Stránka 6 z 124

Napsal: pon srp 16, 2010 08:35
od zelvotron
Atex píše:mechanicky kompresor pro male otacky, turbo pro vysoke
To ale mají jen nejvýkonnější verze 1,4 tsi, zbytek má jen fén.

Nechci být za zpátečníka, ale když se podívám na to podívám z hlediska uživatele, tak jaký výhody mě přináší 1,2 tsi oproti třeba renaultí 1,6 16v 81kW (zejména z Dacií), krom nižšího ručení ale současně potencionálním drahým závadám. Ono to není jen turbo a vstřiky, ale třeba takový věci jako odpojitelný vodní čerpadlo, samozřejmě může to být všechno kvalitní a spolehlivý, ale každej díl má nějakou spolehlivost a ta je vždycky menší jak 100%, stoprocentní spolehlivost má jen díl, který neexistuje.

A k tomu dochlazování po jízdě, z hlediska uživatele opět blbost, někam dojedu, potřebuju někam jít a ne čumákovat v autě 5 minut a dochlazovat turbo, zvlášť pokud si pořídím hypermoderní stroj, čekal bych od toho jistý komfort.

Napsal: pon srp 16, 2010 09:20
od vik2
Ty motory TSi jsou vykonove velmi zajimavy, proste "koně" se dobre prodavaji :lol:

Ale zajimalo by me co s takovym motorem udela "český šetřílek".
1. nedochlazuje a by to moc nesezralo
2. tankuje nejlevnejsi benzin u noname pump
3. setri na kvalite oleje
4. podtáčí motor, jak byl zvyklej u S120

a podobne....

Napsal: pon srp 16, 2010 10:07
od Laďuša
Atex píše: Muj osobnií nazor na TSi je velmi kladny
Muj nevim, kvůli tomu se musela předělávat celá kastle Škody 109E, ale v podstatě teď vypadá líp, akorát se to celý prodražilo a protáhlo, takže proto je to tam, kde to je a né tam, kde to mělo bejt :mrgreen: Takže asi taky kladnej :P

Napsal: pon srp 16, 2010 10:14
od JmJ
S modrnimi motory se (snad) nizkou spotrebou a vysokym vykonem je to podobne jako s zigulem vs. moderni auto. Zigul zere treba 10 litru, jenze jeho ostatni provozni naklady jsou zanedbatelne a porizovaci naklady jsou smesne male. Moderni auto jezdi za 7, ale ma vyssi ostatni provozni naklady (olej, opravy, havarijni pojisteni, pojisteni proti kradezi...) a nemluvim o porizovaci cene. vysledek je ten, ze do urciteho najezdu km za rok je zigul o dost ekonomictejsi nez moderni setrivy stroj. To je ciste ekonomicky pohled.

Koupe noveho auta je pro bezneho cloveka vlastne jen o komfortu a snad spolehlivosti cestovani, ekonomika v tom nema zadne slovo i kdyz lide by radi aby mela. Pro ty ekologicky smyslejici je v tom snad to, ze budou mene smradit. Ovsem i nektere ziguliky maji katalyzatory...

Navic sem zjistil, ze treba jizda s fiatem marea s motorem 2 litry 5 valcu je dost divna a byt je to rodine auto, tak se s tim _musi_ jezdit jak se zavodakem. A to prave diky tomu, ze ten motor neco dela az od 4000 rpm a kdyz uvazite, ze 5 valec ma sluchove vyssi tocky nez 4 valec, tak z toho vychazi to, ze jizda je pomerne hlucna zalezitost. O tom, ze by to na 5. kvalt jelo kopec nekopec rychlosti 90 - 110 si nechte zdat. Nejede to. Zjistil jsem, ze vlastne hledam auto s motorem, ktery tahne pekne nekdo od 2000 do 4000. Pro normalni jezdeni teda. Mam obavu, ze male motory s vyhonenym vykonem budou podobneho razeni. A myslim si, ze motor, ktery vetsinu casu stravi spokojene v nizsich otackach i vic vydrzi.

Maly objem do mesta, mimo mesto objem nenahradis (pokud to neni 2 litr od fiatu ;-) ).



co sem ti chtel kurwa vlastne rict? nerozumim...

Napsal: pon srp 16, 2010 10:28
od vik2
JMJ ja vim co hledas R6 od BMW (od objemu 2,5 nahoru) :lol: :lol: :lol: tak uz si to priznej
8)

Napsal: pon srp 16, 2010 10:31
od Laďuša
JmJ píše:A myslim si, ze motor, ktery vetsinu casu stravi spokojene v nizsich otackach i vic vydrzi.
Kup si něco s lodním motorem, to by tě mohlo sedět :P

Napsal: pon srp 16, 2010 11:11
od vik2
Laduško,,,, vetsina lidi kdyz jede poklidnou jizdu, ma otacky mezi 1500-2500. A na to lodni motor opravdu nepotrebujes. Staci Motor 8)

Napsal: pon srp 16, 2010 11:12
od zelvotron
Laďuša: jak souvisí motor od VW s plzeňskou lokomotívou, takhle se zřídit ve dvanáct hodin :lol:

edit: na poklidnou jízdu stačí 1000MB 8)

Napsal: pon srp 16, 2010 11:20
od vik2
nejak se to zvrhlo :lol:

Napsal: pon srp 16, 2010 11:23
od Laďuša
S tou mašinou souvisí ty písmena TSI :P

Napsal: pon srp 16, 2010 12:48
od JmJ
vik2 píše:JMJ ja vim co hledas R6 od BMW (od objemu 2,5 nahoru) :lol: :lol: :lol: tak uz si to priznej
8)
pekne se mi jezdi s preprogramovanym turbodieselem 1.9, ovsem to je zase diesel, coz na mych 10 - 15 tisic rocne neni uplne to prave :-)

Napsal: pon srp 16, 2010 12:57
od MartasBrno
Když tady JmJ zmínil to auto co by se nemuselo točit aby jelo, tak teď jsme měl příležitost si zařídit Ford Focus 2 - combi, Turbonafta, jedna cesta dálnice, druhá cesta nazpět okresky s naloženým vozíkem s vysokou plachtou. No - na té dálnici řídil maijtel, tak jsme se jen vezl a měl celkem dobrý pocit... Ale jak sem sedl do auta na zpáteční cestu, tak sem po chvíli dělal to samé co běžně v žigulu - zkoušel sem, jestli sem odbrzdil ručku, pak cukáním za volant, jestli mi odbrzdilo kolo, no a zjistil sem, že buď podřadím, nebo se s tím smířím.
Takže po podřazení v obci na 3 auto opět jelo obstojně a ani hluk dieselu nevadil. Jenom je prostě potřeba se zátěží akcelerovat opravdu víc docela do otáček, i přes to, že je to pak přes nějaké 3800 - 4000 trochu víc kravál. Na normální jízdu je to myslím v klidu, aspoň v mém krutostrohém spektru, kdy můžu srovnat žigula, feldu, tuto věc a vyjímečně fabii 1.4 to auto nevychází zle.

Napsal: úte srp 17, 2010 09:37
od Marek
zelvotron píše:A k tomu dochlazování po jízdě, z hlediska uživatele opět blbost, někam dojedu, potřebuju někam jít a ne čumákovat v autě 5 minut a dochlazovat turbo, zvlášť pokud si pořídím hypermoderní stroj, čekal bych od toho jistý komfort.
Turbo se dochlazuje třeba jen tím, že sundáš nohu z plynu a dojíždíš na parkoviště. Tam pomalou jízdou parkuješ. To celé trvá přes minutu a turbo je dávno zchlazené. Nikdo a nic Tě nezdrží.






.
vik2 píše: 1. nedochlazuje a by to moc nesezralo
2. tankuje nejlevnejsi benzin u noname pump
3. setri na kvalite oleje
4. podtáčí motor, jak byl zvyklej u S120
Ad 1: Popsáno výše
Ad 2: Tyhle motory mají dvě čidla detonačního klepání a i s benzinem s oktanovým číslem 91 si celkem poradí (i když trvalý provoz tímto způsobem motoru TSi moc nesvědší (ale to nesvědčí žádnému motoru, že?))
Ad 3: Motory TSi jsou mazané běžnými motorovými oleji jako třeba Felicia nebo Octavia. Nemají speciální normu.
Ad 4: Motory TSi mají maximum točivého momentu ve velmi nízkých otáčkách, zpravidla kolem 1400 - 1700 otáček, takže podtáčení jim rozhodně neškodí (spíše naopak). Je totiž třeba mít na paměti, že technologicky pracují motory TSi jako motory vznětové a tudíž mají i dosti podobné vlastnosti.

Napsal: úte srp 17, 2010 10:29
od rezna
@Marek - je to zabity - lidi vidi v nafte nepritele, nedejboze kdyz to ma turbo

jeden kamos za druhym kupuji 1.8 v benzinu, a pak brblaji nad spotrebou, kdyz ja mam 6.5 / 100. ale naftu by nikdy nekoupili - drahe vstriky, turbo, ... - hlavne ze opravy na jejich auto vyjdou 2x draz, kdyz to tak posloucham :-D

Napsal: úte srp 17, 2010 10:35
od Tommel
Jo cestou do Trnavy na sraz byl jasně vyhodnějši nafťak :lol: ja spotřeba 6.5l a 525TDS 10l :lol: ....ale tak těši mně, že mně benzin jezdi za stejno jak VW nafta, když se tady piše 6.5l :lol: