Stránka 6 z 73

Napsal: stř úno 16, 2011 13:05
od Laďuša
Mě spíš zaujalo tuto:
Teepeeho odkaz píše:Из дилерских салонов Lada Новосибирска исчезла модель ВАЗ-2105. Это связано с прекращением производства легендарной модели в декабре 2010 года.
To jako, že krabice se v Toľjatti přestaly vyrábět? Jaktože o tom tady nic nebylo a dozvídam se to podezřele z tutoho článku?

Napsal: stř úno 16, 2011 16:56
od Veverka
Nepřesunula se jejich výroba jen do Iževska?Jestli ne tak to je opravdovej konec :cry: .

:? Od Moldávie po Uzbekistán zmizela z oficiálních stránek 2104 :x

Na Ukrajině se zbláznili?Nabízet na stránkách lady novou samaru a vedle sebe 21074-30 (1.6 EU3/motor 21067-za 48 000hřiven) a 21074-20 (1.5 EU2/motor 2104-20) bych možná pochopil(05 se oficiálně neprodává na UA pár let),k tomu ale je 21070 s motorem 2103 za 34000 hřiven.

Nakonec mě dostal prodej starých ( 43500hřiven) a nových (66000hřiven) samar vedle sebe.

Napsal: pát bře 18, 2011 10:56
od dvk

25 let radiace

Napsal: stř dub 27, 2011 14:07
od dvk
25 years of radiation

Zajímavé fotky a osobní příběh vztahující se ke smutnému výročí těchto dnů, "Žiguli za cenu života."

These operators are heroes, either because of their recklessness or ignorance. They were paid a 5 time higher wage and promised the “Zhiguli” without standing in a queue. But very few of them seem to have managed to get this car… The radiation level in the place of a photographer was 2 r/h, in the place of operators – at least 20 r/h. It means it was safe to work here only for an hour which was actually impossible in such circumstances. Besides, Russian people pursuing big money and the “Zhiguli” left their dosimeters in a “clean area” so that they wouldn’t be sent away from the “hot area” before time. That’s the paradox of the USSR – the “Zhiguli” at the cost of life.

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st duben 27, 2011 16:00 ]
a k tomu hned (pro neznalé jako já) překlad pana Googla (autentický):
Tyto operátory jsou hrdinové, ať už kvůli jejich nedbalosti nebo neznalosti. Oni byli placeni 5 časových vyšší mzdu a slíbil "Žiguli", aniž by stál ve frontě. Ale jen velmi málo z nich se zdá, že se podařilo získat tento vůz ... úroveň záření v místě fotograf byl 2 r / h, v místě operátorů - alespoň 20 r / h. To znamená, že to bylo bezpečné práce zde jen jednu hodinu, která byla vlastně nemožné za těchto okolností. Kromě toho ruští lidé sledují velké peníze a "Žiguli", opustil jejich dozimetry v "čistém prostoru", takže by neměly být poslán pryč od "horká místa" před časem. To je paradox SSSR - "Žiguli", za cenu života.

Napsal: ned kvě 08, 2011 19:08
od dandy
Trochu som sa túlal a našiel toto: http://www.avia350.cz/cs_intro.html Vedel som, že v Letňanoch dávnejšie pred výrobou licenčných Renaultov skúšali výrobu miniautíčok, ale aj v závode Moravan kdesi na Morave? Myslel som si, že to bol závod na výrobu bezpečnostných pásov. Alebo je to každé iné a inde?

Napsal: pon kvě 09, 2011 07:45
od Luděk Musil
dandy píše:ale aj v závode Moravan kdesi na Morave? Myslel som si, že to bol závod na výrobu bezpečnostných pásov
Podle popisu z obrázku říkají _výrobci letadel_ , proto mi vychází
AVIA Letňany (viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Avia) a
MORAVAN Otrokovice (viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Moravan_Otrokovice)
A firma MORAVAN Brno (bohužel žádný odkaz jsem nenašel) měla sídlo v Brně na ulici Podnásepní a zabývala se výrobou bezpečnostních pásů (které mimochodem dodávala i do vozidel naší značky). L.

Napsal: pon kvě 09, 2011 19:19
od dandy
Priznám sa, že som žiadne odkazy nehľadal. Mnoho kedysi existujúcich firiem už neexistuje alebo po privatizácii majú iné názvy. A keď neviem sídlo ťažko sa orientovať čo je čo.

Moravské pásy a pardubické svetlá sú mi známe v žigulovi. :D Mám pocit, že aj cievky pochádzali z ČSSR, aspoň časť produkcie určite.
... a bulharské reglery, maďarské časti rozdeľovačov ...

Napsal: pon kvě 09, 2011 20:11
od Luky
...a maďarské stěrače :lol: , snad jsem ještě nepotkal žigulíka, který by měl jiné...

Napsal: pon kvě 09, 2011 20:13
od ger007
na jednom mam BOSH na druhom mam CCCp

Napsal: pon kvě 09, 2011 20:22
od Veverka
Oba CCCP ale jednomu chybí chrom :) .

Napsal: pon kvě 09, 2011 20:42
od Luky
:cry: Tak to jen já a žiguláky z okolí máme maďarský :lol:

Napsal: pon kvě 09, 2011 21:34
od MartasBrno
Já mám stěrače italské :-) Jsou ještě kratší než ruské.

Napsal: stř črc 13, 2011 13:40
od MacGyver
Jo na trojce jsem měl taky maďarské, ale vypadaly jako by byly jen z hliníku (prostě nic pro mě), tak jsem na vrakovišti ukořistil pěkné chromované CCCP.

Proč jsem ale vyhledal toto téma?
1) Protože dneska nemám vůbec co na práci.
2) Protože jsem chtěl všem, co ještě neviděli dokument o zrodu trabanta, tento naučný pořad doporučit. Je k dispozici třeba na ulozto.cz , stačí do vyhledávání napsat výroba trabanta.

Napsal: pon srp 01, 2011 21:42
od MartasBrno
Zajímavé - znázornění "politického uspořádání" evropy za posledních 1000 let v 5ti minutách.

http://www.youtube.com/watch?v=oxrXiO0z ... re=related

Napsal: úte srp 02, 2011 08:37
od Štěpán
Marťas, velice zajmavé. Něco podobného už mě delší dobu zajimá.
Za posledních 1000 let byla v Evropě pěkna divočina. :mrgreen: