Stránka 6 z 7

Napsal: pát srp 28, 2009 17:25
od Mojma
Marek píše:Začínám se trochu zamýšlet nad tím Tvým auťákem. Psal jsi, že nejlépe jede v nízkých otáčkách - to by značilo, že máš špatně seřízené zapalování (patrně vyšší předstih nebo špatnou regulaci předstihu). Jinak ohledně té spotřeby oleje - není problém motor překroužkovat a vyměnit simeringy ventilů. Pro mě je to práce na den a ani nebudu motor vyndavat z auta. Ovšem bylo by dobré nejprve změřit ovalitu a průměr válců, protože pokud je tam opotřebená stěna, je výměna kroužků tak nějak k ničemu (resp. pomůže to na chvilku). Výbrus je v tom případě jediné rozumné řešení. Výbrus bloku je cenově pohybuje kolem tří až čtyř tisíc korun, jak která firma. Pak se musí koupit výbrusové písty a výbrusové kroužky, celé přebouchat a jedeš jako s novým motorem.
To zapalování by mělo být v pohodě, je to tak 5 měsíců co jsem ho seřizoval, nastavil jsem předstih 5° př. HÚ, podtl. regulátor mám taky nový, ale pro jistotu to dnes zkontroluju :D :D . Jinak ten výbrus bloku, to je to nejmenší. Tady ve Smržicích stojí 1600Kč, ale to ostatní je síla. Takže nevím jestli překroužkovat nebo ne. Ještě jedna otázka, tobě šla zdělat vana, když byl motor v autě? Já musím celý motor hodně přizvednout, aby šla demontovat.

Napsal: sob srp 29, 2009 17:18
od Marek
Mojma píše:...... tobě šla zdělat vana, když byl motor v autě? Já musím celý motor hodně přizvednout, aby šla demontovat.
Motor se musí přizvednout vždycky. Stačí povolit silentbloky v nápravnici a pod spojkový koš strčit panenku či podobný zvedák. Pak to jde v pohodě.




Wolf píše:K tomu si ještě myslím, že pokud se dělá výbrus, tak k tomu oživení výkonu, resp. síle na ojnicích by mělo odpovídat i (nevyběhané) uložení ojnic a kliky. Když jsem kdysi dělal ještě jednoho z mechaniků závodní škodovky (jiný výběr moc ve vozech tehdy nebyl) a vykašlali jsme se na kliku, tak jsme buď měnili motor na místě, anebo jsme to táhli domů (tehdy normálně po ose). Takže můj názor je pokud výbrus nahoře, pak i dole.
Člověče, Mirku, tak s tímhle si naopak dovolím nesouhlasit. Tedy pokud se jedná o Ladu x Škodu. Je třeba si totiž uvědomit jednu dosti podstatnou věc - zatímco Lada má patero uložení kliky, navíc velmi kvalitně zakalených a s úžasnou přesností obrobených (na tisíciny milimetru), škoda řady 742 měla čepy kliky nekalené a bohužel (jak všichni víme) pouze trojí. Pravděpodobnost, že škodovácká klika je díky extrémnímu namáhání opotřebena, je nasnadě a výbrus takové kliky je tak logickou a téměř samozřejmou věcí (i když spíš než výbrus bych v případě škodovky doporučil její výměnu za novou). Na ovalitu čepů kliky u škodovky měla vliv i na první pohled úplná banalita, kterou je velký předstih zážehu!!! Narozdíl od Lady, kde pokud se dodržuje pravidelný interval výměny oleje, je klika nesmrtelná. Nehledě ke skutečnosti, že každý výbrus kliky snižuje její konstrukční pevnost, a to ze zcela logického důvodu - sebereš jí materiál, a sice právě ten nejkvalitněji zakalený a opracovaný.

Tedy pokud klika na Ladě nevykazuje ovalitu a opotřebení, rozhodně brousit nedoporučuji - pouze uložit do nových šál a dobře zajet.
Já jsem svůj motor nechával repasovat (výbrus válců) v době, kdy měl najeto již přes 200.000 km. Klika byla prokazatelně původní. Její parametry byly naprosto totožné s tabulkovými hodnotami rozměrů a ovality, které výrobce udává pro novou kliku. Osadil jsem pouze nové hlavní a ojniční šály a motor si jen předl. Tlak mazání mi po této opravě a úpravě přítlaku redukčního ventilu běhal do takových hodnot, že to málokdo chápal (zastudena na volnoběh 4 Bar, zatepla byl tlak 4 Bar při 2500 otáčkách, redukovaná hodnota byla 6 Bar, které teplý motor dosahoval při otáčkách kolem 4000).

Napsal: sob srp 29, 2009 21:05
od Mojma
Marek píše:Motor se musí přizvednout vždycky. Stačí povolit silentbloky v nápravnici a pod spojkový koš strčit panenku či podobný zvedák. Pak to jde v pohodě.
No, když jsem posledně demontoval vanu, tak jsem ten motor přizvedával hydraulickou rukou z Liazu. Ta spojková skříň se mi zdála dost křehká na tak těžký motor, neměl jsem odvahu to tam podepřít :lol: :lol: :lol: . Jinak dnes moje 07 dostala nový olej, filtry, svíčky, seřídil jsem ventiky a zapalování, tak jsem zvědav jestli se aspoň trochu zlepší spotřeba :?:

Napsal: pon srp 31, 2009 07:01
od Wolf
Marek píše:Člověče, Mirku, tak s tímhle si naopak dovolím nesouhlasit....
...ale já v jádru souhlasím s Tebou Marku, ty rozdíly samozřejmě znám. Ale my jsme nepoužívali klasické kliky, ty praskaly. Cena takové kliky byla na tehdejší dobu hodně vysoká a ještě na ně měli přednostní pořadník soutěžáci z AZNP. Přebrus v dnešní době asi opravdu není to právé ořechové, při cenách náhradních dílů je opravdu lepší použít nový díl, to jsem trochu ulít...

Napsal: pon srp 31, 2009 09:05
od Jan Vaníček
Nezávisle na této diskuzi jsem v PA poptával v Krči výbrus:

NABIDKA PLATNA K 28.8.2009 LADA 2106

PIST 1.VYBRUS 175,-KČ -KUS na objednani
PIST 2.VYBRUS 175,-KČ -KUS na objednani
KROUŽKY PÍSTNÍ 1.VÝBRUS 390,-KČ SADA skladem
KROUŽKY PÍSTNÍ 2.VÝBRUS 705,-KČ SADA na objednaní
ČEP PÍSTNÍ *21,97 72,-kč kus na objednání
ČEP PÍSTNÍ *21,975 72,-KČ KUS na objednaní
ČEP PÍSTNÍ *21,98 72,-KČ KUS na objednání
PÁNVE HLAVNÍ 0,25 315,-KČ SADA na objednaní
PÁNVE HLAVNÍ 0,50 315,-KČ SADA na objednání
PÁNVE OJNIČNÍ 0,25 270,-KČ SADA na objednání
PÁNVE OJNIČNÍ 0,50 205,-KČ SADA skladem

Myslím, že ceny ceny nádherné.

Jinak je zajimavé ta věc s klikou, protože motor, který budu dávat na GO má najeto jen 120 tis (prokazatelně), asi budou stačit standardní ložiska.

Napsal: pon srp 31, 2009 10:41
od Marek
Ceny jsou opravdu fajnové. Lada má výhodu v cenové přijatelnosti dílů.

Jen bych doplnil - pokud by ses rozhodl pro přebrus motoru 1500 na kubaturu 1600, tedy průměr 79 mm, pak doporučuji použít písty z motoru 2105, nikoli z motoru 21011.





Wolf píše:Ale my jsme nepoužívali klasické kliky, ty praskaly. Cena takové kliky byla na tehdejší dobu hodně vysoká a ještě na ně měli přednostní pořadník soutěžáci z AZNP.
Jednou jsem viděl skládání motoru Škoda 130 LR a překvapilo mě, že měla blok na pohled úplně shodný, leč pětkrát uloženou kliku s kalenými čepy do hloubky 3,5 mm, navíc motor měl hliníkovou hlavu, která však nebyla podobná Favoritu, ale sto-třicítce a měla osm kanálů, nikoli pět.

Napsal: ned kvě 09, 2010 15:54
od Dusan
TAk ze kedze ladou jazdi otec namatkovo som dnes previedol kontrolu oleja...troska pod spodnou ryskou.

Tak ze mam najprv merat tlaky vo valcoch a az potom sa vrhnut na gufera ?
Zajtra na to pozriem...

Naposledy caa 6 mesiacov dozadu caa 2000km sa menil jeden piest vsetky kruzky na piestoch + ojnicne salky hlavne.

Kruzky original VAZ neviem ci to nebola chyba.

Napsal: pon kvě 10, 2010 07:33
od Dusan
Tak ze simeringy sa utrhli z uchytenie na dvoch vyfukovych ventiloch GRRR zrovna vyvukove kde to pekne zasvini karbonom.......

Napsal: ned črc 11, 2010 13:38
od Veverka
Mno od prosince ujeto 3000km,do unora se hladina oleje pohla jen neznatelně,od dubna do teď hladina spadla z Max na Min.Tedy už podruhé to papá olej jen v létě,paradoxně v zimě jsem jezdil víc a ne dlouhé trasy.

Navíc od oleje je jen to,co je kolem hadice odvětrávání,dá se
nějak citlivě oddělat a znovu nasadit i zespoda?

Napsal: pon črc 12, 2010 08:44
od JmJ
Veverka píše:Mno od prosince ujeto 3000km,do unora se hladina oleje pohla jen neznatelně,od dubna do teď hladina spadla z Max na Min.Tedy už podruhé to papá olej jen v létě,paradoxně v zimě jsem jezdil víc a ne dlouhé trasy.

Navíc od oleje je jen to,co je kolem hadice odvětrávání,dá se
nějak citlivě oddělat a znovu nasadit i zespoda?
jasne. proste ju odpojis :-) je to jen hadice na natrubku. a je dobre vyndat i to co je pod natrubkem. rika se tomu odlucovac oleje a je dobre to vytahnout a vycistit. povoli se ta matka co drzi jako by to vicko a pak to jde nejak rozumne ven. pozor, at nespadnou soucastky do vany :-)

btw v lete to oleje sezere vic, kdyz je starsi a motor dostava ve vedrech vic na prdel. treba takhle po dalnici v plnem nalozeni a s plynem na podlahu to oleje spolkne vyrazne vic nez jindy. bude to nejspis kombinaci starsiho oleje, ktery kdyz se hodne ohreje tak zridne na tolik, ze se dobre nestira. plus jiste nejake opotrebeni motoru.

Napsal: pon črc 12, 2010 13:25
od Veverka
Odlučovač jsem už čistil a nešel oddělat celý právě kvůli hadici,asi to fakt mizí při cestě na srazy atd,olej je tam od prosince.
Ta hadice je několikrát lepená izolepou,na vrchu netěsní ale dole drží jako židovská víra.

Napsal: pon črc 12, 2010 20:02
od Maysner
hadici vymenit, odlucovac vysistit. neboj se a zaber za tu hadici. musi povolit

Napsal: úte črc 13, 2010 14:47
od txx
dotaz jak skontrolovat stírací kroužky :?:

Napsal: úte črc 13, 2010 15:24
od Saša
txx píše:jak skontrolovat stírací kroužky
Poněvač máme 4-taktní motor tak na kroužky není vydět jako u dvoutaktu výfukem , tak nezbývá než vyndat písty . Poté se dá kouknout jestli mají kroužky vůli v drážce pístu (musí se hýbat ale nesmí mít velkou vůli nahoru/dolu) , zda nejsou ucpané otvory karbonem a po vyndání kroužku a vložení do válce se dá zjistit opotřebení .

Napsal: čtv črc 15, 2010 12:07
od Veverka
V zimě ta hadice nešla oddělat :x .Pod tím odlučovačem je něco na čištění je nebo to je jen nádobka?