Stránka 6 z 18
Napsal: pon bře 22, 2010 20:45
od Skid
Myslis ze se s tim karburator popere lepe nebo s nim prijdou vetsi problemy mam to sice 50 km k benzince ale chcu to testnout
Napsal: pon bře 22, 2010 20:51
od Cooper
Skid píše:Myslis ze se s tim karburator popere lepe nebo s nim prijdou vetsi problemy mam to sice 50 km k benzince ale chcu to testnout
Moc karburátorům nerozumím, ale myslím si že s karburátorem to pojede hůř. Stříkačka si připraví směs sama, přesně tolik, kolik dokáže motor spálit. Kdežto u karburátoru je směs pevně daná. Určitě se ti k tomuto vyjádří někdo jiný, kdo tomu více rozumí
Napsal: pon bře 22, 2010 20:56
od Skid
zase strikacka bere info z lambdy a to znamena ze kdyz spalujes neco jineho tak tam asi nemusi byt ty spravne splodiny a navic karbec nastavis a stechyometricky pomer 14.7:1 by mohl projit kdyz se u toho urcuje octanove cislo ale je to pouze ma teorie. Kdo nam to vysvetli?
Napsal: pon bře 22, 2010 21:01
od Cooper
Lambda nesnímá spaliny a obsah kyslíku v těch spalinách. Takže to je vcelku jedno co spaluješ.....Já doufám že se ozve Marek a napíše zase nějáký ten perfektní dlouhý příspěvek
Napsal: pon bře 22, 2010 21:05
od Skid
Power: An engine can be tuned to duplicate and sometimes exceed the power of the gasoline version.
Driveability: Expect 3 times the warm-up time necessary until you can drive it.Use a hotter thermostat.Partially block the radiator if the engine runs too cool.
Cold start: It will not start bellow 60 F,unless you have the help of gasoline.Without heat rise ,will freeze the induction bellow the venturis.
Corrosion: Sending units,tanks,pumps,lines,carbs have to be protected by nickel.Will not corrode cylinders,pistons,rings,valves etc.
Pollution: Can be made to pollute less on HC and CO.Will release uncommon pollutants like acetone.Overall it is a clean fuel.
Timing: All engines respond better to more static advance and less total.Flame front velocity is slower.Could use cooler spark plugs if compression is raised.Same gap.
Rule of a thumb to modify existing carb:All calibrated fuel passages should be enlarged about 35%.Accelerator pump must squirt for a longer time.All calibrated air passages must also be enlarged around 15%.If the oil becomes
milky it is too rich.Use the same fuel bow level and fuel pressure.
If your line of work involves physical contact with fuel you will never want to deal with gasoline again.It is a fun fuel.Good luck.
Psal to nejaky brazilec na Hotrod foru popisuje upravy..... ale dnes uz to neprelozim tak jestli se nekomu chce jinac az se sem zas dostanu tak to prelozim
Napsal: úte bře 23, 2010 07:55
od Marek
Pravdou je, že ethanol je zajímavé palivo. Nicméně podle mých informací na líh mohou jezdit jen motory, které jsou z továrny na toto palivo uzpůsobené. Například Ford nabízí motory ve dvou provedení - na benzin a na alternativní použití lihu (označuje je FFV). Do prvně jmenovaných se líh nedoporučuje.
Napsal: úte bře 23, 2010 09:07
od Petr HC
Marek píše:Pravdou je, že ethanol je zajímavé palivo..... .
U mojí "bývalky" 2104 jsem vždy před zimou a po ní proplachoval celé palivové potrubí ethanolem (od filtru na obě strany), takže motor nějakou chvíli běžel na čistý ethanol.
Jediné co jsem pozoroval, byla "díra v plynu" v cca 1/3 zdvihu pedálu a nestabilní volnoběh.
Takže by asi nebyl velký problém seřídit karburátor. Samozřejmě , že by to asi nestačilo - pro optimální přizpůsobení by se asi muselo "pohnout" i s předstihem a kompresním poměrem. Faktem však je, že litrový výkon "lihových" motorů je o dost vyšší než u benzinových (vodní motorové kluzáky - dvoudobé čtyřválce Koenig 600 ccm "točí" hodně přes 100 hp).Ještě zajímavost - Jawa tyto motory upravila na benzin pro třídu 500 ccm a vybavila jimi 4 závodní motocykly . Jeden měl náš hořický závodník Zdenda Bíma a jeden mistr světa v této třídě Ital Ivy (ten se na tomto motocyklu bohužel zabil).
Napsal: úte bře 23, 2010 14:57
od Cooper
A v čem jsou teda ty motory tak rozdílné?
Napsal: úte bře 23, 2010 16:08
od Hurikán
To Ti neřeknu. Vím ale, že Saab dělá taky dvě verze jednoho motoru. Jeden je klasický (nevhodný pro E85) a druhý v provedení BioPower. Ten si sám dokáže zjistit, na jaké palivo jede a podle toho přenastavit veškeré parametry řízení chodu motoru.
Napsal: úte bře 23, 2010 16:55
od Saša
Dle mne budou mít motory na Ethanol ventily z jiného materiálu a jiný kompresní pomněr + jiné časování a předstih . E85 hoří oproti N95 výrazně pomaleji ale za vyšších teplot .
For Cooper : mrkni se pod kapotu do motoru na pravý podběh u pojistkové skříně jestli tam nemáš takovou malou obdelníkovou krabičku se třemi vývody a šroubkem . Je to ruční korektor předstihu . Některé 1.7i (asi 50/50) tím jsou vybaveny a dá se tím "vnutit" ŘJ menší předstih . Je to pro případ "nekvalitních" nízkooktanových benzínů . Pokud tam není , dá se k ŘJ připojit .
Napsal: úte bře 23, 2010 18:19
od Cooper
Saša píše:Dle mne budou mít motory na Ethanol ventily z jiného materiálu a jiný kompresní pomněr + jiné časování a předstih . E85 hoří oproti N95 výrazně pomaleji ale za vyšších teplot .
For Cooper : mrkni se pod kapotu do motoru na pravý podběh u pojistkové skříně jestli tam nemáš takovou malou obdelníkovou krabičku se třemi vývody a šroubkem . Je to ruční korektor předstihu . Některé 1.7i (asi 50/50) tím jsou vybaveny a dá se tím "vnutit" ŘJ menší předstih . Je to pro případ "nekvalitních" nízkooktanových benzínů . Pokud tam není , dá se k ŘJ připojit .
Jo korektor tam mám, právě proto se ptám, jestli se tím nedá předstih zvýšit.
.
Jáse zase dozvěděl že E85 hoří studeněji než benzín. Zkusím pozjišťovat bližší info
Mám ale zajímavý poznatek, čuchl jsem si při běžícím motoru k výfuku a nestačil jsem se divit. Nic, žádný zápach, jen horký vzduch.
http://www.4cc.eu/E85_faq.htm
Tady jsem se toho dozvěděl asi nejvíc. Navíc, ta poslední věta
Napsal: úte bře 23, 2010 19:50
od MartasBrno
no, chtělo by to aby někdo odvodil (nejlépe odladil) jaké jsou potřeba zásahy do karbových motorů. Ten konverzní kit co na tom webu inzerují dělá podle ne jediné - prodlužuje otevření vstřiku o nějaké ms nebo procenta původního otevření - s jednočipem je to sranda. Ale co u karbu s tryskama a vzdušníkama, předstihem a regulací předstihu?
To co psal ten brazilec (Skid
) by bylo dobrý doplnit o údaj na jaký motor to vlastně myslel. Vlastně píše, že se motor na E85 dýl zařívá a potřebuje zvětšit trysky o 35% a vzdušníky o 15%. Délka vstřiku akc. pumpičky má být delší - žádné číslo... Hladina a tlak paliva se mají nechat původní. No ale co ta protikorozní ochrana karbu niklem?
neblahý pokus o překlad časování:
Všechny motory reagují lépe na více statický předstih, ale hůře celkově (doprčic, to není překlad toto
) Hoření je pomalejší. Použijte studenější svíčky, pokud je vyšší komprese. Stejná vzdálenost elektrod na svíčce.
Napsal: úte bře 23, 2010 20:01
od Jelen
Co jsem koukal do ceníku, tak tam vůbec nepočítají s jednobodem, nebo karburátorem. Vše je s vícebodovým vstřikováním, závisí jen na počtu válců... Cooper: hoď jim tam mailovej dotaz, jak je to u vozů s monovstřikem a karburátorem
Napsal: úte bře 23, 2010 20:05
od Cooper
To nemá smysl tam něco psát. Pochybuju že bych se dočkal odpovědi. Mě by spíš zajímalo, jak je to s tím korektorem
Napsal: úte bře 23, 2010 20:07
od Jelen
Tak jestli hoří dýl, tak rozhodně zvětšit předstih.