Stránka 6 z 16

Napsal: stř čer 15, 2011 11:54
od JmJ
Hurikán píše:No ono primárně o Lady v zemích EU žádný velký zájem není a ani nikdy nebude. To si musíme na rovinu přiznat. Vždy se bude jednat jen o pár excentriků, jako jsme třeba my. :D Kdyby tady byl o tato auta opravdový zájem, tak změna ceny o +/- 15.000,- Kč nebude mít na prodeje nijak zásadní vliv. Takto malý rozdíl v ceně se projeví v celkové prodejnosti minimálně.

Za druhé většina zdejších automobilek žije z vnitroevropského trhu, kterému samozřejmě přizpůsobila strukturu a provedení svých modelů. Některé automobilky samozřejmě značnou část produkce buďto vyváží, nebo přímo vyrábí v zahraničí. Téměř vždy jde ale o upravené modely, které se od těch prodávaných v EU liší. Velmi často právě motory, emisními limity a jinými atributy. Proto jsou "ty samé" modely třeba v Rusku nebo Indii výrazně levnější, než v EU, přestože se platí ještě clo, protože se tam prodávají se staršími typy motorů, s chudší výbavou, atp. .....
Pri cene 200 000 je za vuz X je cena 220 000 za vuz Y o 10% vyssi, coz je na procenta vzato docela podstatny rozdil a zrovna v oblasti tech nejlenvnejsich strepu je cena myslim dost dulezita. Ono uz je jedno kdo ten krap vyrobil.

a sanci se uplatnit na nejakem trhu maji asi vsichni nejakou, jen o to musi stat. rusove o nas evropsky trh nestoji. nic vic, nic min. a moc bych za to nedal, ze o nas nemaji zajem hlavne z presvedceni. maji stale dojem, ze se nebudou pred nikym sklanet. je to jejich volba, ale rekl bych, ze trzni hospodarstvi a konkurencni boj k nim jeste asi moc nedolehl ;-). Zrejme se zatim ma fabrika a lide kolem ni porad moc dobre na to, aby ohli hrbet.

Napsal: stř čer 15, 2011 12:29
od Hurikán
JmJ píše:zrovna v oblasti tech nejlenvnejsich strepu je cena myslim dost dulezita
To je sice pravda, ale myslím si, že i v této oblasti je nějakých cca 5-10% z ceny naprosto nerozhodujících. Daleko podstatnější jsou jiné parametry a atributy, kgteré nakupující (obvykle) bere v potas. Podle mě podstatný cenový rozdíl začíná na 25-30%. Pod tuto hranici je rozdíl v ceně (čehokoliv) víceméně nepodstatný.

Za další je zde všemi opomíjený psychologický fakt a to ten, že min. 90% lidí si nic ruského nekoupí už z principu, protože ruské=špatné.

Konkurenční boj a tržní hospodářství už do Ruska dolehlo, ale jejich podmínky jsou značně odlišné od jejich. U nich neplatí magorská direktiva EU, přikazující milion debilit v autě, škrtící výkony motorů kvůli pseudoekologickým předpisům atp. Proto jsou pro ně důležitější úplně jiné věci, než pro nás.

A na konec ještě jedna důležitá věc. Aby mě někdo opět špatně nepochopil, tak já se přístupu Avtovazu nijak nezastávám! Taky mě vadí jejich "prodejní" politika v našich končinách, pozdní uvádění nových modelů atp. Já se ale všechny věci okolo snažím vidět v širším rámci, přesahující náš "nezaujatý" úhel pohledu. :idea:

Napsal: stř čer 15, 2011 15:11
od mayo456
ja naopak chápem že bežný rus resp. ruský trh ako taký má iné požiadavky na auto ako európsky trh. Myslím si však že ak by Lada dokázala vyrobiť schopné auto ktoré by sa nekazilo, ak by dokázala zaplatiť dobrú reklamu a vybudovať servisnú sieť tak by si to auto aj ľudia začali kupovať aj keby to malo byť trebárs auto z kategórie lacnejších. aj ten kto nemá prachy na drahé auto čaká že keď za to auto zaplatí tak chce, aby ho doviezlo tam kde chce, aby nemusel celý čas trčať v servise a keď sa predsa len niečo stane aby mal nejaký servis na svoje auto po ruke. dokiaľ toto nepochopia nemajú šancu. a takisto si myslím, že v odľahlých častiach Ruska granta ani R90 či Logan či čo to je nemá šancu pokiaľ to nebude jednoduchéauto akým VAZ 2105,2107 je.

Napsal: čtv čer 16, 2011 09:06
od Wolfhunt
Priatelia, uz je to raz tak, rusky trh ma skutocne ine poziadavky na auta. Vynimkou je "civilizovana" oblast medzi Moskvou a St.Petersburgom, ale v inych oblastiach je zivot podstatne iny a tazsi.
Rusky trh vo vseobecnosti nepotrebuje nizke spojlery, alaetronicke hracicky, co ked sa pokazia, tak sa auto nepohne. Potrebuje auto pre natvrdnutu rusku nohu, pevny podvozok, cenovo dostupnu natolko, aby Rusa auto zaujalo, inak sa bude nadalej vyvazat v 25-30 rocnych ziguloch, ktory si opravi medzi kavickou a cigaretkou.
AutoVAZ skutocne nepotrebuje export na to , aby prezil. Na to odkazane europske automobilky, ktore by nemohli fungovat v takom rezime bez exportu.
Export AutoVAZu je skor ceresnickou na torte a zaroven aj zadne dvierka, lebo mozno zahranicny trh na nieco zaberie.
V Nemecku napriklad celkom dobre idu na odbyt GAZy - zamozrejme, niej e to podstatna cast trhu, ale kazdym rokom sa percento trosku dviha. NIVY idu na odbyt stale - Francuzi napr. stale kupuju NIVY pre statne lesne podniky, lebo domaci trh nic podobne neponuka (NIVA bola inak asi najuspesnejsi vyvozny artikel AutoVAZu).
Nakoniec v tych najodlahlejsich castiach Ruska aj tak budu dalsich 20-30 rokov dominovat auta bez elektroniky. Lebo tam je to otazkou prezitia.

Napsal: čtv čer 16, 2011 09:49
od Laďuša
Já bych řek, že všude je a neni pravda. Já bejt AvtoVAZ, tak se asi na ňákej vývoz vyprdnu, když ty auta musim uzpůsobovat a jsem schopnej všechno prodat doma. Na druhou stranu v posledních tak 3 letech to asi na ruským trhu začíná houstnout, takže i ta modernizace bude třeba.
A jestli uspěje jenom auto bez elektroniky? No nevim, nevim. To se tradovalo i u železnice, že na Sibiři obstojí jenom lokomotivy se ss motorama a nenáročnou regulací a hle - asynchronní pohony na RŽD se začínají vzmáhat a přichází třeba i na BAM...

Napsal: čtv čer 16, 2011 10:26
od mayo456
no ale tú lokomotívu neopravuju v strede trans sibírskej magistrály priamo na koajniciach ke´d sa pokazí. a tie staré lady také sú že sa dajú opraviť na kraji cesty so základným náradím. preto is myslím že granta aj ke´d jednodchá bude ale dokiaľ bude mať elektroniku, nebudú ju kupovať. na rusa bude to vstrekovanie a pod. bude zložité na opravu na kraji cesty.

Napsal: čtv čer 16, 2011 10:35
od Laďuša
No, tim opravováním bych si nebyl tak jistej :P Právě, že pořádný depa tam moc nejsou a když lokomotiva zdechne, prvotní snaha je jí opravit právě eště na trati. To bylo radosti, když řada ČME3T přinesla elektrodynamický brždění a strojvůdcí se nemuseli v zimě ve sněhu každou chvíli válet pod lokomotivou a měnit zdrže. 8) Prostě vývoj jde dál a zrovna v oblasti elektroniky celkem dost. A ňáká elektrika v autě si s lokomotivou nemůže v ničem zadat. Takže i v autech je předpoklad, že to fungovat bude. Teď už jde jenom o to, jestli bude snaha, aby to vydrželo. Ale to neni o technice, to je o chtění.

A s tou opravitelností starý Lady kdekoliv je to taky taková naše idealizace. Jasně že zpravidla to je jednodušší a možnější, ale až se tě v lese něco podělá a ty nebudeš mít ten správnej díl a nebo nářadí, tak jsi zrovna tak v dupě :)

Napsal: čtv čer 16, 2011 10:43
od Cory
Keby ste vy vedeli kolko lád na Ukrajine jazdi so vstrekovanim a opravuju si to ludia sami doma...Vela zavad sa da zistit len zo spravania auta, nefunkcna suciastka sa vymeni a ide sa dalej...Rozdiel je len v tom, ze pokazenu elektronicku suciastku na 99% nebude nikto opravovat doma a kupi sa nova, kdezto stare mechanicke sa dali opravit. Vidim to tak, ze existuje niekolkonasobne vyššia pravdepodobnost, že sa skor pokazi nieco mechanicke (prevodovka, brzdy, atd.) ako samotna elektronika.

A ked sa Rusákom nieco pokazí na Sibíri, napr. taky rozdelovac, tak ho aj tak musi kupit v nejakom obchode, ktory by urcite dokazal objednat aj lambda sondu napríklad :)

Napsal: čtv čer 16, 2011 10:44
od Wolfhunt
Jasne, idealizacia nabok. Ale zhodneme sa asi na tom, ze v podmienkach Sibiri je lahsie opravit napr. Nivu alebo 2107 s karburatorom, ako napr. Mercedes G alebo nejakeho Nissana.
Granta uz elektroniku mat bude, ale povedzme si takto - je Granta auto urcene na skutocne tazke podmienky? Nie! Je to auto, ktroe ma nahradit zigule v tych koncinach Ruska, kde existuje ista miera servisnej siete. Navyse je tiez dost podstatne, ake chyby dokaze elektornika Granty zvladnut - niektore moderne auta sa ani nenastartuju, ked je napr. porucha lambda sondy), ine len zaklasia poruchu, ale pokojne idu dalej.
Nakoniec, Ludia sa naucia opravovat aj Granty v domacich podmienkach. Lebo povedzme si otvorene - ved na to nie je potrebne tri doktoraty...

Napsal: čtv čer 16, 2011 10:50
od Cory
Wolfhunt píše:Navyse je tiez dost podstatne, ake chyby dokaze elektornika Granty zvladnut - niektore moderne auta sa ani nenastartuju, ked je napr. porucha lambda sondy), ine len zaklasia poruchu, ale pokojne idu dalej.
Nakoniec, Ludia sa naucia opravovat aj Granty v domacich podmienkach. Lebo povedzme si otvorene - ved na to nie je potrebne tri doktoraty...
To je presne to, kedze tam ponukaju VAZovske 1,6ky, urcite sa elektronika nebude podstatne líšit, okrem RJ a podobny kozmetickych uprav. Pokial viem, tak motory tymito systemami pretrpia vela. A ked sa ludom na Sibiri pokazi stahovanie okna alebo el. nastavovanie zrkadiel, tak na funkcnost to aj tak nebude mat vplyv :wink: Ked vedia opravovat Kaliny a Priory, opravia aj Grantu.

Napsal: čtv čer 16, 2011 15:02
od zelvotron
A jej to jsou zase moudra, jako kdyby se i ty krabice nedělaly posledních x let se vstřikováním... Ono v podstatě to mpičko je o dost jednodušší jak karburátor, navíc je jenom pár věcí z toho systému co auto zastaví. No tak se vesnický kováří přizpůsobí stejně jak se přizpůsobili při přechodu z koňských potahů na krabice :P :lol:

Napsal: pát čer 17, 2011 10:05
od JmJ
Take se pridavam k nazoru, ze si tu ruskou automobilovou vesnici malujeme nejak zvracene.

Malo ktera zavada elektorniky neda o sobe vedet predem a stane se naraz a malo ktera auto odstavi uplne.

V cem ja vidim rozdil v pozadavcich na ruske auto a "zapadni" auto je spis treba pruchodnost terenem. Ale to si dost mozna take maluju nejak divne a je pravda, ze i s oktavkou se da ledacos projet, i kdyz hlinikova vana a kryci plasty ve me moc duvery nevzbuzuji, narozdil od docela solidniho plechu treba na 2111.

Ale i tak je treba si uvedomit, kolik tech "zapadnich aut" u nas jezdi, jezdi s tim lidi na pole, do lesa, na chatu atd a neznam moc pribehu o prorazene vane a znicenem aute. Na druhou stranu kazde 2. auto starsi 5 let ma ponicenou spodni hranu predniho narazniku :lol:


btw za posledni dobu jsem mluvil se _spoustou_ lidi ve veku 30 - 40 let, ze kterych uprimne vypadlo:" zigul, to bylo fajn auto, meli sme to v rodine, na tehdejsi dobu parada, nedam na to dopustit" a v zapeti dodaji "oni jeste neco vyrabi? vsak zkrachovali ne? nebo to byl moskvic?". Ja nechci rikat, ze kazdy takovy by si sel koupil zigula, ale do haje zeleneho ti lidi nejsou predem proti, jenze ani nevi, kde to auto videt, koupit a co od nej cekat.

Pro me za me, at se v cr neproda ani jedna lada za rok, k dilu se mame jak dostat a nekteri z nas jsou dost sikovni na to, aby to opravovali jeste 10 let. Jen proste pres veskerou snahu nepochopim tu rozpocenost VAZu v zajmu o evropske trhy. Vrcholem vseho je myslim neco, cemu se rikalo EuroPanel. Moderni pristrojova deska pro 211x. Evidentne melo jit o modernizaci pro prodej v evrope, v evrope to NIKDY NIKDO nevidel, par lidi na navsteve v rusku to "zahledlo". Sem debil ja, nebo nekdo v Togliatti ? Tam leva ruka nevi co dela prava a pokud ty ruce nekdo nenasadi k jednomu mozku, tak to zle dopadne. Ale kdo chce kam...

Napsal: pát čer 17, 2011 10:12
od Patrac
JmJ píše: btw za posledni dobu jsem mluvil se _spoustou_ lidi ve veku 30 - 40 let, ze kterych uprimne vypadlo:" zigul, to bylo fajn auto, meli sme to v rodine, na tehdejsi dobu parada, nedam na to dopustit" a v zapeti dodaji "oni jeste neco vyrabi? vsak zkrachovali ne? nebo to byl moskvic?". ...
tak s tímhle naprosto souhlasím.. nebýt mé osvěty tak v mém okolí o ladě ani neví že existuje a že něco vyrábí.. Jako Mě se Granta líbí moc. R90moc ne protože to je prostě Logan.. ale to není o typu auta ale o celkovém přístupu.. Rusi nemaj zájem a myslím si že nejen tu ale obecně by o to naopak zájem byl.. tož tak. a proto se tu mějte mizím pryč.

Napsal: sob čer 18, 2011 16:05
od Crocodile
http://www.youtube.com/watch?v=L5wQQ752 ... ture=feedu
R(F)-90 - první vyrobený. Video na yutube za 3 dny získalo už docela dost negativních hlasů. To taky něco vystihuje.

Napsal: ned čer 26, 2011 07:16
od mirozv