Stránka 6 z 50
Napsal: úte lis 28, 2006 10:11
od Pavel04
Tak jsem si v noci trosku hral atohle je vysledek. Bylo to celkem rychly - tak dve hodiny spekulovani a tri hodiny prace.
Skoda ze nemuzete videt jak je to krasne cervene podsvetleny
Jo a diky Majovi za ty budiky co poskenoval a hodil sem - pouzil sem je jako sablonu.
Napsal: úte lis 28, 2006 10:12
od Pavel04
jo a pred tim to vlastne este zabralo par hodin vytvaret ty budiky v compu. Ale proste pohoda. Sem tim nadsenej
Napsal: úte lis 28, 2006 10:37
od Chaloupka
No, zdařilá operace
Napsal: úte lis 28, 2006 18:31
od Saynerm
vypadaj moc pekne, ale nejvic se mi na tom liby ty rusky napisy, ty si sehnal kde? muzu-li se na to zeptat
Napsal: úte lis 28, 2006 22:29
od Maysner
jak si ty polepy nandal na otackomer, rychlomer a jeste jeden budik tam je co nejde ten plech sundat bez sundani raficky? sundaval si raficky? kdyz jo tak se mi pak ozvy na icq jak. ja si je nechci nejak pochroumat
Napsal: stř lis 29, 2006 23:37
od Pavel04
no rusky napisy - hodil sem zadane slovo do
www.slovnik.cz (protoze nemam ve wordu azbuku), pak sem to zvetsil cca na 72 velikost a zkopiroval do toho bitmapu.
Jo a normalne sem na doporuceni par lidi ty rucicky strhnul (na olejovou sem musel vzit kleste a sakra silu) a pak sem je nasadil. ozvi se na icq
Napsal: pát pro 01, 2006 19:49
od Little Red Riding Hood
když budete lomcovat s ručičkAma dejte si bacha at si nepoděláte budík.. male budiky se daj přetočit a pak neukazujou tak jak majou..
Napsal: sob pro 02, 2006 18:47
od Pavel04
jj tlak oleje mam nejak nizsi...
Napsal: pát pro 15, 2006 00:59
od Honza 21061
Do sekce 2107 si dovolím přihodit povídání (fotky během několika dnů) o jednom kousku, co jsme dnes přivezli s kamarádem, který když nemá ruce na volantu, tak je nesvůj, takže si koupil právě Ladu 2107-1500 aby měl opět nějakou zábavu.
Auto je bohužel bourané na pravý zadní blatník a celý zadek je hnutý a pochroumaný, ale důležité je, že (zatím) zřejmě není hnutý skelet, nic nikam netáhne, nerachtá a za částku, kterou zaplatil, pořídíte dnes průměrné značkové kalhoty.
Ročník výroby stejný, jako můj kulaťák (1986), najeto o 40 tis. víc, než u mého, tedy 140 tis, ale co hlavní, má dobré a téměř nové LPG, je bez koroze a motoricky se mi zdá mnohem lepší, než ten můj chcípající klepák, kterého se už rok snažím seřídit ke spokojenosti a stále bez úspěchu. Ve výbavě stěrače světlometů, ty samozřejmě oba chybějí, ale to nejezdí...
Kdyby nedostal ránu na zadek, byl by to špičkový auťák! (dokonce jdou i původní hodiny!!!)
Ale potřeboval bych pár zkušeností z praxe: Jak by měla ukazovat ručička teploměru/tlakoměru u správně fungujícího termostatu/mazání? Teploměr se po ohřátí zastaví na rozhraní oranžové a zelené a tlakoměr při středních otáčkách vyleze za rozhraní prvního a druhého políčka (olej prý 3 tkm starý). Neukazují oba budíky nějak malé hodnoty?
A ještě maličkost: voltmetr občas ukazuje normální dobíjení, ale většinu času je spadlý a neukazuje, po čem bychom měli jít hlavně? Bude chyba přímo v ukazateli, v upevnění drátů cestou a nebo až ve štítu přístrojů? Voltmetr u 07 (pokud je) je asi jediným ukazatelem dobíjení, kontrolka není, mám pravdu?
A ještě poslední: Dá se bez úprav ve dveřích vyměnit malé zrcátko za novější velké?
Díky za případné poznatky a rady, doufám, že představitel hranaté řady bude jezdit k plné spokojenosti.
Napsal: pát pro 15, 2006 02:20
od Pavel04
Vezmu to odzadu - zrcatka sem na 04 menil z malych za velka, jen stahnes okynko dolu, otevres dvere a v jejich predni sikme hrane vysroubujes sroub, ktery drzi zrcatko ve dverich, pak jsou tam tusim este dva srouby ze stran, ale ty snad ani neni vzdycky treba povolovat (sviraji to ze stran-zvenku a zevnitr). Je to otazka cca deseti minut na prvnim zrcatku a dvou minut na druhym (kdyz uz vis co a jak a nebojis se za to zabrat
)
Na 04ce (spis 043) mi to ukazovalo teplotu porad na rozhrani bileho a zeleneho (proste ideal) tlakomer oleje sem nemel. Na 07 (ovsem jiny motor) mi to ukazuje pri strednich otackach (3000rpm) tak pulku tlaku a na plnej tak mozna dve tretiny, ale nevim, pri techto situacich opravdu tehle budik nesleduju... Staci mi silnice a otackomer
Ale vypada to na dobrou koupi
Napsal: pát pro 15, 2006 07:11
od Patrac
takže tak nějak dokola:
Tlakoměr. U 07 by měl vykazovat tlak při optáčkách 2-3tot. rovné 4 Bary což je stav, kdy ručička ukazuje kolmo dolů. Při vyšších otáčkách může vzrůst ale jen krátkodobě, pak se otevírá přetlakový ventil a olej přepouští.Na budíku je i kontrolka. Jestli problikává při jízdě v ostrých zatáčkách tak se podívej na stav oleje. Může být nízký, čerpadlo nasává vzduch a nedává dostatečný tlak, dál může být v kopru budík, ( nesetkal jsem se s tím)
Teplota vody. Je celkem normální že u každého auta to ukazuje kapku jinak asi záleží na nasazení ručičky. u 04 mi to teď visí přesně na rozhraní bílého a zeleného pole, u 07 mi to vlezlo asi tak 3 mm do zeleného ( provozního) pole. zkus nechat motor běžet na místě a pokud teplota bude stoupat a následně sepne sahara, tak bych se tím nevzrušoval. buď bych si navykl na to že ta teplota je tam kde je a vše je v pořádku a nebo rozdělal budík a posunul si rafičku pro tvůj klid. Chyba by teoreticky mohla být i v termostatu, ale to by si poznal hned po nastartování by se totiž ohřívala trubka vedoucí do chladiče z termostatu. tzn termostat nezavírá. = výměna
Co se týče výměny zrcátek je to opravdu tak jednoduché jak píše Pavel. možná ještě jednodušší. Doporučuji dobře ten trojúhelník z plastu zatlačit do spodní drážky i do čelního rámu. šroubek, který to drží je jen samořezka a nedokáže to přitáhnout. Při výměněn po špatném nasazení je běžný jev že jdou špatně vytahovat okna ve chvíli kdy sklo vyjede do úrovně zrcátka!
No a ke kontrolce dobíjení. Jako u všecj předchozích věcí popisovaných záleží na tom v jakým stavu je budík. V první řadě bych otestoval alternátor. tzn měřák nastavit volty a změřit baterku. v klidu, pak změřit baterku s nastartovaným volnoběhem a následně motor vytočit asi na 2-3 tot zapnout světla a dálkové k tomu a na baterii by si měl naměřit kolem 14,2-14,4 bez světel možno i 14,7V pokud měříš míň je něco špatně, nedobíjí alťas nebo je někde šluslá kabeláž. v případě přebíjení ( není váš případ) je asi v pr.. usměrňovací můstek. resp relé. v 07 je součástí alťasu a na některé typy se nedá sehnat, u starších je relé na podběhu. v případě přebíjení. nedoporučuju jezdit prootže zrušíš baterku a v případě nedobíjení ji vymlátíš. pokud naměříš voltáž tak jak má být, nevzrušoval bych se moc tím co vykazuje budík. U mý 04 mi momentálně permanentně vykazuje přebíjení, leč měřák vykazuje správné hodnoty, tudíž je asi v kopru budík.nebo má posunutou rafiku
uff doufám že ti to pomůže.
Napsal: pát pro 15, 2006 07:26
od Pavel04
Tak pak je otazka co ti to bude ukazovat, az to bude prebijet... Ja sem zastancem spis dobre ukazujicich budiku
. Hlavne ti odejde pri prebijeni alternator a to sakra rychle... staci par minut
Napsal: pát pro 15, 2006 09:54
od Patrac
Pavel04 píše:Tak pak je otazka co ti to bude ukazovat, az to bude prebijet... Ja sem zastancem spis dobre ukazujicich budiku
. Hlavne ti odejde pri prebijeni alternator a to sakra rychle... staci par minut
Já netvrdím že tam ten budík nechat. dyk píšu pokud chceš posuň si ručičku, vyměň si budík. to záleží na tobě. Já ten budík budu měnit společně s celou palubkou,jak dodělám nový budíky, protože 04i nemá tlakoměr oleje, který je pro mě o 100% důležitější než nějaký pofidérní ekonoměr, podle kterého stejně nejezdím.On řeší problém že mu to spíš nedobíjí než přebíjí. mmj jestli pro tebe je ten budík důležitý tak pro mne je spíš hóoodně orientační, protože výchylky budíku při zapnutých blinkrech hovoří o "kvalitě měřáku" normální voltmetr nezaznamenává žádné výkyvy, kdežto palubní budík se může zbláznit. Netvrdím budík nechat a srat na to. Lepší je to samozřejmě vyměnit. ale měnil bych ho až po otestování voltmetrem. Nač měniť budík, který je třeba dobrý a nedobíjí alťas.mmj při přebíjení ti spíš asi rychle odejde baterk anež alternátor...
Napsal: pát pro 15, 2006 10:23
od Pavel04
budik ukaze kdyz nastartujes ze dobijis a o to mi jde. Presnost po nem ani nemuzu chtit uz jen proto, ze tam nema hodnoty. To ja naopak shanim ekonomer, ale nevim, jestli ho mamdat externe nebo mam dat ekon do palubky a olej externe.
Napsal: pát pro 15, 2006 11:20
od Patrac
Pavel04 píše:budik ukaze kdyz nastartujes ze dobijis a o to mi jde. Presnost po nem ani nemuzu chtit uz jen proto, ze tam nema hodnoty. To ja naopak shanim ekonomer, ale nevim, jestli ho mamdat externe nebo mam dat ekon do palubky a olej externe.
budík ekonoměru mám doma. myslím. plus dva tlakoměry.