Stránka 6 z 15

Napsal: úte zář 15, 2009 18:34
od Majo2103
Petr HC píše:
Majo2103 píše:Ano,motor musí ísť na polovicu.Rozoberanie,výmena,kompletizácia......pol dňa-deň roboty(podľa toho či si to už robil alebo nie)
Laďušo- s tím půlením se neukvapuj. Většina motorů Jawa má mechanismus našlapování pod spojkou. Obvykle stačí položít motocykl na pravý bok , ani nemusíš vypoušět olej, sundat víko spojky, spojku a jsi u roztáčecího segmentu a volnoběžky. Pokud máš motor o kterém mluvím, nejprve si vyraž klínek z roztáčecí páky a sundej ji, abys lehce vytahl hřídel roztáčecího segmentu (pak ovšem poteče olej otvorem pro hřídel).
Vačšina motorov jawa to tak má,ale pioniere to tak nemajú.Tam to musí ísť napoli.

Napsal: úte zář 15, 2009 18:46
od zelvotron
Laďuša píše:Plavče
To je nějaká provokace, ne :P

Hele tak samo jestli z nádrže teče rez, tak ten filtr to nezachrání a zadělá se, to je spíš taková prevence, když na tom nádrž není zase tak špatně. S tím zalepováním olejem problémy nemám.

Napsal: úte zář 15, 2009 18:53
od Laďuša
Ech, omlouvám se, ale nevim proč, Krotitel želv s Plaváčkem se mi furt ňák pletou... :mrgreen:

Jinak ten rez tam je, vymatkovávat jsem se ho snažil, ale pak už mi umíraly ruce, něco se dostalo ven... Většina nádrže byla furt pod benzínem, ale z toho mála, co je tam dolů vidět, mi to přišlo, že i tam už to neni zrovna nejlepší. Jako že někam ten rez pude mi je jasný, ale tak radši ať to jde do filtru než do Jikovu 2917 PSb :lol:

Napsal: úte zář 15, 2009 21:34
od zelvotron
Neva, tak si to zkus napsat na ruku: Plavec - vegetarián, Želvotron - masožrout. Je to osvědčená metoda ze Simpsonovejch, akorát Homer tam měl Carl - black, Lenny - white :) .

Napsal: úte zář 15, 2009 21:38
od Jelen
:lol:

Laďušo, ten tvuj fekál je fakt úplně suprovej. Já snad přes víkend doplácám tu moji hrůzu a uděláme fichtlsraz :-D

Napsal: stř zář 16, 2009 12:16
od Teepee
Přídavnej filtr se mi olejem nikdy nezalepoval, a je na té motorce 13 let a najel asi 5 000km.
Kdyby se někomu doma válela výstavní nádrž na JAWA 250/350 období panelky, tak mám zájem.
Jinak nádrž na Mustanga se mi válí u našich v garáži, ale není asi řešitelné předání.

Napsal: stř zář 16, 2009 12:41
od gogo
svojho casu som mal tiez 23-ku, a nedavno 21-ku, ktoru som chcel priviest do A1 stavu. inak jawy tejto nizkej kubatury su u mna synonymom nekvality. furt sa v tom bolo treba vrtat, na to treba cas, chut, garaz....ten pionier keby chcem dat do super stavu tak 20 tis.Sk mam malo, myslim tak zakladne original suciastky, nejake vnutornosti a pod. takze porobil som len plecharinu, nejake svetla a za par dni to prisli kupit nejaky chlapci, dali mi 6tis. a odvtedy mi jawa nic nehovori. mal som este kratucko J90 cross, to uz bolo uplne o inom, skoda ze ju kamarat zrusil :cry:

....a uz duplom odvtedy, co treba nosit prilbu, stk a ine povinne chujoviny. tazko sa dnes vysvetluje, ze som sa len tak previezol pionierom po dedine, tak ako kedysi.....

Napsal: stř zář 16, 2009 17:25
od Kopr
gogo, To je přesné :mrgreen: na hodinu ježdění tři hodiny spravování , a s tou přilbou si to taky nedokážu představit my jezdili s brejlema v držce a v kšiltovce

Napsal: čtv zář 17, 2009 07:43
od gogo
Kopr píše:brejlema v držce a v kšiltovce
...tak tak, okuliare si musel mat, ale myslim ze nebolo napisane aby boli nasadene.

PS: hlavne vecer potme zo zabavy sa dobre islo s tmavymi sklami :mrgreen:

Napsal: čtv zář 17, 2009 08:02
od zelvotron
Helma na malou motorku taky musela být, to jen na mopedy nemusela ;)

Napsal: čtv zář 17, 2009 08:09
od Majo2103
Ja neviem,ale mal som od 12stich celkom tri kusy Jawa50,jednu mám doteraz,ktorú mám na papieroch.Ja som s tým nikdy problém nemal,že by som sa pol dňa vozil a zvyšok týždňa to opravoval.Maximálne som prefúkol trysky,alebo prinajhoršom mi odišla sviečka....samozrejme raz za čas sa vyskytla aj vaššia porucha,ale behom pol dňa som sa vozil...a mal som na dlhú dobu pokoj.A to som sa na tom nalietal.Cez zimu som rozhodil motor,dostal fungel ložiská,guferka,pretesnil sa a išlo sa ďalej.Keď tak rozmýšľam,domov som to tlačil,len keď mi došiel benzín,alebo som dostal defekt....

Teraz mám aj Simsona,ktorého mám normálne jazdenie hockde mi treba ísť a Mustang spokojne odpočíva.Raz za mesiac ho vytiahnem,doleje sa benzín,preplaviť karburátor,rukou ho naštartujem a idem sa previezť len tak po okolitých dedinách kam si len zmyslím.

A čo je zaujímave,vačšina ľudí,čo mali simsona,ho vychvaľovali,že sa tam nič nekazilo,to jazdilo furt,stačilo len liať benzín a pionier presný opak......U mňa je to úplne inak.Na simsone je každú chvíľu dačo posraté.Tu sa upchá karburátor(mam aj prídavný filter),tu to z ničoho nič prestane brzdiť,ťahá to falošný vzduch,zázrakom sa mi strihne klinok na magnete....furt dajaky problém.Toľko ako pri simsonovi som sa pri ničom inom tak nenahrešil....teda ak nerátam opravu strhnutých štiftov na turbe na hasičskej Liazke...

Napsal: čtv zář 17, 2009 08:13
od Petr HC
gogo píše: ...hlavne vecer potme zo zabavy sa dobre islo s tmavymi sklami :mrgreen:
Abych v té době ,( když to stálo jenom za h...o) předešel tomuto problému, nosil jsem v náprsní kapsičce u košile brýlové rámečky bez skel. Jednou jsem na schodišti v Měnv potkal pána, (tenkrát soudruha) který se mně zeptal k čemu je to dobré . Když jsem odpověděl, že jde o fintu na esenbáky, představil se jako zástupce krajského dopravního
náčelníka VB. A už jsem bral schody přes čtyři dolů ... (ale mohl to být od něho také fór)
P.S. To Zelvotron - v inkriminované době nemusela být ani přilba, brýle ano . Najezdil jsem tehdy tisíce kilometrů bez ní - psal se rok okolo 1960.

Napsal: čtv zář 17, 2009 08:28
od gogo
...na tych simsonoch nieco bude. kedysi ked vysli to bol docela boom, kazdy ho chcel mat, teraz marne spominam kedy som naposledy videl dederona nazivo. rychlo prisiel, rychlo odisiel....

na pekaci, alebo mustangu som presiel 20 km a sviecka von, motor vychladnut, pripadne ostat :twisted: . a s dvoma ludmi to nebolo 2x zive a ani pohodlne 8)

Napsal: čtv zář 17, 2009 08:56
od Majo2103
Moj druhý mustang,keď som naňho tresol výbrus a urobili ho natesno,že som tam poriadne nestrepal krúžky,tak aj v dvoch ľuďoch do kopca(nie veľmi prudkého) na dvojke nemal problém v prudšom už hej,ale keď som išiel sám,slabší kopec trojka,potom už dvojka a jednotka to už musel byť kopčisko.A po rovine mi udržal cestovnú rýchlosť 70km/h,maximálka 80km/h.A urobil som ju aj v dvoch ľuďoch ale cesta bola slabo naklonená dolu.Mal 13zubové sekundárne kolečko.Škoda že som ho musel predať....

Napsal: čtv zář 17, 2009 16:45
od Cory
Majo2103 píše:ázrakom sa mi strihne klinok na magnete
Mne uz 3-krat v priebehu jedneho dna na useku 22km :mrgreen: o 10 minut idem nahodit novy a asi to zlepim lepidlom vsetko dokopy