla primera, kterou jsem zručně tečnul ... teda jaksi nedobrovolně, jsa vytlačen z pruhu na ní a o ní jsem v tu chvíli nevěděl
K tomu, abych to ořezal dodatečně, jsem se ještě nedostal. Ani se mi moc nechce, je to docela silnej plast a nepůjde to snadno ...
Napsal: pon lis 01, 2010 21:50
od Sid
Vašátor píše:Já jsem plastový podběhy lehce oříznul a vsadil za lem blatníku. Jediné uchycení jsou dvě (tři) samořezky do podběhu. Jinak nic.
Vsazení za lem má jednu obrovskou výhodu - plastový podběh není vidět, což u vozidla se statusem veterána je velkým přínosem. Druhou věcí je to, že lem blatníku není nijak chráněn. Nicméně ten kousíček lemu není problém jednou za čas natřít a stříknout do barvy.
Takto to máme spravené aj my. Plastový podblatník je pekne vsadený pod lem a prišróbovaný 6kou skrutkou ku podblatníku. Matica sa zaťahuje odvnútra. Vzadu neviem ako sú prišróbované. Zadné máme durch predraté od kolies. Stane sa to pri vyššom zaťažení kufra.
Aj keď je to takto spravené veľmi vkusne a má to veľký prínos hlavne v zime, tak podľa mňa to nemá na aute so statusom veterána čo hľadať. Aj je to tam v takomto prípade zbytočné.
Napsal: pon lis 01, 2010 22:05
od Vašátor
Sid píše:
Aj keď je to takto spravené veľmi vkusne a má to veľký prínos hlavne v zime, tak podľa mňa to nemá na aute so statusom veterána čo hľadať. Aj je to tam v takomto prípade zbytočné.
Tak toto je otázka názoru. V případě, že ti bývalý majitel kompletně vyřeže přepážku, na které drží gumová záslepka mezi podběhem a blatníkem (zde již tolik řešená), je plastový podběh jedinou levnou záchranou. Apropó, podběhy mám pouze na předku
Napsal: úte lis 02, 2010 10:10
od MartasBrno
Vašátor píše:V případě, že ti bývalý majitel kompletně vyřeže přepážku, na které drží gumová záslepka mezi podběhem a blatníkem (zde již tolik řešená), je plastový podběh jedinou levnou záchranou. Apropó, podběhy mám pouze na předku
Jo, taky bych je dal jen na předek, vzadu jsou ty plechy udělané rozumným způsobem, tam se toho nebojím. Jinak status veterána nemám, pouze přemýšlím do budoucna. A vzhledem k mému stávajícímu ručení (díky Vašku) na to ani nijak spěchat nemusím.
Napsal: úte lis 02, 2010 11:48
od Vašátor
MartasBrno píše:A vzhledem k mému stávajícímu ručení (díky Vašku) na to ani nijak spěchat nemusím.
Áaaaa...koukám, že má rada se stala užitečnou
Napsal: úte lis 02, 2010 12:12
od MartasBrno
Vašátor píše:MartasBrno píše:A vzhledem k mému stávajícímu ručení (díky Vašku) na to ani nijak spěchat nemusím.
Áaaaa...koukám, že má rada se stala užitečnou
Ano, velice převelice
. To byl dobrej kauf. Sice mi dal jen jednu zelenou kartu protože prý nedostal duplikáty a ten kanclík byl taky takovej chudej, ale na to mi auto nejezdí
.
Napsal: úte lis 02, 2010 22:58
od dmatej
Haha, vyvedu vás z omylu - zapomínáte na urezávající horní konzoli panhardky. Pravá zadní strana jest ohrožena celkem řádně, do toho třístěnnýho vinglu se nakydá bláto a vyhnije. Panhardka pak příjemně bouchá a v zatáčkách začne se ozývati strašidelný zvuk! Toť kolo dřící o blatník ...
Akorát mě tak napadá, jestli to vůbec plastovej podběh překreje ... mhm ... no ... tak ... možná ... nic ...?!