Stránka 6 z 23

Napsal: stř kvě 23, 2007 17:59
od VaSek
Majo píše:bohata zmes = vysoka spotreba + nadmerne opotrebovanie motora/preplach benzinom/
chudobna zmes = vysoka spotreba + nadmerne opotrebovanie motora/prehrievanie/
idealna zmes = najlepsia spotreba + najvacsi vykon

tak neriesit hovadiny, ale poriadne seridit a slusne jazdit :P
Kdyby to bylo takhle jednoduche :)
Spis takhle :
velmi bohata zmes (lambda < 0.8)= vysoka spotreba + nadmerne opotrebovanie motora/preplach benzinom/
bohata smes (lambda 0.8) = maximalni vykon bez ohledu na spotrebu (vsechen kyslik z nasateho vzduchu se potka s palivem a nejake palivo zbyde)
idealna? zmes (lambda 1) = najlepsia spotreba?? + najvacsi vykon?? (spise nejlepsi emise ve spojeni s rizenym katalizatorem)
chuda smes (lambda 1.2)= minimalni merna spotreba bez ohledu na emise (vsechno palivo ve smesi se potka s kyslikem a vyuzije se a nejaky kyslik zustane na ocet)
velmi chudobna zmes (lambda >1.2)= vysoka spotreba + nadmerne opotrebovanie motora/prehrievanie/

Napsal: pát kvě 25, 2007 09:34
od JmJ
chuda smes (lambda 1.2)= minimalni merna spotreba bez ohledu na emise (vsechno palivo ve smesi se potka s kyslikem a vyuzije se a nejaky kyslik zustane na ocet)
jenze zde nastava ten efekt, ze auto jede jak proti vetru a tedy tomu clovek instiktivne vic slape na krk. tedy spotreba je stejne v tahu a jeste to nevic nejede.

pokud chces minimalni spotrebu, tak urez pul motoru a jezdi na dva valce. nebo jezdi na kole. vykon bude v prdeli, ale spotreba bude zajiste nizka (par piv ;-) ).

Dle meho soudu jde o nalezeni idealu pomeru cena:vykon resp. spotreba:vykon. Idealni bod se nachazi tam, kde je lambda +-1.0, pro nas karburatorove jedince je to tam, kde pri dalsim skrceni klesaji otacky :-).

Od idealniho bodu muzes jit zajiste do obou smeru, ale pak bud budes jezdi zbytecne draho, byt treba o chloupek vykoneji nebo budes jezdi levne, ale s malym vykonem. Nehlede na to, ze motory pocitaji s optimalnim spalovanim a cokoliv jineho jim mene nebo vice nedela dobre.

Pokud se ti spotreba ziglu nelibi, pak ti nezbude nic jineho, nez prejit na motory s modernim rizenim spalovani a na auta s lepsi aerodynamikou. Za 5 litru proste zigul jezdi nebude, i kdyz na 6 litru sem si jednou uz sahl ;-) [/quote]

Napsal: pát kvě 25, 2007 10:19
od Little Red Riding Hood
JmJ píše:Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
já po dálnici za 5,2.. :mrgreen:

Napsal: pát kvě 25, 2007 10:22
od JmJ
Little Red Riding Hood píše:
JmJ píše:Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
já po dálnici za 5,2.. :mrgreen:
to bude chyba v desetinne carce ;-)

Napsal: pát kvě 25, 2007 10:32
od Little Red Riding Hood
JmJ píše:
Little Red Riding Hood píše:
JmJ píše:Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
já po dálnici za 5,2.. :mrgreen:
to bude chyba v desetinne carce ;-)
a nebo by se mi musela scvrknout nádrž..

Napsal: pát kvě 25, 2007 10:47
od JmJ
Little Red Riding Hood píše:
JmJ píše:
Little Red Riding Hood píše:já po dálnici za 5,2.. :mrgreen:
to bude chyba v desetinne carce ;-)
a nebo by se mi musela scvrknout nádrž..
o cem ze to hovori teorie relativity? dilatace casu a kontrakce delek? toz cert vi, co se ti stalo s nadrzi :lol:

Napsal: pát kvě 25, 2007 10:55
od Jelen
JmJ píše:o cem ze to hovori teorie relativity? dilatace casu a kontrakce delek? toz cert vi, co se ti stalo s nadrzi :lol:
:lol:

Napsal: pát kvě 25, 2007 11:07
od Little Red Riding Hood
Jelen píše:
JmJ píše:o cem ze to hovori teorie relativity? dilatace casu a kontrakce delek? toz cert vi, co se ti stalo s nadrzi :lol:
:lol:
:lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát kvě 25, 2007 13:48
od Luděk Ondrůch
JmJ píše: Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
Hádal bych se, pokud vím tak OKA je taky žigul :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát kvě 25, 2007 16:15
od JmJ
Luděk Ondrůch píše:
JmJ píše: Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
Hádal bych se, pokud vím tak OKA je taky žigul :lol: :lol: :lol:
sak sem psal, ze si dotycny ma urezat pulku motoru ;-)

Napsal: pát kvě 25, 2007 17:50
od BA3
Little Red Riding Hood píše:
JmJ píše:Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
já po dálnici za 5,2.. :mrgreen:
Me to po dálnici bere 7 až 8 litrů plynu. 8) Cž je o něco mín jak 5,2 benzín. 8)

Napsal: pát kvě 25, 2007 19:04
od VaSek
JmJ píše:
chuda smes (lambda 1.2)= minimalni merna spotreba bez ohledu na emise (vsechno palivo ve smesi se potka s kyslikem a vyuzije se a nejaky kyslik zustane na ocet)
jenze zde nastava ten efekt, ze auto jede jak proti vetru a tedy tomu clovek instiktivne vic slape na krk. tedy spotreba je stejne v tahu a jeste to nevic nejede.

pokud chces minimalni spotrebu, tak urez pul motoru a jezdi na dva valce. nebo jezdi na kole. vykon bude v prdeli, ale spotreba bude zajiste nizka (par piv ;-) ).

Dle meho soudu jde o nalezeni idealu pomeru cena:vykon resp. spotreba:vykon. Idealni bod se nachazi tam, kde je lambda +-1.0, pro nas karburatorove jedince je to tam, kde pri dalsim skrceni klesaji otacky :-).

Od idealniho bodu muzes jit zajiste do obou smeru, ale pak bud budes jezdi zbytecne draho, byt treba o chloupek vykoneji nebo budes jezdi levne, ale s malym vykonem. Nehlede na to, ze motory pocitaji s optimalnim spalovanim a cokoliv jineho jim mene nebo vice nedela dobre.

Pokud se ti spotreba ziglu nelibi, pak ti nezbude nic jineho, nez prejit na motory s modernim rizenim spalovani a na auta s lepsi aerodynamikou. Za 5 litru proste zigul jezdi nebude, i kdyz na 6 litru sem si jednou uz sahl ;-)
[/quote]

Pletes se idealni pomer lambda = 1.0 je pouze z hlediska emisi. Protoze to je rezim, ve kterem katalizator dokaze nejvice snizit emise. Pokud nepotrebuji plny vykon, muze se smes ochudit a dosahnu tim vetsi ucinnosti (dnes motory FSI). Stejne tak muzu dostat nejakvy vykon navic oproti stechiometricke smesi, kdyz smes obohatim na lambda 0.8.
O tom zda a jak je to dosazitelne na Lade s ozonem nebo s weberem jsem se nebavil. Teoreticky by melo byt mozna mit smes pri otevreni prvni komory mirne chudsi (neni potreba vykonu, ale nizke spotreby) a pri otevreni druhe smes vice obohatit (tady uz vykon chceme). Neco mi vsak rika ze je s tim uz mozna pocitano (cili ze to tak karburator cini ??) to nevim.

Napsal: ned kvě 27, 2007 21:23
od Wejra
takže je tu někdo kdo má přetryskovaný karburátor? pokud ano u 2107 jak..díky

Napsal: úte kvě 29, 2007 17:49
od Wejra
chlapi nejste tu někdo poblíž liberce kdo by měl menší trysku místo 150ky? v servisu na mě koukali trochu podivně:)

Napsal: stř kvě 30, 2007 17:10
od Wejra
tak změna trysky nechám a zaslepím akcelerační pumpičku protože to tam teče po litrech,šílenství koukal jsem na karbec z vrchu a lítá to tam při sebecitlivějším sešlápnutí,musím vykoumat nějaký zlapešovák jak ji zaselpit