Já ručení vybírám tady:
www.srovnavac.cz.
Následně pak uzavírám buď přímo na pobočce osobně, s tím že mám představu o ceně z internetu a tvářím se, že když je to u nich dražší, tak si to uzavřu z domova přes internet a zajímavé, vždy se nějaká ta sleva najde. Za našeho 1761ccm 81kW platím 3 150Kč.
ad. Trevor: Jinak údržba šestiválce je nákladná. Rozvody stojí cca 15-20tKč, výfukový systém se prý sestává z 12 dílů a přední tlumiče pérování jsou jiné, výhradně na tento model, za těžký prachy.
Na našeho je výfuk ze 4 dílů, právě minulý víkend jsem shledal, že střední a poslední díl to mají za sebou, tak jsem s trochou pročítání Peugeot fora sehnal výfuk za cca 3000Kč (nový Walker a Tesh). Originál by byl asi za 9 000Kč. Uvidíme jak tam pásne, snad tu montáž přežiju.
Jinak rozvody na 1,8 16V mě vyšly na 1000Kč, opět zdroj Peugeot forum, někomu to doma zbylo po prodeji auta u kterého na výměnu nedošlo. Jinak je to asi 5 000kč i s prací - nabízí nějaký servisman z fora, v originále jsem se nesháněl. Výměna mě teprve čeká, asi to svěřím místnímu garážníkovi, přeci jen zkušenosti s tím nemám, šponovat to nějak od oka a pak se s tím bát jezdit nehodlám.
Nicméně. Na Peugeota jsem po roce vlastnictví začal trochu nakupovat. Kromě výfuku, to původně začalo novými pneumatiky Continental WinterContact TS810 195/65R15 91T, za 5 500Kč. (byly tam předtím, jezdilo to super, ale desén místy chyběl, tak jsou tam zase). Sundal jsem kola (po roce a poprvé) vyměnil brzdovku, skouknul brzdy, oba zadní válečky jsou pod prachovkami vlhké. Originál 1300č/ks, sehnal jsem ATE za 550Kč/ks. (v Autobenexu je mají za 750Kč, opět zdroj Peugeot Forum a jeden z kolegů).
Sítko nalévacího hrdla nádobky brzdové kapaliny je odtržené. Musel jsem celé sítko vyndat kvůli odsátí kapaliny a tak jsem to zjistil. Velkým překvapením bylo, jak se dá tahle věc koupit. Zeptal jsem se v Peugeotu a čekal, že to bude přinejlepším součást celé nadobky, nebo že se budou tvářit proč tam takovou zbytečnost chci. Ale nic takového, 60kč.
Velkou výhodou a zaklínadlem těchto aut je VINko, jakmile se kupují díly, prodejce se rád podívá na VINko a ví, jaké přesně provedení auta mám a co mi má dát. Třeba výfuky jsou prý použity na "mém" modelu dva průměry, tak VINko a hned se ví, který tam je.
Shrnu-li to, v tuto chvíli mi přijde, že by zadní válečky téct nemusely, když u Sierry taky netekly, ale na druhou stranu, výfuk má střední a zadní díl spojen konickou přírubou, takže se dá krásně naosit kam je třeba a ne jako u sierry kde nejdřív spoj plochou přírubou a následně spoj zasunutím trubek nepustí výfuk ani o milimetr jinam.
Při lezení pod vozem koroze zatím neobjevena, to se o Sieřře říct nedalo.
Takže zatím spíše cítím FORD - Fix Or Repair Daily.
Uvidíme.