Kontrolka dobíjení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
canku
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 12, 2009 14:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od canku »

Dík. Pak pro mě asi bude lepší budík samostatný. Totiž budíky dva ..
Koukám, že tenhle http://www.ladaauto.wz.cz/palub2.jpg má navíc čísla :)
Nabídněte někdo.
Anebo můžete mi doporučit nějakej dobrej LADAvrakáč v Praze a okolí?

Čanku.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

canku píše:Koukám, že tenhle http://www.ladaauto.wz.cz/palub2.jpg má navíc čísla
Ano, to je budík osazovaný do modelů 2104 a 2105. Měl jsem ...... :( (tedy takový budík). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Lada_BV
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR
Kontaktovat uživatele:

problém

Příspěvek od Lada_BV »

Problém - při nastartovaném motoru svítí kontrolka dobíjení, ale svítí asi jen tak na 50%. Víte někdo kde by mohl být problém ? :lurk:

1. alternátor s dobíjením v sobě - origo, žádný doma dodělávaný bastl (Bastl Made in Slovenia - 60A) 8)
2. alternátor - nové ložiska, srovnané stírací kroužky, nové uhlíky, ujeto cca. 10.000 km 8)
3. kontrolka svítí při zapnutém klíčku a nenastartovaném motoře - stav OK 8)
4. kontrolka po nastartování motoru pohasne asi tak na 50%, ale voltmetr ukazuje, že napětí je OK, tedy alternátor dobíjí a to i při vyšší zátěži (tlumené světla, motor, vyhřívání zadního skla, zapalovač atd.) :cussing:
5. klínový řemen dán nový, napnutý, problém samozřejmě zůstal (starý byl KO) 8)
6. akumulátor 12V 60Ah staří 4 roky, startuje, je OK 8)
7. změřil jsem dobíjení měřákem - 14,2 V při nastartovaném motoru 8)

Alternátor sice dobíjí, ale nedělá mi to dobře na oči, když svítí červená kontrolka a navíc pojedu v únoru do Krkonoš s rodinou a nerad bych využíval služeb naší "SOS gardy". Byla by to potupa pro mého dvorního mechanika - mě.



14.02.2009 19:00 středoevropského času byla závada odstraněna. Verdikt = vadná jedna ze tří pomocných diod (neprůchozí v obou směrech), které napájejí regulátor dobíjení.


Všem co mi pomohli děkuji !!!
Naposledy upravil(a) Lada_BV dne sob úno 14, 2009 19:27, celkem upraveno 3 x.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

For Lada BV, lidem jako Ty ,kteří takto popíší závadu je radost poradit. Tak tedy- nevím jestli dobrá,ale rozhodně dobře míněná rada: Zkontroluj diody v altíku - tipuji na 90%, že je jedna vadná (spíše přerušená než zkrat) a kontrolka signalizuje nesymetrii usměrňovacího můstku (ostatní diody přebírají její proud - takže nenechávat dlouho neopravené).
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Když vytáhneš žárovku z kontrolky - bude to rychlejší
:D :D :D :D dobrá rada nad zlato :!: :axe:
---------------------------------------------------------------------------
Terazky vážne:
Připojuji se k názoru Petra HC - vadná/přerušená/proražená dioda na "podkově" (usměrňovací můstek). A s opravou bych moc neotálel - diody, které přebírají práci té vadné - jsou více namáhány. L.
PS: osobně jsem se s touto závadou nesetkal, přesto je možná.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Lada_BV
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lada_BV »

Luděk Musil píše:Když vytáhneš žárovku z kontrolky - bude to rychlejší
to je rada od LadaKRÁLE fakt dobré - tedy hlavně rychlá oprava :lol:

jinak děkuji oběma, vrhnu se na to dnes... nebo co nejdříve :( jsem nějak tak myslel, že by to mohla být dioda na můstku, ale nejsem elektromechanik, tak jsem radši počkal na dobrou radu

17:00 - doplnil jsem dvě fotečky - ten detail je kontakt na žárovku dobíjení a je pěkně zoxidovaný, mohlo by to být tím ???
18:00 - tak jsem zkusil diody - nabíječka + žárovka 12V 21W - dle mě OK - 6 diod a každou jsem zkusil na průchod i obráceně - vše se zdá OK, vše očištěno.
Jinak jsem zjistil, že uhlíky nejsou stejně zborušené - jeden je o cca.3 mm menší, ale přesto si myslím, že tady problém nebude, protože tem menší trčí ještě skoro 10 mm
22:26 - vše složeno a vyzkoušeno, prvních 30 sekund vše OK, pak jsem zkusil pozapínat vše co se dá (max. zátěž) a problém je tu znova, ale přidal se další - už to přebíjí na 14.6-15V. Příde mi, že bude v pytli asi dioda, ale měřil jsem to poctivě, pokud tedy byla moje metoda OK. Jsem to musel stejně složit, zítra jedu na STK, pak to rozdělám a dám proměřit švagrovi (elektrikář)

29.01.2009 07:00 - ujel jsem cca. 50 km, dobíjí to OK - nepřebíjí, ale kontrolka mírně svítí
30.01.2009 - do 1500 otáček nedobíjí a pak přebíjí a kontrolka stále prosvěcuje
31.01.2009 - další alternítor (z 2104 1700i) nedobíjí vůbec a kontrolka prosvěcuje
31.01.2009 - původní alternátor, modul regulace dobíjení z druhého altíku, dobíjí, ale kontrolka prosvěcuje
01.02.2009 sundal jsem altík ze své 21073 1700i (odzkoušený) vše OK, kontrolka neprosvěcuje, ale přebíjí to na 14,6V - už mám podezření, že měřák ukazuje blbosti (v mrazu)



první obrázek je modul regulace dobíjení z mého originálního alternátoru - je na tom napsáno MADE IN SLOVENIA a alternátor má 60A, nevíte, kde takový regulátor sehnat ???
Přílohy
DSC06903.JPG
DSC06899.JPG
DSC06902.JPG
Naposledy upravil(a) Lada_BV dne ned úno 01, 2009 20:15, celkem upraveno 2 x.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Diody řady KYZxxx musí mít podle katalogu v propustném směru při průtoku 20A max úbytek napětí 1,1V a v závěrném směru při -12V proud max 100mikroampér. Oxidace kontaktů žárovky nemůže způsobit to ,že by svítíla,ale podle toho jak je to zoxidované je možné, že je oxid i v zalisování diod do chladičů, nebo je oxid někde v obvodu propojení diodového můstku. Při proudu cca 50 A stačí přechodový odpor cca 0,05 ohmu k tomu, aby žárovka "mžourala".Víc mne zatím nenapadá.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Luděk Musil píše:Když vytáhneš žárovku z kontrolky - bude to rychlejší
:D :D :D :D dobrá rada nad zlato :!: :axe:
jojo??.. viděl jsi jak do dopadlo dnes u mě.. :D
Lada_BV
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR
Kontaktovat uživatele:

prosba !!!

Příspěvek od Lada_BV »

Jak změřit diody a vinutí alternátoru ???

Jaký odpor má mít vinutí statoru, rotoru atd. ???

Trochu vím, ale dotaz se směřován na odborníky !!!


Když z alternátoru s regulací dobíjení uvnitř tuto regulaci vyjmu a nechám jen uhlíky přidělám vnější regulátor dobíjení, bude alternátor dobíjet ? Pokud ne, tak proč ? Znám rozdíl mezi zapojením alternátoru s dobíjením uvnitř a dobíjením mimo, ale nechápu proncip buzení.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Lada_BV píše:Znám rozdíl mezi zapojením alternátoru s dobíjením uvnitř a dobíjením mimo, ale nechápu proncip buzení.
Je to banalita pokud není na výstupu z altíku dané napětí (regulátorem a to jakýmkoli) tak je na uhlíky přiváděno napětí a tím je buzen rotor (stává se magnetický) a altík vyrábí . Po dosažení požadovaného napětí se buzení odpojí , tím napětí opět klesne a "kolotoč"budí/nebudí se rychle opakuje . Výstup altíku MUSÍ být vždy připojen na zátěž jinak dojde k jeho poškození (odejdou přepětím diody) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Lada_BV
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lada_BV »

Takže když odejde modul regulace namontovaný na alternátoru, tak jej nahradím klasickým nosníkem uhlíků a přibastlým klasické relé dobíjení na blatník a bude vše kromě kontrolky dobíjení funkční ??
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Ano, přesně tak. Funkční by měla být ale i kontrolka, protože ta se napojuje na vyvedený střed vinutí, což je fast-on přímo na zadním krytu alternátoru. Na její funkci tedy tedy nemá typ regulátoru žádný vliv.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Pokud tam ovšem ten výstupní faston středu vinutí je.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Koko Loko píše:Pokud tam ovšem ten výstupní faston středu vinutí je.
Ano správně. Jsou totiž i alternátory, které tento konektor nemají.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Lada_BV
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lada_BV »

Hurikán píše:
Koko Loko píše:Pokud tam ovšem ten výstupní faston středu vinutí je.
Ano správně. Jsou totiž i alternátory, které tento konektor nemají.
není tam :cry:

Tak jsem celý altík podrobil řízené destrukci a to včetně můstků a můžu konstatovat, že jsem měřil diody, ale nepochopil jsem co mám vlastně naměřit, tak jsem to znovu vyzkoušel nabíječkou a 4W žárovkou a můžu konstatovat "asi" jsem našel vadnou diodu. Je to ta malinká dioda co je na kladném můstku z kterého je napájeno buzení alternátoru. Tato dioda nepropouští napětí v žádném směru. Že by z tohoto důvodu prosvěcovala kontrolka dobíjení? Samozřejmě bez vypájení těchto diod závada nešla najít. :cry:
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“