Stránka 6 z 12

Napsal: pon bře 02, 2009 17:59
od Čahoun
plavec píše:myslíme oba stejné čidlo?Na obrázku č.1
Asi ne, já ho mám zepředu na komoře termostatu, čili spíš pozice 17. Mělo by mít konektor na dva dráty, zatímco čidlo na teploměr na palubce má vývod jen jeden. Cena je za to čidlo pro počítač.

Napsal: pon bře 02, 2009 18:15
od plavec
Čahoun píše:už jsem oněm přemýšlel, mě blbne taky, chvilku ukazuje normální teplotu, najednou 110 stupňů, pak zase normálně.
Jo už mi to konečně došlo.Ukazuje Ti to na Palub.Počítači a ten to čte z toho čidla 1. čili z čidla pro ŘJ. a to mám tak jak říkáš.Na komoře termostatu zpředu. :wink:
Hm asi ho koupím a když to nebude ono, tak Ti jej prodám.

Napsal: pon bře 02, 2009 21:26
od Saša
Pokud Vám to "houpe z ručičkou teploměru tak jde provést jednoduchý test . Pokud to dobře chladí odpojte čidlo pro palubku a zapojte místo něj trimr nebo pevný odpor dle hodnoty odporu čidla třeba při 90°C (změřit na čidle ohmetrem) . pokud bude ručička od té doby nehnutě ukazovat delší dobu stejně je vada v čidle . Osobně bych vadu čidla viděl tak na 30% zbytek na špatné kostry u palubky .

Napsal: pon bře 02, 2009 21:40
od plavec
Saša píše:Pokud Vám to "houpe z ručičkou teploměru
Díky za nápad, ale třeba já neřeším ručičku teploměru, mě jde spíš o to druhý čidlo.Které dává údaje Řídící Jednotce. :wink: Protože si myslím, že se motor chová divně studený.Tak jsem si myslel, že to čidlo hlásí počítači, že motor je teplý a podle toho on dávkuje a ve výsledku ten motor blekotá. Je to pouze moje úvaha, nemusí být ani správná :!:
Dnes jsem dal nové svíčky a mám i nové kabely ke svíčkám, tak jsem zvědav, zatím jsem s tím jen dojel 10 km a zpět, tak jsem toho moc nezpozoroval.

Napsal: pon bře 02, 2009 22:24
od žež
Díky za nápad, ale třeba já neřeším ručičku teploměru, mě jde spíš o to druhý čidlo
Tak to "napíchni" na diagnostiku a projeď to, diagnostika ukazuje teplotu motoru a jiný nesmysly..... Je to ten nejrychlejší způsob pokud máš přístup k diagnostice. :wink:

Napsal: úte bře 03, 2009 09:22
od plavec
Když já už ani tý diagnostice moc nevěřím. Ona leckdy neukáže nic, ale musíš vyměnit nějakou věc v motoru a pak je to úplně jiná jízda panečku. :wink: Každopádně tu diagnostiku nechám udělat v Sadské.

Napsal: stř bře 04, 2009 08:29
od Majo
žež myslel odsledovat si hodnoty, ktore sa daju zobrazit pomocou nejakeho lepsieho softu. Vypis zavad samozrejme nie je 100percentny, ale ked clovek vie kam pozerat diagnostika je nenahraditelny pomocnik...

Napsal: stř bře 04, 2009 08:55
od plavec
Majo píše:odsledovat si hodnoty, ktore sa daju zobrazit pomocou nejakeho lepsieho softu.
Joo, to mi dělali plynaři, ale byli připojený na plynovou zástrčku diagnostiky.Různě sme to přojížděli a on seděl vedle mě a pořád si hrál s nějakejma tabulkama, co mu to ukazovalo a pak to odpojil, jel jsem domů a už to bylo lepší.Jenže po nějakým čase to zase blbne. Něco to zkrátka musí ovlivňovat.

Napsal: stř bře 04, 2009 10:51
od Saša
plavec píše:Různě sme to přojížděli a on seděl vedle mě a pořád si hrál s nějakejma tabulkama, co mu to ukazovalo a pak to odpojil, jel jsem domů a už to bylo lepší.Jenže po nějakým čase to zase blbne. Něco to zkrátka musí ovlivňovat.
Při nastavování sekvenčního dávkování plynu se nejprve načte (benzínová) "tabulka" délky vstřiku a podtlaku v sání vstažené k otáčkám . Poté se přepne na plyn (pomocí PC) a za jízdy se "dolaďuje" výkon na plyn změnou času délky vstřiku plynu . Tato nová tabulka se zapíše do paměti ŘJ plynu .
Do ŘJ auta se při nastavování plynu nezasahuje .
U sekvenčního plynu se mohou časem měnit pouze dvě "věci" které mohou mít vliv na výkon . Čistota filtru plyné báze a pak hodnota tlaku z reduktoru .
Zásadní je čistota vzduchového filtru .
Vysoké otáčky volnoběhu musejí mít základ ve větším množství vzduchu proudícího do sání . Chce to zjistit kudy se tam "falešný" vzduch dostává . Pokud jsou v pořádku veškeré hadičky zbývá systém řízení volnoběhu a klapka .

Napsal: stř bře 04, 2009 15:22
od plavec
Saša píše:Zásadní je čistota vzduchového filtru .
To vím, právě proto měním filtr pravidelně, a když už je trochu špinavej, tak ho vyhodím dřív.Tudy cesta nevede.
Saša píše:Do ŘJ auta se při nastavování plynu nezasahuje .
Jasné, já myslím, že ono to na benzín ani nedělá, tam ten volnoběh prostě spadne a třebas chviličku kolísá, ale pak krásně sedí.
Saša píše:Vysoké otáčky volnoběhu musejí mít základ ve větším množství vzduchu proudícího do sání . Chce to zjistit kudy se tam "falešný" vzduch dostává . Pokud jsou v pořádku veškeré hadičky zbývá systém řízení volnoběhu a klapka .
Proto jsem jako první věc po výměně vzduch.filtru vzal šroubovák a přitáhl všechny sponky hadiček a hadic. :wink:
Klapka je vyčištěná, vpodstatě ani nebylo co na ní čistit.
Saša píše:Čistota filtru plyné báze
Je nutné měnit lpg filtr po určité době?Když sem se ptal plynařů, tak prý, že to ani při revizích nedělají a většinou ten filtr přežije celý auto, protože plyn je čistší než dříve.Tomu bych taky zrovna moc nevěřil.

Napsal: stř bře 04, 2009 17:27
od žež
Je nutné měnit lpg filtr po určité době?Když sem se ptal plynařů, tak prý, že to ani při revizích nedělají a většinou ten filtr přežije celý auto, protože plyn je čistší než dříve.Tomu bych taky zrovna moc nevěřil.
Jestli jsi ten filtr od lpg neměnil tak ho ihned vyhoď :!:
U mě si plyn pípne po 350 hodinách provozu a to je čas na výměnu filtru lpg a vymazání času provozu v plynové řídící jednotce.
Cena filtru je asi 300 až 350 kč.
Ve filtru lpg po těch 350 h byl solidní bordel. Plynař říkal že je to Ruským plynem (v zimě se míchá v jiným poměru) . Italové prý ten filtr nemění, mají kvalitnější plyn :!:
Pokud se dostane nějaká nečistota přes filtr do vstřikovače tak se připrav na"kuchání" :wink:

A říkám že ten tvůj filtr bude fest zabordelenej :wink:

Napsal: stř bře 04, 2009 17:48
od plavec
žež píše:A říkám že ten tvůj filtr bude fest zabordelenej :wink:
A proto drží vyšší volnoběh?
Dík za radu, zajedu k plynařům a nechám je filtr vyměnit.Sám se v lpg odmítám hrabat.Jsem poseroutka na tyhle věci. :| A hlavně je na to ještě záruka.Mohl bych mít ten filtr zadáčo v rámci záruky? To asi ne, co?

Napsal: stř bře 04, 2009 20:53
od žež
Pokud ti to jede na benzín normálně a na lpg to lítá jak chce. Bude chyba někde v plynu.
Když se mi přicpal jeden vstříkovač tak mě to při přepnutí jelo chvíli na 2 - 3 válce, za chvíli se to chytlo a volnoběh lítal 1200 až 600 ot/min. Začalo to blbnout těsně před výměnou . Po výměně to jezdí jako nový.
Výměna filtru je otázka max 5 min. Povolíš dvě spony, vyhodíš starej, dáš novej a dotáhneš.
Jsem poseroutka na tyhle věci. :
Pokud se necítíš a je to v záruce tak to nech na servis.
Mohl bych mít ten filtr zadáčo v rámci záruky?
Když ti ho dají zadarmo tak jsou dobří :D

Napsal: stř bře 04, 2009 23:36
od Petr HC
Saša píše: Vysoké otáčky volnoběhu musejí mít základ ve větším množství vzduchu proudícího do sání . Chce to zjistit kudy se tam "falešný" vzduch dostává . Pokud jsou v pořádku veškeré hadičky zbývá systém řízení volnoběhu a klapka .
Na to je na sacím potrubí plastový"čurik" zaslepený šroubkem, ke kterému se připojí podtlakoměr a ten má ve volnoběhu ukazovat cca - 0,15 Atp.

Napsal: čtv bře 05, 2009 16:53
od plavec
Tak jsem hledal a našel jsem to čidlo teploty č.1 (č.dílu: 2112-3851010-00) a v pop-artu ho maj za 433kč. :wink: